Witam
Z dwa tygodnie temu jadąc strzeliło mi coś w silniku w dodatku następnego dnia samochód konkretnie dymił wiec przystąpiłem do ściągania głowicy tam pomimo troszkę sparciałej uszczelka nic większego nie zobaczyłem wiec postanowiłem wyjąć tłoki Poprzedni właściciel był na tyle mądry i wkopał mnie na mega minę z tego względu, iż korbowody były już tak wytarte oraz żeby panewki nie miały większych luzów podłożył powycinane kawałki z puszki aluminiowej od Harnasia...
W dodatku pierścienie są do wymiany.
Była już myśl wymiany całego silnika, lecz znalazłem jedynie dwa i nigdy nie ma pewności, że one są w dobrym stanie chodzi mi o panewki czy też pierścienie.
I czy ktoś się orientuje, jakiej firmy najlepiej brać części tak aby samochód trochę pojeździł, ale żeby mnie to nie wyniosło ze 2000 zł ?
Do wymiany są :
Korbowody, które są połączone razem z tłokami ( Z 323 ewentualnie 626 będą pasować ? )
Panewki
Pierścienie
Oraz wszystkie uszczelki
Remont kapitalny silnika
Strona 1 z 1
Gdzie Twoim zdaniem korbowody przy panewkach były wytarte...? Zanim zaczniesz liczyć koszty, najpierw pomierz tuleje cylindrów, czopy wału, tłoki i ich sworznie. Przede wszystkim określ, dlaczego silnik zaczął kopcić, bo chyba nie opisałeś przyczyny.
Jeśli chodzi o części, to ze względu na koszty oryginał raczej odpada. Panewki polecam NPR lub ACL. Pierścienie RIK lub NPR. Wszystko pasuje od silników B6, więc nie powinno być kłopotów z dostępnością (w znacznie gorszej sytuacji są właściciele K8).
Jeśli chodzi o części, to ze względu na koszty oryginał raczej odpada. Panewki polecam NPR lub ACL. Pierścienie RIK lub NPR. Wszystko pasuje od silników B6, więc nie powinno być kłopotów z dostępnością (w znacznie gorszej sytuacji są właściciele K8).
the right man in the wrong place...
Powód kopcenia był taki, że pękł pierścień a w dodatku były wytarte już kanały olejowe wcześniej było zauważalne już, że bierze olej konkretnie.
Tak wygląda korbowód
A tak było to zrobione puszka i na to panewka, lecz zdjęcie jest bez panewki, ponieważ mi się gdzieś zagubiła.
Tak wygląda korbowód
A tak było to zrobione puszka i na to panewka, lecz zdjęcie jest bez panewki, ponieważ mi się gdzieś zagubiła.
Ostatnio edytowano 28 mar 2015, 17:18 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS
- Od: 30 paź 2013, 22:13
- Posty: 9
- Auto: Mazda mx-3
Silnik 1.6 88 KM
Rok produkcji 1993
Szczecin...
- Od: 30 paź 2013, 22:13
- Posty: 9
- Auto: Mazda mx-3
Silnik 1.6 88 KM
Rok produkcji 1993
Dziwnie to wygląda. Ktoś szlifował korbowód po obróconej panewce? Próbował założyć złą panewkę? Jak wygląda czop wału?
Jeśli masz narzędzia, to pomierz co zostało i podejmij decyzję – kupować części, czy cały silnik. Biorąc pod uwagę ewentualną rzeźbę w Twoim egzemplarzu chyba wybrałbym to drugie. Te silniki są niezniszczalne i można je kupić za grosze. Jedyne na co można trafić i należałoby brać pod uwagę, to zapieczone pierścienie olejowe.
Jeśli masz narzędzia, to pomierz co zostało i podejmij decyzję – kupować części, czy cały silnik. Biorąc pod uwagę ewentualną rzeźbę w Twoim egzemplarzu chyba wybrałbym to drugie. Te silniki są niezniszczalne i można je kupić za grosze. Jedyne na co można trafić i należałoby brać pod uwagę, to zapieczone pierścienie olejowe.
the right man in the wrong place...
Jutro jade po silnik 550 zł + paliwko...
Nie wiem co poprzedni właściciel z tym robił...
Nie wiem co poprzedni właściciel z tym robił...
- Od: 30 paź 2013, 22:13
- Posty: 9
- Auto: Mazda mx-3
Silnik 1.6 88 KM
Rok produkcji 1993
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości