spalanie: w normie czy za wysokie 1.6 sohc

Postprzez laguna16v » 8 lip 2013, 17:41

poczytałem troszkę o klubowych Mx3 i zainteresowała mnie jedna rzecz, mianowicie przy stwierdzeniu że Mazda w mieście pali 9 – 10 litrów to bardzo dużo.

mój samochód posiada instalację gazową 2 generacji i pali ok 10 – 11 litrów gazu. nie jest to jazda bardzo dynamiczna i szybka, ale też nie czołganie się. nie zwracałem na to zbyt dużej uwagi gdyż cena gazu nie za wysoka to się człowiek tak nie stresuje przy tankowaniu :D

ile pali na pb nie jestem w stanie określić bo nigdy nie przejechalem całych 100km na benzynie.

na trasie gaz wychodzi podobnie ok 10l jazda tak 100 – 110km/h no i momentami troszkę szybciej (wyprzedzanie czy pokazać znajomym ile poleci ale dosłownie 2 lub 3 takie wyskoki :) )

biegi zmieniam raczej przy 2000 – 3000 obrotów.

zauważyłem też że ze ssania schodzi jak wskazówka zbliża się do połowy skali (optimum) i też mnie to dziwiło że długo, ale tak jak wspominałem nie myślałem nad tym bo nie miałem czasu i portfel nie boli :)
nie wiem czy mazda tak ma że wskazówka pokazuje temp wysoko a ssanie dopiero schodzi czy powinien juz chodzić na 800 obrotów nawet jak wskazówka dopiero zaczyna się ruszać (temp więcej niż 30*?)

tak to wygląda w moim autku i fajnie by było ją wyregulować aby chodziła jak zegarek a na dodatek paliła w mieście 8l gazu to by było :D

analiza spalin wyśminicie wyszła, wszystkie normy zaliczone celująco po za HCL które miała ok 200 jednostek.
kompresja sprawdzona na 3 cylindrach 11 bar, na jednym 12.

jeśli macie jakieś wskazówki co poprawić, jak sprawdzić to proszę podawać, bardzo proszę o w miarę łopatologiczne opisy :)
dziękuje pozdrawiam.

Dopisano 8 lip 2013, 19:03:

zresetowałem komputer odłaczając bezpieczniki btn i fuel ing bo egi u mnie nie było.
po resecie (robiony na ciepłym silniku) pozwoliłem mu 2 min postać na odpalonym, po tym dałem mu 2 tyś obrotów przez 1 minutę i zrobiłem kilka km na pb oraz lpg i teraz zachowuje się tak na lpg:
https://www.youtube.com/watch?v=D4JQRlDNX6U

a tak na pb:
http://www.youtube.com/watch?v=Gzq_CnhFFfQ
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2012, 13:56
Posty: 54
Auto: Mazda MX-3 1992r. 1598ccm 16v sohc

Postprzez D4NI3L » 9 lip 2013, 14:19

Po restarcie kompa najlepiej jest pokonać 100km aby sprawdzić ze jest czysty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez laguna16v » 9 lip 2013, 16:48

obroty już schodzą od razu na 800 więc chyba rzeczywiście zbiera nowe dane, ale czy to poprawi wynik spalania?
jednak nadal jak jest na ssaniu to chodzi na ponad 1000 i normuje się dopiero po zagrzaniu do 90*

co mogę-należy zrobić lub sprawdzić aby mieć pewność że jest ok?
po za resetem i ustawieniem tps można jeszcze coś skorygować?

il takie 1.6 sohc powinno palić w mieście w trybie oszczędnym i dynamicznym?

odczytałem błędy wyskoczył 25, czyli egr. ma on wpływ na spalanie lpg i pb? spala ok 11 – 12 litrów gazu w mieście i 10 na trasie


p.s.
jeszcze zapomniałem dodać, podczas odczytywania błędów na zapłonie z okolicy przepustnicy słyszałem jakieś dziwne trzeszczenie/chrobotanie, po wyłączeniu zapłonu hałas znikł.
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2012, 13:56
Posty: 54
Auto: Mazda MX-3 1992r. 1598ccm 16v sohc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323