poczytałem troszkę o klubowych Mx3 i zainteresowała mnie jedna rzecz, mianowicie przy stwierdzeniu że Mazda w mieście pali 9 – 10 litrów to bardzo dużo.
mój samochód posiada instalację gazową 2 generacji i pali ok 10 – 11 litrów gazu. nie jest to jazda bardzo dynamiczna i szybka, ale też nie czołganie się. nie zwracałem na to zbyt dużej uwagi gdyż cena gazu nie za wysoka to się człowiek tak nie stresuje przy tankowaniu
ile pali na pb nie jestem w stanie określić bo nigdy nie przejechalem całych 100km na benzynie.
na trasie gaz wychodzi podobnie ok 10l jazda tak 100 – 110km/h no i momentami troszkę szybciej (wyprzedzanie czy pokazać znajomym ile poleci ale dosłownie 2 lub 3 takie wyskoki )
biegi zmieniam raczej przy 2000 – 3000 obrotów.
zauważyłem też że ze ssania schodzi jak wskazówka zbliża się do połowy skali (optimum) i też mnie to dziwiło że długo, ale tak jak wspominałem nie myślałem nad tym bo nie miałem czasu i portfel nie boli
nie wiem czy mazda tak ma że wskazówka pokazuje temp wysoko a ssanie dopiero schodzi czy powinien juz chodzić na 800 obrotów nawet jak wskazówka dopiero zaczyna się ruszać (temp więcej niż 30*?)
tak to wygląda w moim autku i fajnie by było ją wyregulować aby chodziła jak zegarek a na dodatek paliła w mieście 8l gazu to by było
analiza spalin wyśminicie wyszła, wszystkie normy zaliczone celująco po za HCL które miała ok 200 jednostek.
kompresja sprawdzona na 3 cylindrach 11 bar, na jednym 12.
jeśli macie jakieś wskazówki co poprawić, jak sprawdzić to proszę podawać, bardzo proszę o w miarę łopatologiczne opisy
dziękuje pozdrawiam.
Dopisano 8 lip 2013, 19:03:
zresetowałem komputer odłaczając bezpieczniki btn i fuel ing bo egi u mnie nie było.
po resecie (robiony na ciepłym silniku) pozwoliłem mu 2 min postać na odpalonym, po tym dałem mu 2 tyś obrotów przez 1 minutę i zrobiłem kilka km na pb oraz lpg i teraz zachowuje się tak na lpg:
https://www.youtube.com/watch?v=D4JQRlDNX6U
a tak na pb:
http://www.youtube.com/watch?v=Gzq_CnhFFfQ
spalanie: w normie czy za wysokie 1.6 sohc
Strona 1 z 1
Po restarcie kompa najlepiej jest pokonać 100km aby sprawdzić ze jest czysty...
obroty już schodzą od razu na 800 więc chyba rzeczywiście zbiera nowe dane, ale czy to poprawi wynik spalania?
jednak nadal jak jest na ssaniu to chodzi na ponad 1000 i normuje się dopiero po zagrzaniu do 90*
co mogę-należy zrobić lub sprawdzić aby mieć pewność że jest ok?
po za resetem i ustawieniem tps można jeszcze coś skorygować?
il takie 1.6 sohc powinno palić w mieście w trybie oszczędnym i dynamicznym?
odczytałem błędy wyskoczył 25, czyli egr. ma on wpływ na spalanie lpg i pb? spala ok 11 – 12 litrów gazu w mieście i 10 na trasie
p.s.
jeszcze zapomniałem dodać, podczas odczytywania błędów na zapłonie z okolicy przepustnicy słyszałem jakieś dziwne trzeszczenie/chrobotanie, po wyłączeniu zapłonu hałas znikł.
jednak nadal jak jest na ssaniu to chodzi na ponad 1000 i normuje się dopiero po zagrzaniu do 90*
co mogę-należy zrobić lub sprawdzić aby mieć pewność że jest ok?
po za resetem i ustawieniem tps można jeszcze coś skorygować?
il takie 1.6 sohc powinno palić w mieście w trybie oszczędnym i dynamicznym?
odczytałem błędy wyskoczył 25, czyli egr. ma on wpływ na spalanie lpg i pb? spala ok 11 – 12 litrów gazu w mieście i 10 na trasie
p.s.
jeszcze zapomniałem dodać, podczas odczytywania błędów na zapłonie z okolicy przepustnicy słyszałem jakieś dziwne trzeszczenie/chrobotanie, po wyłączeniu zapłonu hałas znikł.
- Od: 4 lip 2012, 13:56
- Posty: 54
- Auto: Mazda MX-3 1992r. 1598ccm 16v sohc
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości