Strona 1 z 1

problem z diagnostyką

PostNapisane: 18 kwi 2013, 13:41
przez greenladen
Witam,
postępując zgodnie z instrukcją (z małą modyfikacją wymiany diody na piezo) natrafiłem na mały problem, mianowicie po przekręceniu stacyjki piezo piszczy cały czas, nie ma tu żadnych przerw (analogicznie dioda świeciła by światłem ciągłym, bez mrugnięć). Jaka może być tego przyczyna? Miał ktoś juz podobny problem i znalazł przyczynę?

Zdecydowałem się na diagnostykę ze względu prawdopodobną usterkę tylko nie wiem jeszcze jaką :) – auto zaczęło się ciężej wkręcać na obroty i czuć spory ubytek mocy.

Re: problem z diagnostyką

PostNapisane: 18 kwi 2013, 19:05
przez Kt65c453
opisz dokładnie jak robiłeś bo cholera wie jaką instrukcje czytałeś i może żle zrozumiałeś (bez urazy)

Re: problem z diagnostyką

PostNapisane: 18 kwi 2013, 22:02
przez m1a1
greenladen napisał(a):(z małą modyfikacją wymiany diody na piezo)

Przetwornik oczywiście z wbudowanym generatorem? :D Po przekręceniu stacyjki powinno piszczeć jakieś 2 sekundy a później w takt błędów. Na 100% dobrze się wpinasz? TEN i GND łączysz razem, pin FEN pod + przetwornika a gnd pod minus. Przetwornik dobrze jakby był na 12V. Wywołaj błąd (np. odłącz czujnik temperatury) i sprawdź czy coś się zmieniło.

Re: problem z diagnostyką

PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:03
przez greenladen
Siema,
instrukcja jest z działu Fotorelacje , wiec przypuszczam że poprawna.
Według schematu podłączenia powinno to wyglądać tak:
Obrazek
Moje gniazdo natomiast wygląda tak
Obrazek
ale porty sie zgadzają, wiec podpinam analogicznie do głównego schematu.
Po wpięciu , i włączeniu zapłonu słychać tylko ciągły pisk.
Jak coś mogę jeszcze dorzucić jakiś filmik jak piszczy :)

PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:07
przez Kt65c453
ja tam u ciebie widzę SGND wiec zamiast do niego wepnij do gnd niżej czyli gnd i ten

Re: problem z diagnostyką

PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:10
przez greenladen
próbowałem z GND właśnie z początku, później w SGND... w obu przypadkach efekt ten sam

PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:18
przez Kt65c453
oczywiście wpinasz na wyłączonym a później przekręcasz kluczyk ale bez odpalania??

Re: problem z diagnostyką

PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:29
przez greenladen
tak, zapłon jest wyłączony, wpinam mostek, później brzęczyk, i przekręcam stacyjkę na zapłon. Silnika nie odpalam (tylko KOEO)

PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:30
przez Kt65c453
nigdy nie słyszałem o takich problemach i o piezo więc wepnij diode i zobacz, dioda jest jednokierunkowa i może to ma znaczenie

Re: problem z diagnostyką

PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:38
przez greenladen
no ok, poszukam dziś jakiejś i zobaczymy co będzie. Dam znać jak poszło gdy sprawdzę

PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:44
przez Kt65c453
nie zapomnij o oporze chyba ze masz diode na 12 v

Re: problem z diagnostyką

PostNapisane: 19 kwi 2013, 16:06
przez m1a1
Kt65c453 napisał(a):dioda jest jednokierunkowa i może to ma znaczenie

Piezo z generatorem też jest jednokierunkowe...
Faktycznie sprawdź diodą, możliwe że przetwornik pobiera nieco więcej prądu ale to raczej nie powinno być problemem... Jak nie to coś ze sterownikiem. Albo podłącz bezpośrednio pod wyjście kostki z ECU, trochę gimnastyki – może ktoś grzebał w instalacji.

Re: problem z diagnostyką

PostNapisane: 19 kwi 2013, 16:54
przez greenladen
Jutro moze jakas diode uda mi doszukac to sprawdze jednak nie wydaje mi sie zeby to bylo to. Piezo wybralem wlasnie z tego wzgledu iz oba uklady sa jednokierunkowe i logicznie patrzac gdyby brakowalo mu mocy to nie piszczal by wcale a piszczy dzwiekiem ciaglym tak jak by nie bylo tam przerwan. Jesli dobrze pamietam to komputer jest za zapalniczka/popiolka w konsoli srodkowej... ma ktos rozpiske wyjsc do niego?

sorry za literowki jesli sa ale pisze z telefonu wlasnie.

Dopisano 25 sie 2013, 16:58:

Cześć,
po dłuższej przerwie zabrałem się jednak za sprawdzenie tych kodów z diodą zamiast piezo...
Poniżej dałem link do filmu z kodam błędów:
http://greenladen.dyndns.org/~greenladen/mx3/VID_20130825_162339.3gp

Pomożecie z odczytem?
Wydaje mi się że pojawia się tam kod 10 – czujnik temperatury powietrza zasysanego