Ustawienie TPS, dziwnie wysokie obroty

Postprzez mikal » 1 lut 2013, 11:40

witam
Problem z Madzią jest następujący, wymieniałem silnik 1.6 SOHC na jednostkę identyczną tyle że z mazdy 323 po wymianie wolne obroty są na poziomie 1200-1300 rpm. dolot szczelny przepływomierz sprawny bo po odpięciu kostki całkowicie gaśnie silnik, wyczyściłem przepustnice ale nie pomogło, czy może to być wina źle ustawionego TPSa ? (kable WN nowe NGK, świecie nowe denso, kopułka i palec rozdzielacza nowe)
2. jak ustawić TPS ? bo z tego co znalazłem na forum to przepustnice są inne i u mnie nie włącza się wentylator na chłodnicy (po podgrzaniu czujnika wrzątkiem załącza się)
tak wygląda moja przepustnica tylko że u mnie TPS ma bodajże 4 styki
Obrazek
Obrazek

P.S. szybkie małe pytanko czy ten krokowiec jest rozbieralny ?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2012, 21:01
Posty: 19
Auto: Mazda MX-3 1992
1.6 16v SOHC 88 KM

Postprzez Kt65c453 » 1 lut 2013, 23:54

a więc musisz ustawić wolne obroty, wolne obroty się ustawia na trybie serwisowym i wtedy krokowiec teoretycznie jest wyłączony wiec jest tak jak byś go wypiął, wiec jeśli ci gaśnie musisz zwiększyć obroty, czyli czeka cie regulacja wolnych obrotów, jak ustawisz to wtedy zobaczysz jak masz z obrotami.
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez mikal » 2 lut 2013, 09:03

śruba do regulacji obrotów jest wkręcona na maksa :(
Początkujący
 
Od: 12 lis 2012, 21:01
Posty: 19
Auto: Mazda MX-3 1992
1.6 16v SOHC 88 KM

Postprzez Kt65c453 » 2 lut 2013, 09:40

no a żeby podnieść obroty musisz ją wykręcić, notabene żeby zmniejszyć obroty musisz je zwiększyć bo wtedy obroty będą się trzymać na śrubce a nie przez krokowca, poszukaj wątek jak ustawiać wolne obroty a jak nie to napisze
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez sheerydrain » 2 lut 2013, 15:55

Hmm jak to jest w 1.6 SOHC natomiast ja u siebie tps-a regulowałem w następujący sposób:
Mostkujesz gniazda TEN I GND jakimś grubszym drucikiem
Przekręcasz kluczyk (usłyszysz takie ''klik'' i zadmucha wentylator następnie odpalasz samochód. Ustawiasz śrubą krzyżakową docelowe obroty (ja mam u siebie 700obr/min.
Następny krok to regulacja tps-a, luzujesz 2 śrubki, które go trzymają wkładasz listek szczelinomierza 0,5mm między odbojnik a ślimak przepustnicy i delikatnie ustawiasz tps tak aż załączy się wentylator, później bierzesz listek 0,3 mm i po włożeniu tego listka między odbojnik a ślimak wentylator ma się wyłączyć. Wszystkie operacje robi się na rozgrzanym silniku. Jeśli gdzieś się pomyliłem to mnie poprawcie ponieważ robiłem to jakiś czas temu więc mogłem się pomylić :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mikal » 2 lut 2013, 20:07

prosiłbym o takie krok po kroku ustawienie wolnych obrotów, dzieki za instrukcje do TPSa
Początkujący
 
Od: 12 lis 2012, 21:01
Posty: 19
Auto: Mazda MX-3 1992
1.6 16v SOHC 88 KM

Postprzez Kt65c453 » 3 lut 2013, 09:02

nagrzać auto najlepiej tak żeby się włączył wiatrak chłodnicy, komputer w tryb serwisowy ( TEN i GND ), ustawić obroty 640 do 700 . oczywiście wyłączone wszystko , typu radio światła a nawet oświetlenie kabiny i bagażnika, wyłączyć tryb serwisowy i tak to się robi, jak jest źle to czyścimy przepustnice i krokowca,
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez mikal » 4 lut 2013, 20:32

tylko u mnie nawet po przykręceniu śruby do oporu obroty są na poziomie około 1000 :(
Początkujący
 
Od: 12 lis 2012, 21:01
Posty: 19
Auto: Mazda MX-3 1992
1.6 16v SOHC 88 KM

Postprzez Kt65c453 » 4 lut 2013, 23:29

wiec czeka cie regulacja przepustnicy i tps, widocznie nie domyka sie do końca, ja bym od tego zaczoł o ile masz czysty krokowiec, ale poczekaj aż ktoś się jeszcze wypowie
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez givance » 23 lis 2013, 23:03

Witam,
Chciałbym odświeżyć temat
W związku z tematem dotyczącym ustawienia obrotów, nikt nie wspominał o tym, czy trzeba mostkować GND i TEN na pracującym, rozgrzanym silniku, czy najpierw mostkować i dopiero odpalić silnik i również to dotyczy już po ustawieniu, kiedy możemy zdjąć zworek, na pracującym silniku, czy wyłączyć i dopiero
A jeśli chodzi o obroty, jakie powinny być prawidłowe obroty po mostkowaniu GND i TEN, czyli ile muszę ustawić. Do sprawdzania obrotów używam interfejs diagn., gdzie pokazuje obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Postprzez sheerydrain » 23 lis 2013, 23:54

Na wyłączonym silniku mostkujesz gniazda i rozpinasz też na wyłączonym. Nie wiem jak jest w przypadku innych modeli mx3 ale ja u siebie żeby ustawić obroty w granicach 700 – 800 obr/min, w trybie serwisowym musiałem ustawić je na ok 900, po rozpięciu gniazd wykazywało na pożądany przeze mnie wynik, więc jak widać trzeba wziąć pod uwagę te 100 – 150 obr/min tolerancji.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez givance » 24 lis 2013, 00:29

Dzięki za szybki odzew, Właśnie, kiedy chciałem w trybie serw. ustawić śrubką bypass na 750 obr/min, to już słyszałem syczenie od strony filtra powietrza i przepustnicy, wiec zostawiłem na 700 obr/min.
Tu gdzieś czytałem, że trzeba ustawić na 500 obr/min, po czym rozpiąć i w trybie normalnym doregulować pozostałe..
A po czym wiesz ile masz obrotów I po czym stwierdziłeś, że uzyskałeś pożądany winnik.
Ja obroty odczytywałem przez ELM, ale tez nie wiem, czy to dobrze skazuje, czy nie ma opóźnienie, czy fałszuje.. Szczerze mówiąc intuicyjnie w ten sposób zrobiłem, mostkowałem i odpaliłem i zaciąłem regulację a później zgasiłem silnik i wyjąłem drucik. Nie miałem pewności, czy dobrze wykonałem. Tylko regulowałem bypassem, nie ruszałem żaden TPS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Postprzez sheerydrain » 24 lis 2013, 12:40

givance napisał(a):A po czym wiesz ile masz obrotów I po czym stwierdziłeś, że uzyskałeś pożądany winnik.

Po obrotomierzu hehe :) Jak dla mnie 500 było za mało, dlatego ustawiłem obroty w granicach 800, z tego co wiem standardowo powinno być między tą kreską na 0 a 1000. Co do mostkowania i rozpinania gniazd TEN i GND lepiej robić to na wyłączonym silniku dlatego że gdy zmostkujesz gniazda na włączonym silniku to silnik może a raczej na pewno nie przejdzie w tryb serwisowy w dodatku istnieje możliwość jakiegoś zwarcia, choć tego nie jestem pewien a rozpinając może nie zapamiętać ustawień i dodatkowo wywalić jakieś błędy na komputer.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez givance » 24 lis 2013, 22:59

Dzięki kolego .sheerydrain., ja dziś znowu próbowałem wyregulować obroty i zdziwiłem się, ze w trybie serw.jak ustawiłem obroty na 750 obr/min, to po wyjęciu mostka pokazuje 700 obr/min.. <oczy> , oczywiście, te wyniki odczytuję przez interfejs diagn. Czy coś nie tak zrobiłem.., czy bypass nie reguluje reguluje obroty :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Postprzez sheerydrain » 25 lis 2013, 18:55

Wszystko jest jak najbardziej w porządku, wspominałem Ci kilka postów wcześniej o tej tolerancji :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez givance » 25 lis 2013, 22:11

Może ktoś mi poprawi, jeśli czegoś robię złe.., bo coś mi się wydaję, ze jednak coś nie tak..
Oto krótki opis: temperatura silnika 96 st. , GND i TEN mostkowanie, ustawiłem obroty w te sposób i..:
– 650 obr/min , po wyjęciu zworka, 700 obr/min, trochę dusiło ale syczeń brak, mniej spala,
– 700 obr/min , po wyjęciu zworka, 760 obr/min .delikatnie duszenie się i nie jest tak żwawy, spalanie takie sobie średnie.
– 750 obr/min , po wyjęciu zworka 800 obr/min, dziwnie jeździ, spalanie wzrosła , mam wrażenie, że przepustnica syczy , nie jest elastyczny. Wszystkie te wartości odczytałem z obrotomierza
Sam już nie wiem, to jakie obroty powinno być , żeby silnik był żwawy, dynamiczny.Bo wydaje mi się, że albo więcej powietrza daje albo mniej, bo przez ta śrubkę otwieram lub zmniejszam przepływ powietrza i nie mogę ustawić obroty , która fabryka zaleca..
A propos, ktoś nawet sugerował, żeby obroty ustawić na 500 obr/min lub 600 obr/min w trybie serwisowym a potem na normalnym trybie spróbować ustawić dalej.. Tylko nie bardzo mi się chcę w ciągłe eksperymentować.. Teraz wolałbym wiedzieć jakie obroty mogą być co fabryka zaleca i w jaki sposób (prawidłowy) ustawić obroty.. Czy powinienem resetować ECU , po ustawieniu obrotów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Postprzez sheerydrain » 25 lis 2013, 23:43

Polecam Ci ustawienie TPS-a za pomocą szczelinomierza. Poszukaj w moich postach, całkiem niedawno pisałem instrukcję ;)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez givance » 26 lis 2013, 00:17

Wiesz , trochę się boje , żeby przypadkiem nie zepsuł, to znaczy psuć nie zepsuję, tylko może nie wyjść tego, czego będe spodziewał. Gdybym zobaczył raz, to może i podjął a jak nie widziałem jak to się robi, to.., bo jak samochód stanie, to razem z nim ja też.. Więc chyba TPS odpuszczę na razie..
Nie wiedziałem o tym, żeby ustawić śrubą, to TPS-a też trzeba zaangażować... A tak w ogóle, zabrałem się za ustawienia obrotów, dla tego, bo u mnie syczało przy przepustnicy i jak trochę kręciłem śruba to przestało. Więc pomyślałem, że może ustawie tak, jak fabryka sobie życzy.. a tu zong.., bo do końca nie wiem, czy ile fabrycznie trzeba ustawić obroty w trybie serwisowym.. Po prostu potrzebuję taką krótką informację, że fabrycznie w trybie serwisowym musi być...., a po zworka obroty będą tyle..., i jeździć..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Postprzez sheerydrain » 26 lis 2013, 17:09

givance napisał(a):w trybie serwisowym musi być...., a po zworka obroty będą tyle..., i jeździć..


Wydaje mi się że to sprawa indywidualna każdego modelu mx-3, poza tym nie wiem w czym masz problem, jeśli w trybie serwisowym ustawiasz obroty na 700 a po wyjęciu zworki masz 650 to gołym okiem widać różnicę 50obr/min więc jeśli chcesz mieć docelowe 700 obr/min to ustaw je na 750 w trybie serwisowym ;)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez givance » 26 lis 2013, 19:19

Dzięki za odpowiedz..,

Widzę, że tylko Ty mnie pomagasz.., dzięki za wsparcie..
Nie wiem jak dogodzić to wszystko, żeby miał ręce i nogi..., bo nie ukrywam, trochę brakuję mi parę szczegółów... Jeśli Jesteś w stanie pomóc mi , to byłbym wdzięczny.
Dziś ustawiłem w trybie serw. okolo 700obr/min , bo nie da się równo na 700 a na normalnym trybie wskaźnik od obrotów pokazuje tak jakby miał 790obr/min, przynajmniej tak widzę, że strzałka znajduje się bliżej do kreski 800obr/min, natomiast na PCMSCAN wartość w ciągle się zmienia miedzy 670 do 719 obr/min. Więc sam nie wiem, czym mam sugerować się, na podstawie obrotomierza, czy na podstawie programu PCMSCAN.
Obecnie silnik równo pracuje, przy ruszaniu nie szarpie ale na mój gust odnoszę takie wrażenie, jakby mieszanka trochę bogatsza., bo delikatnie dusi a później leci a drugie, jak chce wyprzedzać, to odczuwam, że nie ma płynności, jak by potrzebuje głębokiego wdechu. Czy wkręcając bypass, to w ten sposób zmniejszam obroty i jednocześnie zmieniam skład mieszanki na bogatą..a jak wykręcam, to ubogą..???
Chciałbym dodać, że gdzieś czytałem, ale nie jestem pewny co do tych informacji, że ustawiają na 550-600 w trybie serw. a na normalnym trybie doregulują.. Czy w serwisówce w ten sposób polecają..
Z góry dziękuję i pozdrawiam

Dopisano 27 lis 2013, 15:29:

Witam,

Dziś sprawdzałem, czy w trybie serw. wiatrak się włącza czy nie , u mnie się nie włącza , nawet po dodaniu gazu. Czy ktoś może powiedzieć ., czy powonieniem się martwic..?
W niektórych postach czytałem, że trzeba wkręcać śrubkę do oporu a potem wykręcać 2-3 obroty i delikatnie ustawić. U mnie to był 6 obrotów, czy to też jest normalnie, co powonieniem robić.

Z góry dziękuję,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323