Strona 1 z 1

Tajemnicza zaślepka na kolektorze ssącym.

PostNapisane: 29 gru 2012, 20:13
przez sheerydrain
Witam. Chciałbym zapytać do czego służy ten ''dzyndzelek'' z gumową zaślepką na kolektorze ssącym. Po jego zdjęciu zasysane jest powietrze. Na każdym zdjęciu silnika k8 z mx-3 to miejsce jest zaślepione, ale skoro fabryka je wyprodukowała to pewnie w jakimś celu, moje pytanie brzmi w jakim ?:)

Obrazek


Edit:
Znalazłem zdjęcie, na którym od tego miejsca idzie jakiś wężyk ale nie widać dokąd.
http://www.geocities.ws/samzhondakillermx3/DVC00805.JPG
Na drugim z kolei wężyk prowadzi do zaworu upustowego.
http://www.geocities.ws/samzhondakillermx3/DVC00805.JPG

Re: Tajemnicza zaślepka na kolektorze ssącym.

PostNapisane: 30 gru 2012, 00:17
przez Rafał_
To jest podciśnienie. W niektórych mx3 jest podłączane z jakimś diwajsem :P . Ale niestety nie wiem co to jest i do czego to służy. Pewnie dlatego, że ja też tego nie mam. Szukałem w workshopie i nic nie mogę znaleźć.


Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 30 gru 2012, 00:20
przez MIRU
moze tempomat :)

PostNapisane: 30 gru 2012, 01:14
przez sheerydrain
Tempomat wydaje mi się że z przepustnicą połączony no i nie wężykiem :D

Re: Tajemnicza zaślepka na kolektorze ssącym.

PostNapisane: 30 gru 2012, 01:51
przez MIRU
no i jest połączone linką...widac na fotce, a podcisnienie węzykiem do sterowania... zresztą poszukaj na allegro jest tego troche :P :P
http://allegro.pl/mazda-626-92-97-tempomat-i2901632917.html

Re: Tajemnicza zaślepka na kolektorze ssącym.

PostNapisane: 30 gru 2012, 13:07
przez Rafał_
MIRU <spoko> Tempomat jak się patrzy :) To było oczywiste, że w większości A-speców był ten diwajs, a w EU nie. Chyba byłem zaspany :P

sherry z jednej strony masz linkę, a z drugiej podciśnienie z kolektora. Jak się zmieni podciśnienie( przyhamujesz lub dodasz gazu) to tempomat się wyłączy.

Kruciec ten można wykorzystać do podłączenia wskaźnika vacuum(ekonomizer) w N/A lub do podłączenia wskaźnika doładowania w projektach turbo :D .

PostNapisane: 30 gru 2012, 14:34
przez sheerydrain
No w sumie racja, mój błąd :) Ciekawi mnie czy założenie tempomatu to kosztowna zabawa i czy skomplikowana. Kiedyś na jakimś zdjęciu widziałem tempomat w mx3 od strony kierownicy i wygląda to trochę jak ręczny gaz w 40-stce ;D