Tajemnicza zaślepka na kolektorze ssącym.

Postprzez sheerydrain » 29 gru 2012, 20:13

Witam. Chciałbym zapytać do czego służy ten ''dzyndzelek'' z gumową zaślepką na kolektorze ssącym. Po jego zdjęciu zasysane jest powietrze. Na każdym zdjęciu silnika k8 z mx-3 to miejsce jest zaślepione, ale skoro fabryka je wyprodukowała to pewnie w jakimś celu, moje pytanie brzmi w jakim ?:)

Obrazek


Edit:
Znalazłem zdjęcie, na którym od tego miejsca idzie jakiś wężyk ale nie widać dokąd.
http://www.geocities.ws/samzhondakillermx3/DVC00805.JPG
Na drugim z kolei wężyk prowadzi do zaworu upustowego.
http://www.geocities.ws/samzhondakillermx3/DVC00805.JPG
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Rafał_ » 30 gru 2012, 00:17

To jest podciśnienie. W niektórych mx3 jest podłączane z jakimś diwajsem :P . Ale niestety nie wiem co to jest i do czego to służy. Pewnie dlatego, że ja też tego nie mam. Szukałem w workshopie i nic nie mogę znaleźć.


Obrazek
Obrazek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez MIRU » 30 gru 2012, 00:20

moze tempomat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez sheerydrain » 30 gru 2012, 01:14

Tempomat wydaje mi się że z przepustnicą połączony no i nie wężykiem :D
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez MIRU » 30 gru 2012, 01:51

no i jest połączone linką...widac na fotce, a podcisnienie węzykiem do sterowania... zresztą poszukaj na allegro jest tego troche :P :P
http://allegro.pl/mazda-626-92-97-tempomat-i2901632917.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Rafał_ » 30 gru 2012, 13:07

MIRU <spoko> Tempomat jak się patrzy :) To było oczywiste, że w większości A-speców był ten diwajs, a w EU nie. Chyba byłem zaspany :P

sherry z jednej strony masz linkę, a z drugiej podciśnienie z kolektora. Jak się zmieni podciśnienie( przyhamujesz lub dodasz gazu) to tempomat się wyłączy.

Kruciec ten można wykorzystać do podłączenia wskaźnika vacuum(ekonomizer) w N/A lub do podłączenia wskaźnika doładowania w projektach turbo :D .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez sheerydrain » 30 gru 2012, 14:34

No w sumie racja, mój błąd :) Ciekawi mnie czy założenie tempomatu to kosztowna zabawa i czy skomplikowana. Kiedyś na jakimś zdjęciu widziałem tempomat w mx3 od strony kierownicy i wygląda to trochę jak ręczny gaz w 40-stce ;D
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323