Strona 1 z 1

Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 18 mar 2012, 16:20
przez jm90
Witam wszystkich posiadaczy Mazd.
Dwa tygodnie temu zakupiłem MX3 1,6 z 1995r i mam problem z dodawaniem gazu.
Na początku nadmienię ze przeprowadziłem regulację TPS i wyczyściłem silnik krokowy wraz z przepustnicą, zapłon ustawiony lampą stroboskopową, a problem jest nadal.
Autko odpala bez problemu, obroty nie falują lecz wystarczy dotknąć nawet delikatnie nacisnąć pedał gazu a samochód wkręca się od razu na obroty 3-4 tyś. Sprawdziłem potencjometr przepustnicy miernikiem i przy przekręcaniu opór zmienia się jednostajnie nie skacze, to samo po podłączeniu go do samochodu i sprawdzeniu woltomierzem napięcie między minusem (masą samochodu) a niebieskim przewodem przy wtyczce potencjometru napięcie przy przekręcaniu przepustnicy też wzrasta regularnie baz skoków.
Objaw jest denerwujący bo nie można jechać płynnie przy mniejszych prędkościach do 80 km/h tylko skokowo.
Czy spotkał się ktoś z takimi objawami i mógłby mi pomóc? :(

Pozdrawiam... Jarosław

Re: MX3 1,6- Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 18 mar 2012, 22:19
przez maris801
A jak wyglada sprawa z wolnymi obrotami? Chodzi rowno, faluje? Sprawdzałeś błędy? Sprawdzałeś w trybie serwisowym? Wez jeszcze załącz auto i pociągnij linkę gazu przy slimaku...

Re: MX3 1,6- Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 18 mar 2012, 22:27
przez jm90
Wszystkie ustawienia zrobione w trybie serwisowym.
Wolne obroty na poziomie 800/min. żadnego falowania. Wystarczy nacisnąć ślimak około 2mm i obroty są 3 tys, żadnych błędów. Auto nie było nigdy zagazowane cały czas chodzi na etylinie

PostNapisane: 19 mar 2012, 09:33
przez D4NI3L
zresetowałeś kompa?

Re: MX3 1,6- Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 19 mar 2012, 10:58
przez jm90
Oczywiście wyjąłem bezpieczniki i odczekałem 30s.
Wszystkie operacje wykonałem tak jak opisane jest na forum.

PostNapisane: 22 mar 2012, 22:49
przez ghost-rider11
jezeli sa to szarpniecia a raczej sa sugierujac po tak duzych skokach, dal bym do regeneracji wtryski i do ponownej regulacji

Re: MX3 1,6- Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 22 mar 2012, 22:56
przez jm90
We wtorek jestem umówiony na wstawienie Mazdy na warsztat. Po naprawie napiszę co było grane.

PostNapisane: 22 mar 2012, 22:57
przez ghost-rider11
niech podlacza ja pod kompa a nie jakies spekulacje, zebys nie bulil kasy na darmo, po pierwsze wywal ten alarm

Re: MX3 1,6- Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 22 mar 2012, 23:07
przez jm90
Alarm jak i centralny odłączone

PostNapisane: 22 mar 2012, 23:10
przez ghost-rider11
to podlacz sama centralke to co na foto

Re: MX3 1,6- Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 22 mar 2012, 23:13
przez jm90
OK

PostNapisane: 22 mar 2012, 23:24
przez ghost-rider11
za ile ja kupiles?

Re: MX3 1,6- Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 22 mar 2012, 23:29
przez jm90
3100zł

Re: Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 5 kwi 2012, 10:25
przez Piotrek5g.
miałem podobne objawy jakis czas temu i u mnie okazało się że pękła delikatnie rura dolotowa wystarczyła taśma taka srebrna na krokodyla i problem zniknął. Natomiast ostatnio pojawił się problem przy przyspieszaniu. Wygląda to tak że Madzia odpala bez problemu,obroty nie falują na jałowym obroty ładnie sie wkrecają natomiast podczas jazdy pojawił się (cos jak by turbo dziura) bo przy przyspieszaniu na kazdym biegu w okolicach 4-5 tys obr na moment jest brak mocy, taka zawieszka na 5-10 sek i dalej ładnie idzie.Mam nowe świece i filtr paliwa i powietrza. ktoś coś moze zasugerowac czemu tak sie dzieje,co sprawdzic??

PostNapisane: 18 kwi 2012, 07:56
przez Porter3
Hej,
Miewam dokładnie to samo.
Obstawiałem świece, kable-bez zmian.
Dziś wymianiam filtr paliwa, poszukuję też rury dolotu w dobrym stanie, bo mam popękaną i być może od tego.
Zostaje jeszcze mi regeneracja aparatu zapłonowego, fotorelacja jest na forum.

Re: Problem z obrotami (przyspieszenie)

PostNapisane: 18 kwi 2012, 11:37
przez Piotrek5g.
u mnie okazało się podczas czyszczenia przepustnicy że uszczelka pękła miedzy przepustnicą a kolektorem i to było powodem duszenia się i nie normalnego wkręcania się na obroty. A swoją drogą uważam że zabieg czyszczenia przepustnicy jest wskazany w naszych mazdzinach tym bardziej ze jak kupiliscie ją od zwyklego kowalskiego to na bank nigdy nie było to robione.Moja była strasznie zasyfiona i różnica jest w przyspieszaniu i w samym odgłosie z rury wydechowej.Normalnie jak by się płuca jej odetkały :)