Problem z obrotami (przyspieszenie)

Postprzez jm90 » 18 mar 2012, 16:20

Witam wszystkich posiadaczy Mazd.
Dwa tygodnie temu zakupiłem MX3 1,6 z 1995r i mam problem z dodawaniem gazu.
Na początku nadmienię ze przeprowadziłem regulację TPS i wyczyściłem silnik krokowy wraz z przepustnicą, zapłon ustawiony lampą stroboskopową, a problem jest nadal.
Autko odpala bez problemu, obroty nie falują lecz wystarczy dotknąć nawet delikatnie nacisnąć pedał gazu a samochód wkręca się od razu na obroty 3-4 tyś. Sprawdziłem potencjometr przepustnicy miernikiem i przy przekręcaniu opór zmienia się jednostajnie nie skacze, to samo po podłączeniu go do samochodu i sprawdzeniu woltomierzem napięcie między minusem (masą samochodu) a niebieskim przewodem przy wtyczce potencjometru napięcie przy przekręcaniu przepustnicy też wzrasta regularnie baz skoków.
Objaw jest denerwujący bo nie można jechać płynnie przy mniejszych prędkościach do 80 km/h tylko skokowo.
Czy spotkał się ktoś z takimi objawami i mógłby mi pomóc? :(

Pozdrawiam... Jarosław
Pozdrawiam...Jarosław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 15:31
Posty: 17
Auto: Mazda MX3 1,6 DOHC 1995r

Postprzez maris801 » 18 mar 2012, 22:19

A jak wyglada sprawa z wolnymi obrotami? Chodzi rowno, faluje? Sprawdzałeś błędy? Sprawdzałeś w trybie serwisowym? Wez jeszcze załącz auto i pociągnij linkę gazu przy slimaku...
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 23:29
Posty: 14
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MX3, 1.8 v6, 24v, 140km

Postprzez jm90 » 18 mar 2012, 22:27

Wszystkie ustawienia zrobione w trybie serwisowym.
Wolne obroty na poziomie 800/min. żadnego falowania. Wystarczy nacisnąć ślimak około 2mm i obroty są 3 tys, żadnych błędów. Auto nie było nigdy zagazowane cały czas chodzi na etylinie
Pozdrawiam...Jarosław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 15:31
Posty: 17
Auto: Mazda MX3 1,6 DOHC 1995r

Postprzez D4NI3L » 19 mar 2012, 09:33

zresetowałeś kompa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez jm90 » 19 mar 2012, 10:58

Oczywiście wyjąłem bezpieczniki i odczekałem 30s.
Wszystkie operacje wykonałem tak jak opisane jest na forum.
Pozdrawiam...Jarosław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 15:31
Posty: 17
Auto: Mazda MX3 1,6 DOHC 1995r

Postprzez ghost-rider11 » 22 mar 2012, 22:49

jezeli sa to szarpniecia a raczej sa sugierujac po tak duzych skokach, dal bym do regeneracji wtryski i do ponownej regulacji
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez jm90 » 22 mar 2012, 22:56

We wtorek jestem umówiony na wstawienie Mazdy na warsztat. Po naprawie napiszę co było grane.
Pozdrawiam...Jarosław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 15:31
Posty: 17
Auto: Mazda MX3 1,6 DOHC 1995r

Postprzez ghost-rider11 » 22 mar 2012, 22:57

niech podlacza ja pod kompa a nie jakies spekulacje, zebys nie bulil kasy na darmo, po pierwsze wywal ten alarm
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez jm90 » 22 mar 2012, 23:07

Alarm jak i centralny odłączone
Pozdrawiam...Jarosław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 15:31
Posty: 17
Auto: Mazda MX3 1,6 DOHC 1995r

Postprzez ghost-rider11 » 22 mar 2012, 23:10

to podlacz sama centralke to co na foto
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez jm90 » 22 mar 2012, 23:13

OK
Pozdrawiam...Jarosław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 15:31
Posty: 17
Auto: Mazda MX3 1,6 DOHC 1995r

Postprzez ghost-rider11 » 22 mar 2012, 23:24

za ile ja kupiles?
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez jm90 » 22 mar 2012, 23:29

3100zł
Pozdrawiam...Jarosław
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 15:31
Posty: 17
Auto: Mazda MX3 1,6 DOHC 1995r

Postprzez Piotrek5g. » 5 kwi 2012, 10:25

miałem podobne objawy jakis czas temu i u mnie okazało się że pękła delikatnie rura dolotowa wystarczyła taśma taka srebrna na krokodyla i problem zniknął. Natomiast ostatnio pojawił się problem przy przyspieszaniu. Wygląda to tak że Madzia odpala bez problemu,obroty nie falują na jałowym obroty ładnie sie wkrecają natomiast podczas jazdy pojawił się (cos jak by turbo dziura) bo przy przyspieszaniu na kazdym biegu w okolicach 4-5 tys obr na moment jest brak mocy, taka zawieszka na 5-10 sek i dalej ładnie idzie.Mam nowe świece i filtr paliwa i powietrza. ktoś coś moze zasugerowac czemu tak sie dzieje,co sprawdzic??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 16:55
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 1992r.

Postprzez Porter3 » 18 kwi 2012, 07:56

Hej,
Miewam dokładnie to samo.
Obstawiałem świece, kable-bez zmian.
Dziś wymianiam filtr paliwa, poszukuję też rury dolotu w dobrym stanie, bo mam popękaną i być może od tego.
Zostaje jeszcze mi regeneracja aparatu zapłonowego, fotorelacja jest na forum.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez Piotrek5g. » 18 kwi 2012, 11:37

u mnie okazało się podczas czyszczenia przepustnicy że uszczelka pękła miedzy przepustnicą a kolektorem i to było powodem duszenia się i nie normalnego wkręcania się na obroty. A swoją drogą uważam że zabieg czyszczenia przepustnicy jest wskazany w naszych mazdzinach tym bardziej ze jak kupiliscie ją od zwyklego kowalskiego to na bank nigdy nie było to robione.Moja była strasznie zasyfiona i różnica jest w przyspieszaniu i w samym odgłosie z rury wydechowej.Normalnie jak by się płuca jej odetkały :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 16:55
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 1992r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323