Olej w zbiorniczku wyrównawczym?

Postprzez KrzysioR » 3 sie 2005, 15:51

Wczoraj sprawdzałem poziom płynu chłodniczego i ku mojemu zdziwku cała ta pionowa rurka odpowiedzialna za ciśnienie oblepiona była gęstą sraczkową mazią... Czyżby to olej ??
Zaznaczam, że potrafi mi wciągnąć oleju około 1l na 3000 km...
Czy może ktoś to zdiagnozować i ewentualnie udzielić fachowej porady – O co chodzi?
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2005, 17:11
Posty: 41
Skąd: KRAKÓW
Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6

Postprzez brii » 3 sie 2005, 19:02

Chyba uszczelka pod głowicą zaczęła przepuszczać...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Robo » 3 sie 2005, 22:50

Tak, jak kolega brii mówi – prawdopodobnie to uszczelka pod głowicą jest winowajcą. Może przegrzałeś silnik, może miałeś problemy z układem chłodzenia albo ostro dawałeś w palnik i uszczelka – jako element, znajdujący się między głowicą a blokiem – zaczęła przepuszczać i pod wpływem wysokiego ciśnienia panującego w komorze oraz z faktu zmęczenia materiału, olej może być wciskany do kanałów, które odpowiedzialne są za przepływ płynu chłodniczego.

Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez GofNet » 4 sie 2005, 01:21

A moim zdaniem nie jest to wcale olej, tylko syf, który zbierał sie latami w chwili wydalanie nadmiaru cieczy chłodzącej z układu chłodzenia do zbiorniczka wyrównawczego, którego bardziej należałoby nazwać zbiorniczkiem nadmierniej ilości cieczy.

Ja też mam taki syfek. Kolor rdzawy, lekko tłustawy, włuknisty, czy coś. Ale oleju trudno byłoby tam się dopatrywać. Jeśli olej dostawałby się do układu chłodzenia, to nie należałoby go poszukiwać w zbiorniczku wyrównawczym, a tuż pod korkiem na chłodnicy. Jeśli tuż pod nim po wierzchu cieczy chłodzącej pływa tłusta zawiesina, to faktycznie jest to olej. Jeśli zaś jest tam wyłącznie płyn chłodzący, to sprawę można uznać za zamkniętą.

Jak chesz, to sobie odkręc ten zbiorniczek i go oczyść. Później przejedź około 1.000 kilometrów na przełomie dosyć krótkiego okresu czasu i sprawdź, czy masz tam takie samo gówienko. Pewnie takowego tam nie znajdziesz.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 4 sie 2005, 08:23

GofNet napisał(a):Ja też mam taki syfek. Kolor rdzawy, lekko tłustawy, włuknisty, czy coś.
A to jest wynik niewymieniania płynu chłodzącego. 90% samochodów ma taką przypadłość (a raczej ich właściciele).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 4 sie 2005, 23:20

tomekrvf napisał(a):
GofNet napisał(a):Ja też mam taki syfek. Kolor rdzawy, lekko tłustawy, włuknisty, czy coś.
A to jest wynik niewymieniania płynu chłodzącego. 90% samochodów ma taką przypadłość (a raczej ich właściciele)
No i teraz wiadomo, o co chodzi. Nie zawsze trzeba spodziewać się najgorszego. Po prostu wystarczy przepłukać układ chłodzenia, wraz ze ściśle powiązanym układem ogrzewania oraz wspomniany zbiorniczek :)

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 8 sie 2005, 23:57 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 5 sie 2005, 09:57

Wiadomo o co chodzi – niedbalstwo użytkownika. To chciałem powiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Globy » 5 sie 2005, 12:07

Zgadzam się z Tomkiem i GofNet'em – płyn chłodniczy wymienia się w Mazdzie co 2 lata. Podobnie miałem kiedyś w 626.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez KrzysioR » 5 sie 2005, 19:13

tomekrvf napisał(a):Wiadomo o co chodzi – niedbalstwo użytkownika. To chciałem powiedzieć
Człowieku !! Ja co rok pakuję nowy płyn, więc o niedbalstwie, to pogadaj z kimś innym.

Dzieki GofNet za radę... Następnym razem po prostu zanim zaleję nowy płyn, to wszystko przeczyszczę...

A w układzie chłodzenia (pod korkiem) nie ma ani grama tłustej cieczy...
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2005, 17:11
Posty: 41
Skąd: KRAKÓW
Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6

Postprzez tomekrvf » 8 sie 2005, 09:56

KrzysioR napisał(a):Człowieku !! Ja co rok pakuję nowy płyn, więc o niedbalstwie, to pogadaj z kimś innym
Spokojnie... Może ktoś przed Tobą tego nie robił.
Czy przy wymianie płynu odciągasz płyn ze zbiorniczka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez KrzysioR » 8 sie 2005, 10:05

tomekrvf napisał(a):
KrzysioR napisał(a):Człowieku !! Ja co rok pakuję nowy płyn, więc o niedbalstwie, to pogadaj z kimś innym
Spokojnie... Może ktoś przed Tobą tego nie robił.
Czy przy wymianie płynu odciągasz płyn ze zbiorniczka?
Dlatego napisałem, że o niedbalstwie to trzeba rozmawiać z kimś innym :D

Co do wymiany, to zawsze jeżdżę do mechanika, który zmienia mi wszystkie płyny, jeżeli tylko u niego je zakupię... Więc po co się męczyć...Ale tym razem zrobię to samemu, bo może to rzeczywiście on coś tu zmajstrował i dobrze nie przeczyścił układu...
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2005, 17:11
Posty: 41
Skąd: KRAKÓW
Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6

Postprzez tomekrvf » 8 sie 2005, 10:16

Użyj odsysarki do oleju, aby wyciągnąć płyn ze zbiorniczka, albo po prostu go wyjmij i wyczyść przy wymianie płynu. Jak się spuszcza płyn z silnika, to stary płyn zostaje w zbiorniczku. Niby płyn się wymienia podczas nagrzewania i studzenia silnik,a ale najlepiej go odessać albo właśnie wyjąć zbiornik i go przepłukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Stołek » 27 sty 2009, 13:07

Ja też maiłem taki problem tylo że u mnie stwierdzono uszczelkę pod głowicą, wymieniłem i dalej w całym układzie była gęsta żółta maź i mechanik stwierdził że jest blok pęknięty więc kupiłem nowy silnik, na jakiś czas był spokój ale ostatnio znów zaczęło robić się to samo czyli w zbiorniczku wyrównawczym i w całym układzie chłodzenia jest ta maź i powoli staje się bezradny ale płyn chłodzący jak wlewałem to wszystko dokładnie przepłukałem żeby nie było
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 gru 2007, 12:59
Posty: 13
Auto: Mazda xedos6 2.0 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323