Uszczelniacze czy pierścienie

Witam, mam otóż taki problem mazda bierze olej , po długim postoju ( noc ) gdy ja odpalę to kopci ( 1 minuta lub 2 po tym czasie kopcenie zanika ) siwy/biały dym nie wiem jak określić ten kolor na pewno nie jest niebieski, nie bierze płynu chłodniczego i innych prócz oleju. Bierze średnio 1l na 1000 km przy jeździe stałej na 2.5-3tys obrotów, widzę wycieki przy łączeniu kolektora jak by olej który jest spalany został wypierany ( ale to chyba wina nie dokręconego dobrze kolektora ). Dodam ze przy odcince zapłonu jak jest rozgrzany silnik to nie kopci wgl. ( ale żre oil jak głupi ) a przy zmianie biegów nie zaobserwowałem kopcenia nadmiernego w innych kolorach, cały czas trzymam się siwo białego . Spaliny śmierdzą spalanym olejem , przy włączonym silniku i wyciąganym bagnecie nie leje się z niego olej ( miejsce bagnetu ) ... dodam ze leje pół syntetyk 10w40 lotosa przebieg to 214 tys. , nie zaobserwowałem spadku mocy , mam golfa z 75 konnym silnikiem i mazda w dynamice prędkości itp go wyprzedza wiec na moj gust moc jest ok , ciągnie do odcięcia , zbiera się żwawo , jechałem nim 200 kilka dni temu ... i dodam ze juz wtedy były problemy z tym kopceniem... czy to będą uszczelniacze czy pierścienie? Pozdrawiam ! 
Silnik 1.6 DOHC 107KM
Silnik 1.6 DOHC 107KM