Reset i adaptacja ECU w MX-3
Witam. Jak prawidłowo przeprowadzić adaptacje ECU w MX-3 1.6 DOHC ? Wiem że reset wykonuje się poprzez zdjęcie minusowej klemy i naciśnięcie pedału hamulca przez 30 s . A jakie mają być warunki pracy silnika po ponownym podpięciu klemy? Bo z tego co wyczytałem to ECU będzie przeprowadzał korekcje mapy wtrysków tak? Czy silnik ma być zimny czy ciepły? Czy mam go zostawić na biegu jałowym aż do nagrzania czy od razu wsiadać i jechać? I ile czasu ECU zbiera dane, kilka kilometrów czy kilkadziesiąt? Pytam, ponieważ w postach które czytałem nie było nic konkretnie o MX-3
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
To jest najgorszy chyba sposob na kasowanie kompa. Troszkme poszukac i znajdziesz takie cos:
1. ustawic kluczyk w pozycji "ACC".
2. Znalezc skrzynkę bezpieczników znajdującą się w komorze silnika i wyją 2 bezpieczniki: BTN (60A-u mnie 40A) i EGi (inaczej INJ lub EGI-INJ) (30A)
3.teraz należy odczekac 20 sekund (lub policzyc do 30) i ponownie zalożyc bezpieczniki
4.wyjąc kluczyk następnie włożyc jeszcze raz i odpalic samochod.
Wtedy jezdzisz normalnie (nie z jakas predkoscia- bo gdzie tak mozna). Kasuje na pewno ;]
1. ustawic kluczyk w pozycji "ACC".
2. Znalezc skrzynkę bezpieczników znajdującą się w komorze silnika i wyją 2 bezpieczniki: BTN (60A-u mnie 40A) i EGi (inaczej INJ lub EGI-INJ) (30A)
3.teraz należy odczekac 20 sekund (lub policzyc do 30) i ponownie zalożyc bezpieczniki
4.wyjąc kluczyk następnie włożyc jeszcze raz i odpalic samochod.
Wtedy jezdzisz normalnie (nie z jakas predkoscia- bo gdzie tak mozna). Kasuje na pewno ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Oki bardzo dziękuje za procedurę kasowania błędów, będę ją stosował. Problem w tym że zmuszony byłem wymienić akumulator i w tym czasie mi się wszystko zresetowało.Teraz to tak dziwnie silnik pali, podejrzewam że jest w trybie uczenia się a może mam coś nie tak z ECU?
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
hmm
tego nie widziałem że to zły sposób
a z tymi bezpiecznikami to dlaczego jest lepiej
?
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
generalnie nie mam zielonego pojęcia o przuczaniu
do tej pory uważałem że ECU dokonuje korekty zapłonu na podstawie parametrów które zostały zaprogramowane w fabryce i są niezmienne
ale obecnie nie wiem co myśleć
ale obecnie nie wiem co myśleć
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
hehe to jest chyba zalecany sposob
I o wiele wygodniejszy... Kasuje na pewno bo sam nie raz kasowałem ;]


^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
hmm
czuje się przekonany
od dzisiaj będę kasował bezpiecznikami 
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
1. Powiedzcie mi Panowie, czy po resecie ma nam się skasować zegarek? Ja akurat odpinałem klemę, radio i alarm się skasował, a zegarek dalej wskazywał poprawną godzinę... Także już nie wiem :–)
2. Jak zresetujemy kompa poprzez wyjęcie bezpieczników, to potem odpalamy auto na zimnym czy ciepłym silniku?
2. Jak zresetujemy kompa poprzez wyjęcie bezpieczników, to potem odpalamy auto na zimnym czy ciepłym silniku?
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
Z tego co chyba pamietam zegarek sie niezresetuje. A odpalac to mozesz i na zimnym i cieplym chodz ja uwazam ze na cieplym lepiej ;d Bo auto chodzi bez ssania i korzysta ze wszystkich czujnikow hh
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Witam mam pytanie czy u mnie taki reset też moze pomóc bo po rozebraniu silnika i złożeniu go zaczeło sie nojej madzi w głowie przewracac gasnie na wolnych i nie równo chodzi a podczas jazdy jest ok tylko nie da sie jechac równą prędkoscią bo zaczyna szarpac mysle za to przez to ze prubowałem go odpalić przy odłączonej przedływce
- Od: 7 lut 2011, 19:38
- Posty: 64
- Skąd: Przystanki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.
Gdzieś to było dokładnie opisane na forum. W każdym razie rozgrzewasz silnik do normalnej temperatury czyli tak około 85 stopni. Wyłączasz mostkujesz GND i TEN w złączu diagnostycznym, odpalasz. Obroty powinny być około 750 na minute. Jak nie są to kręcisz ta śrubką w przepustnicy. A w ogóle to co robiłeś przy tym silniku? Może masz rozrząd źle ustawiony albo zapłon ?
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
W sumie rozbierałem cały silnik bo wymieniałem pierscienie uszczelke pod głowica i uszczelniacze zaworowe rozrząd na bank jest dobrze a głowice zdejmowałem razem z całym dolotem nie rozkręcałem kolektorów sących
- Od: 7 lut 2011, 19:38
- Posty: 64
- Skąd: Przystanki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.
Tak zaznaczyłem przed zdjęciem zapłonu ja stawiam na przepływka to jedyne co zrobiłem zle bo chciałem go odpalic a zapomniałem jej podłaczyć gdy podłączyłem to odpalił ale bardzo ciezko kilka razy musiałem wykrecac swiece i czyscic zanim zaskoczył na wszystkie bo sie zalewały . A mozesz mi jeszcze powiedziec gdzie sie znajduje gniazdo diagnostyczne to juz nie bede szukał . Pozdrawiam i dzieki za pomoc .
- Od: 7 lut 2011, 19:38
- Posty: 64
- Skąd: Przystanki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.
Obok pojemniczka gdzie wlewasz plyn hamulcowy, jest czarna (po prawej stronie stojąc przed autem) z napisem diagnostic.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości