Reset i adaptacja ECU w MX-3

Postprzez rook » 24 paź 2010, 23:36

Witam. Jak prawidłowo przeprowadzić adaptacje ECU w MX-3 1.6 DOHC ? Wiem że reset wykonuje się poprzez zdjęcie minusowej klemy i naciśnięcie pedału hamulca przez 30 s . A jakie mają być warunki pracy silnika po ponownym podpięciu klemy? Bo z tego co wyczytałem to ECU będzie przeprowadzał korekcje mapy wtrysków tak? Czy silnik ma być zimny czy ciepły? Czy mam go zostawić na biegu jałowym aż do nagrzania czy od razu wsiadać i jechać? I ile czasu ECU zbiera dane, kilka kilometrów czy kilkadziesiąt? Pytam, ponieważ w postach które czytałem nie było nic konkretnie o MX-3
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 25 paź 2010, 08:40

To jest najgorszy chyba sposob na kasowanie kompa. Troszkme poszukac i znajdziesz takie cos:
1. ustawic kluczyk w pozycji "ACC".
2. Znalezc skrzynkę bezpieczników znajdującą się w komorze silnika i wyją 2 bezpieczniki: BTN (60A-u mnie 40A) i EGi (inaczej INJ lub EGI-INJ) (30A)
3.teraz należy odczekac 20 sekund (lub policzyc do 30) i ponownie zalożyc bezpieczniki
4.wyjąc kluczyk następnie włożyc jeszcze raz i odpalic samochod.

Wtedy jezdzisz normalnie (nie z jakas predkoscia- bo gdzie tak mozna). Kasuje na pewno ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 25 paź 2010, 08:56

Oki bardzo dziękuje za procedurę kasowania błędów, będę ją stosował. Problem w tym że zmuszony byłem wymienić akumulator i w tym czasie mi się wszystko zresetowało.Teraz to tak dziwnie silnik pali, podejrzewam że jest w trybie uczenia się a może mam coś nie tak z ECU?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez siera » 25 paź 2010, 09:25

hmm :) tego nie widziałem że to zły sposób :) a z tymi bezpiecznikami to dlaczego jest lepiej ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez rook » 25 paź 2010, 09:32

Siera to jak Ty robiłeś ten reset przez odłączenie akumulatora to jak go później przyuczałeś? Długo to trwało?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez siera » 25 paź 2010, 10:51

generalnie nie mam zielonego pojęcia o przuczaniu ;) do tej pory uważałem że ECU dokonuje korekty zapłonu na podstawie parametrów które zostały zaprogramowane w fabryce i są niezmienne
ale obecnie nie wiem co myśleć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez maris801801 » 25 paź 2010, 11:29

hehe to jest chyba zalecany sposob ;) I o wiele wygodniejszy... Kasuje na pewno bo sam nie raz kasowałem ;]
Obrazek
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez siera » 25 paź 2010, 12:27

hmm :) czuje się przekonany :) od dzisiaj będę kasował bezpiecznikami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez rook » 25 paź 2010, 15:20

Dzięki za info. Teraz już wiem jak poprawnie wykasować błędy i jak przeprowadzić adaptacje :)
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez qazxsw1 » 22 lis 2010, 09:56

1. Powiedzcie mi Panowie, czy po resecie ma nam się skasować zegarek? Ja akurat odpinałem klemę, radio i alarm się skasował, a zegarek dalej wskazywał poprawną godzinę... Także już nie wiem :–)
2. Jak zresetujemy kompa poprzez wyjęcie bezpieczników, to potem odpalamy auto na zimnym czy ciepłym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez maris801801 » 22 lis 2010, 10:10

Z tego co chyba pamietam zegarek sie niezresetuje. A odpalac to mozesz i na zimnym i cieplym chodz ja uwazam ze na cieplym lepiej ;d Bo auto chodzi bez ssania i korzysta ze wszystkich czujnikow hh
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez mysliwy78 » 17 mar 2011, 13:35

Witam mam pytanie czy u mnie taki reset też moze pomóc bo po rozebraniu silnika i złożeniu go zaczeło sie nojej madzi w głowie przewracac gasnie na wolnych i nie równo chodzi a podczas jazdy jest ok tylko nie da sie jechac równą prędkoscią bo zaczyna szarpac mysle za to przez to ze prubowałem go odpalić przy odłączonej przedływce
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez rook » 17 mar 2011, 21:35

Resetuj na pewno nie zaszkodzi. Może warto też ustawić wolne obroty w trybie serwisowym.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez mysliwy78 » 18 mar 2011, 00:00

A jak mam ustawic wolne obroty w trybie serwisowym bo nie mam pojecia
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez rook » 18 mar 2011, 00:19

Gdzieś to było dokładnie opisane na forum. W każdym razie rozgrzewasz silnik do normalnej temperatury czyli tak około 85 stopni. Wyłączasz mostkujesz GND i TEN w złączu diagnostycznym, odpalasz. Obroty powinny być około 750 na minute. Jak nie są to kręcisz ta śrubką w przepustnicy. A w ogóle to co robiłeś przy tym silniku? Może masz rozrząd źle ustawiony albo zapłon ?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez mysliwy78 » 18 mar 2011, 01:39

W sumie rozbierałem cały silnik bo wymieniałem pierscienie uszczelke pod głowica i uszczelniacze zaworowe rozrząd na bank jest dobrze a głowice zdejmowałem razem z całym dolotem nie rozkręcałem kolektorów sących
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez rook » 18 mar 2011, 02:06

To dziwna sprawa, teoretycznie jak przy kolektorze nic nie robiłeś powinno wszystko być ok, ale może warto sprawdzić te wolne obroty. Aparat zapłonowy też tak samo ustawiony?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez mysliwy78 » 18 mar 2011, 11:07

Tak zaznaczyłem przed zdjęciem zapłonu ja stawiam na przepływka to jedyne co zrobiłem zle bo chciałem go odpalic a zapomniałem jej podłaczyć gdy podłączyłem to odpalił ale bardzo ciezko kilka razy musiałem wykrecac swiece i czyscic zanim zaskoczył na wszystkie bo sie zalewały . A mozesz mi jeszcze powiedziec gdzie sie znajduje gniazdo diagnostyczne to juz nie bede szukał . Pozdrawiam i dzieki za pomoc .
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez maris801801 » 18 mar 2011, 11:25

Obok pojemniczka gdzie wlewasz plyn hamulcowy, jest czarna (po prawej stronie stojąc przed autem) z napisem diagnostic.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez mysliwy78 » 18 mar 2011, 11:29

Ok dzieki mam nadzieje ze to cos pomoże bo zaczyna mnie to juz powoli denerowac :)
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323