Brak mocy od 3500 – 4000 RPM, Kody błędów

Witam!
Po pierwsze, chciałbym w swojej MX-3 1.8 V6 (1991r) K8 odczytać kody błędów. Znalazłem na forum link: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
, który jednak nie działa... Prosiłbym o pomoc. A mianowicie, potrzebuję fotki lub jakiegoś schematu gniazda diagnostycznego żebym wiedział dokładnie które piny zmostkować oraz jakiej dokładnie diody do tego potrzebuję.
A druga sprawa jest taka:
Podczas codziennej jazdy, Mazda traci moc zazwyczaj równo w zakresie pomiędzy 3500 – 4000 RPM. Tj. ciągnie dobrze do 3500, przy 3500 łapie muła... Popuszczam jej gaz, wciskam znowu i gdy dojdę do 4000 RPM ciągnie znowu jak szalona. Ma ktoś pomysł dlaczego tak jest?
Dodam, iż mam założony stożkowy filtr. I po jego założeniu została mi jedna wolna rurka, taka metalowa w plastikowej obudowie, która szła do obudowy seryjnego filtra powietrza, ona była chyba od podciśnienia. Czy może się tak dławić przez tą rurkę? Jeśli nie to dlaczego?
Po pierwsze, chciałbym w swojej MX-3 1.8 V6 (1991r) K8 odczytać kody błędów. Znalazłem na forum link: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
, który jednak nie działa... Prosiłbym o pomoc. A mianowicie, potrzebuję fotki lub jakiegoś schematu gniazda diagnostycznego żebym wiedział dokładnie które piny zmostkować oraz jakiej dokładnie diody do tego potrzebuję.
A druga sprawa jest taka:
Podczas codziennej jazdy, Mazda traci moc zazwyczaj równo w zakresie pomiędzy 3500 – 4000 RPM. Tj. ciągnie dobrze do 3500, przy 3500 łapie muła... Popuszczam jej gaz, wciskam znowu i gdy dojdę do 4000 RPM ciągnie znowu jak szalona. Ma ktoś pomysł dlaczego tak jest?
Dodam, iż mam założony stożkowy filtr. I po jego założeniu została mi jedna wolna rurka, taka metalowa w plastikowej obudowie, która szła do obudowy seryjnego filtra powietrza, ona była chyba od podciśnienia. Czy może się tak dławić przez tą rurkę? Jeśli nie to dlaczego?