Zimny silnik (1.6 16v SOHC) pali odrazu, na ciepłym długo kręci.. – problem

Postprzez twardak bogdan » 30 paź 2008, 15:37

mam idętycznie jak ty rocznik ,model,gas, wydasz durzo kasy i nic , gdzie ja już nie byłem co fachura to inna bajka...
twardak bogdan
 

Postprzez Adasbb » 30 paź 2008, 18:45

Noo dokładnie, jeszcze podejrzewam złe odpowietrzenie baku bo u mnie nie ma skraplacza paliwa i nic nie wędruje przewodem do filtra węglowego. Może jak to odbuduje i naprawie to problem ustąpi. Chociaż wątpię już w jakąkolwiek metodę pozbycia się tego pieprzonego problemu z odpalaniem!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Adasbb » 4 lis 2008, 10:28

Wczoraj wymieniłem 4 wtryski łącznie z regulatorem ciśnienia i listwą i ... dupa, dalej to samo :p więc to nie to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez domagalskim » 4 lis 2008, 16:35

Witam!

Ja też mam ten problem.
323 BG 1.8GT

Na zimnym cacy pali a jak sie rozgrzeje i postoi to ciężko odpala.
Filtry wymienione, gazu nie mam na szczeście.
Odpowietrzanie baku nie wchodzi w gre bo jest dorobione nówka sztuka.

A takie pytanko gdzie w silniku BP DOHC jest ten czujnik temperatury ??
Avatar użytkownika
 
Od: 22 paź 2006, 23:07
Posty: 40
Skąd: Kraków - Skała
Auto: 323 GT 1.8 DOHC

Postprzez kot » 7 lis 2008, 14:40

mam też podobny problem, ale nie wiem czy do konca taki sam. otóż rano pali od razu idealnie. Gdy jest ciepły zagrzany to ma problem. Gdy jest nagrzany kręci jakby WOLNIEJ i dodanie gazu raczej nic nie daje. Dziś np mialem tak że kręciłem i kręciłem i miałem wrażenie że coraz wolniej coraz wolniej. Sprubowałem drugi raz i od razu załapał. Czy to może byc rozrusznik?
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2005, 12:45
Posty: 58
Skąd: Ruda Śląska Wirek
Auto: 323 BG 1.6-LPG i DWIE 626 1,8

Postprzez Gompka » 29 lis 2008, 20:16

Mam F-ke 1.8 GT BG i mogę ci powiedzieć gdzie jest czujnik – popatrz sobie pod kopułką trochę w prawo, będzie wkręcony w okolicach miski olejowej.

Sam się dołączam do pytania co jest, na zimny pali od razu, ALE szarpie i gaśnie póki się nie nagrzeję – czujnik temp. zielony wymieniony, świece, przewody WN, filtry, wtrysk też, pozostaje nieszczęsna pompa paliwa (na 100%) padnięta tyle, że na gazie też szarpie :( Na ciepłym trzeba pokręcić, ale potem jedzie okej. Cud techniki ta mazda...

PS. Zastanawiam się jeszcze nad innymi czujnikami temp (w BG są 3), próbował ktoś coś robić z tym ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 09:40
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V DOHC 92r

Postprzez Adasbb » 30 lis 2008, 17:14

Ja rozwiązałem problem tak samo jak napisałem Gompka na PW. Sprzedałem w cholerę tego trupa :) Przez rok walczyłem i problem z odpalaniem nie ustawał. Znając życie, na 100% była to jakaś pierdoła, albo silnik miał tak niską kompresję, że nie łapał odrazu mimo, że po odpaleniu cykał jak w zegarku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Gompka » 30 lis 2008, 20:09

Adasbb jeżeli masz fieścine to nie wiem czy to dobry wybór – miałem MK3 i to jest dopiero trup, padał mi 2 razy w miesiącu...

Powalczę jeszcze trochę i napisze jakie efekty...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 09:40
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V DOHC 92r

Postprzez Adasbb » 30 lis 2008, 20:32

Dla tego kupiłem MK4 Gompka bo to Mazda 121 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez seru22 » 2 gru 2008, 18:48

listwa wtryskowa do wymiany
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2007, 14:57
Posty: 21
Skąd: Tychy
Auto: 323f BA 95r

Postprzez szakur » 7 gru 2008, 11:57

może być listwa albo pompa paliwa albo za mało paliwa :D
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 11:43
Posty: 34
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 323 F BA 1,5

Postprzez Adasbb » 7 gru 2008, 12:16

U siebie wymieniałem filtr paliwa, pompę paliwa, listwę wtryskową, regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i...nic to nie dało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Gompka » 11 gru 2008, 13:23

Problem rozwiązany :)

Pomogła wymiana kopułki i palca rozdzielacza. Śmieszne pieniądze, a jaka radość teraz :)

Dodatkowo jak było zimno to póki się nie nagrzał to silnik lubił sobie poprzerywać, ale to wina kabli WN była (uprzedzając pytanie, po samej wymianie kabli problem z odpalaniem był nadal aktualny). Mam nadzieję, że komuś to pomoże:)

Pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 09:40
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V DOHC 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323