Zimny silnik (1.6 16v SOHC) pali odrazu, na ciepłym długo kręci.. – problem

Postprzez michasiek » 28 lis 2007, 10:30

ok rozumiem, dzięki za dodatkowe info. Jak tylko odzyskam auto to zaobserwuje te elementy u siebie i zobaczę co można z tym zrobić, co zmienić a co przeczyścić.

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Adasbb » 28 lis 2007, 12:12

Dzisiaj spróbuje zerknąć na ten zawór upustowy, ale fakt faktem po wymianie tego czujnika temperatury już tak jakby lepiej odpalał po 20 minutach od postoju, tak z 4 razy trza zakręcić rozrusznikiem i odpala bez dodawania gazu :) Nic to walczymy dalej !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Adasbb » 10 gru 2007, 20:45

karolq
Cyt.

Zrobiłem na szybko fotke w swoim aucie usmiech na niej bardzo dobrze widać co i jak i gdzie usmiech
Zawór

Mógłbyś mi na e'mail (adasbb(at)gmail.com) zdjęcie z tego linku "Zawór" przesłać? Bardzo potrzebne mi jest, bo bratu chciałem pokazać co ma mi przywieźć z Anglii :D. Bardzo bym prosił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez karolq » 11 gru 2007, 00:19

Oki adaś jutro zrobie fotke i wysle bo mi usuneli z serwisu barany i znikła :|


edit:
Obiecane zdjęcie:) Zaznaczyłem na nim okregiem ten zaworek :)
Zdjęcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Adasbb » 11 gru 2007, 18:36

Dziękuję Ci bardzo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Adasbb » 16 gru 2007, 13:58

Witam. No i wymieniłem ten zawór upustowy i jednak to nie to. Co najśmieszniejsze karolq jednak jest różnica między moim silnikiem, a Twoim. U Ciebie od zaworka upustowego idzie wężyk gumowy prosto do kolektora dolotowego, a u mnie wężyk od zaworka upustowego idzie do jakiegoś elektrozaworka (i do niego jest wpięta złączka z listwy wtryskiwaczy, u Ciebie ta złączka nie będzie podłączona :) ) i od niego idzie do kolektora dolotowego. Może u mnie właśnie ten elektrozaworek też szwankuje :( Nic to chyba sam zostałem z Tym problemem i walczę dalej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez karolq » 16 gru 2007, 23:09

no to jest problem :/ chyba MX jest bardziej skomplikowany niż 323 :/
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Jacek176 » 8 kwi 2008, 10:39

No to ja też się dopisze. Mam taki sam problem. Pojawił on się po wymianie silnika z 1.8 SOHC 103KM na 1.8 DOHC 137KM (bez sondy lambda).
Jak silnik jest zimny pali od pierwszego kopnięcia. Kiedy się rozgrzeje i postoi kilka, kilkanaście minut to nie chce odpalić. Albo odpali ale ma ochote odrazu zgasnąć, obroty spadają prawie do zera, a jak dodam gazu to chodzi tak jakby nie na wszystkich garach. Dopiero po paru przegazówkach uspokaja się i obroty wracają do normy. Ale nie zawsze tak się dzieje. Czesem, nawet jak jest rozgrzany, wszystko jest OK.
Mam też wrażenie, że jak się nagrzeje to troche moc spada.
Zdarza się również, że jak się pożądnie rozgrzeje to zaczynają falować wolne obroty.

P.S.: Ciekawe, że tak wiele osób ma podobny problem, a nikomu nie udało się znaleźć przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Adasbb » 8 kwi 2008, 11:05

Do dzisiaj z tym problemem się nie uporałem :/. Pozostała mi tylko sonda lambda. Jeśli to nie ona to silnik na złom i sobie z Anglii zwiozę też silnik 1,6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Jacek176 » 8 kwi 2008, 11:16

Adasbb napisał(a):Do dzisiaj z tym problemem się nie uporałem :/. Pozostała mi tylko sonda lambda. Jeśli to nie ona to silnik na złom i sobie z Anglii zwiozę też silnik 1,6 :)

A sprawdziłeś ten zawór elektromagnetyczny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Adasbb » 8 kwi 2008, 13:41

Tak. Wymieniłem, nic to nie dało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Mariusz123 » 22 kwi 2008, 15:33

Jak pisałem wcześniej mam również taka sytuacje jak w temacie. Przy obecnych temperaturach problem mam nawet rano – muszę dłuzej kręcić rozrusznikiem, żeby silnik zapalił. Jak było zimniej to motor palił na dotyk. Wszystko wskazuje na czujnik temp. silnika, który raz już zmieniałem. Może ktoś ma charakterystykę sprawnego czujnika temperatury silnika 1.6 mazdy 323 BG ?


pzdr, M
Mariusz
Początkujący
 
Od: 21 mar 2006, 18:44
Posty: 21
Skąd: Pułtusk
Auto: Mazda 323 BG sedan 1.6 16v

Postprzez karolq » 22 kwi 2008, 21:19

Pomierz rezystancję na zimnym i ciepłym silniku. Postaram sie poszukać w serwisówce wartości i wtedy bedziemy wiedzieć czy padl czujnik.
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Jacek176 » 23 kwi 2008, 12:30

Według książki WKŁ rezystancja:
w temp. -20˚: 14600 do 17800 Ω
w temp. +20˚: 2200 do 2700 Ω
w temp. +40˚: 1000 do 1300 Ω
w temp. +60˚: 500 do 650 Ω
w temp. +80˚: 290 do 350 Ω
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 25 kwi 2008, 20:29

U mnie problem juz chyba rozwiązany. W moim przypadku to był walnięty czujnik temp.
Dzisiaj już się wkurzyłem bo jak się zrobiło tak ciepło na dworzu to Mazdą prawie nie dało się jeździć. Jak dodawłem gazu przy niskich obrotach to się dusiła, dopiero powyżej 4000obr. zaczynała normalnie jechać. Problem z odpaleniem był po każdym postoju.
Popołudniu wymieniłem czujnik temp. i do wieczora było wszystko OK. Sprawdze jeszcze jutro ale wydaje mi się że Madzia już hula tak jak powinna :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez michasiek » 27 kwi 2008, 12:44

U mnie też problem rozwiązany...

Sprzedałem 1.6 i kupiłem 1.8 V6 :)
<lol> <lol>

Chodzi jak burza ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Adasbb » 27 wrz 2008, 18:44

Hello. Tak z ciekawości. Któryś z kolegów poradził sobie z odpalanie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Mariusz123 » 27 wrz 2008, 22:56

Ja sie przyzwyczailem. Oprocz konieczności dłuższego kręcenia rozrusznikiem przy cieplym silniku nic więcej się nie dzieje. Mazda chodzi jak zegarek. Zbyt wiele nie pali. Czujnik temp. mam nowy, sonda lambda działa, przeplywomierz jest sprawny, dolot szczelny. Nie testowałem jedynie zaworku regulującego ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej i sprawdzać go na razie nie będę.


Pzdr, M
Mariusz
Początkujący
 
Od: 21 mar 2006, 18:44
Posty: 21
Skąd: Pułtusk
Auto: Mazda 323 BG sedan 1.6 16v

Postprzez infinito » 28 wrz 2008, 00:36

a umnie na goracym jak juz ktos wczesniej pisal troche mniej mocy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez Adasbb » 28 wrz 2008, 10:42

w sumie infinito też mam takie odczucie że jakoś mocy brak, a Mazda mi pali po mieście średnio ponad 10l (odcinek 6 kilometrów na dzień). Mariusz123 też się do tego przyzwyczaiłem, ale wiesz...będę chciał sprzedać auto to już będzie problem, że auto nie pali na rys.
Ja regulator Ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej wymieniałem dwa razy i g*wno to dało, także nie ma sensu tego zmieniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323