Zimny silnik (1.6 16v SOHC) pali odrazu, na ciepłym długo kręci.. – problem

Postprzez michasiek » 3 lis 2007, 17:23

Kiedyś gdzieś jeszcze czytałem, że problem z odpalaniem w autach z LPG może leżeć po stronie instalacji gazowej tzn. auto jak odstoi sobie po nocy to jest ok, ale powiedzmy po jeździe jeśli reduktor jest nieszczelny albo już przestarzały to po prostu silnik może zalewać gaz i stąd problemy z odpalaniem.

U mnie osobiście to się nie sprawdziło. Wykonałem test – wyjeździłem cały gaz tak, że zbiornik był pusty i raczej nie było możliwości aby go zalewało, a mimo to problem z odpalaniem był nadal, więc może nie w moim ale w przypadku innych osób z LPG taki test coś wykaże. Polecam wypróbować :) wykończyć cały gaz i sprawdzić czy będzie różnica z pustą butlą..

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez waldek2000 » 4 lis 2007, 10:19

W przypadku aut zasilanych LPG można również spróbować zresetować komputer np. zdejmując na chwilę klemę z akumulatora. Jeśli komputer nałapał jakichś błędów spowodowanych np. złą emulacja sondy lambda (przy II gen. instalki) lub rozjechanymi charakterystykami czasów wtrysku (przy IV gen.) to reset powinien spowodować poprawną pracę na benzynie. Spróbować nie zaszkodzi.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez PierogK » 4 lis 2007, 21:43

Podejrzewam, że LPG nie ma tu znaczenia... Pisał to w tym wątku jeden z Forumowiczów, że nie ma LPG a objawy takie same. Następnym razem jak nie będzie chciał mi zapalić to spróbuję reset kompa od gazu i tego normalnego, zobaczymy...
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez michasiek » 4 lis 2007, 22:00

bardzo ubolewam nad tym, że w tym temacie jest już sporo wypowiedzi, problem jest aktualny cały czas, a nie ma wypowiedzi w temacie prawdziwych profesjonalistów-mechaników :)

ciekawe co by powiedział forumowicz z ASO albo jaksa.. walczymy sami póki co :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez PierogK » 5 lis 2007, 21:32

Witam po raz kolejny

Dziś miałem sytuację w której mogłem wypróbować restart komputera (tego od benzyny i od gazu)

Dziś po przejechaniu kilku kilometrów (samochód nawet sie dobrze nie rozgrzał) zaparkowałem, wyłączyłem silnik i spróbowałem odpalić za świeża – udało się. Poszedłem załatwić jedną sprawę i po 10 minutach wróciłem . Kręciłem z 5 minut ale nawet nie zagdakał. Odkręciłem klemę od akumulatora, wcisnąłem hamulec i odczekałem 15 sekund, następnie założyłem klemę i odpaliłem – udało się... Ale chodził nierówno trochę trzęsło silnikiem jakby był zalany... Jak dodawałem gazu to nierówno wkręcał sie na obroty, jak puściłem gaz to chciał gasnąć ale nie pozwoliłem na to bo czas naglił i już ciemno było... Czyżby to komputer coś szwankował? Tylko który? W sumie gdy odpalam to instalacja LPG jest przełączona na benzynę i dopiero po dodaniu gazu przełącza się na LPG....?

Ktoś próbował takiego triku??

Proszę o info czy u kogokolwiek to podziałało i na jak długo??

Pozdrawiam
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez michasiek » 6 lis 2007, 01:26

jako że miesiąc temu rozbiłem auto i do dzisiaj jeszcze nie jest zrobione, a mechanik zapowiedział, że naprawa w obecnej chwili potrwa 2 tygodnie więc najwcześniej za 2-3 tygodnie sprawdze czy u mnie reset kompa coś daje..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez PierogK » 6 lis 2007, 16:16

Już wiem że to nie musi być komp, ponieważ dziś sytuacja się powtórzyła i nie chciał zapalić mimo resetu. Odczekałem 10 minut (nie zdążył się silnik rozgrzać bo przejechałem zaledwie 3 km) ostygł już chyba i przy odpalaniu dodałem trochę gazu i dopiero załapał.

<jelen> Dziś idę po kable zapłonowe i świece – zobaczymy...
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez PierogK » 6 lis 2007, 16:18

Jak tak dalej pójdzie to chyba ją sprzedam mimo sentymentu, gdyż potrzebuję sprawnego samochodu ... :(
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez Adasbb » 6 lis 2007, 22:42

Taka mała informacja. Wymieniłem pompę i jak na razie problem z zapalaniem tak gdzieś po 20 minutach po postoju nie zniknął. Walczę dalej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez PierogK » 6 lis 2007, 23:35

A ja dzisiaj zakupiłem świece NGK i na razie kabel WN pomiędzy rozdzielaczem a cewką, jak nie pomoże to może dokupię cewkę zapłonową.
Napiszę o postępach i objawach po wymianie...
Pozdrawiam
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez Adasbb » 7 lis 2007, 08:27

PierogK No nie łudził bym się że to pomorze :) Mojej maździe to nie pomogło :/ Kable, świece, filtr powietrza pomógł do tego tylko stopnia, że autko śmiga fajnie, silnik ładnie pracuje, nie przerywa tylko żre od 10 do 12 litrów na 100km i kłopot mam z odpalaniem :) To tyle hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez PierogK » 10 lis 2007, 23:26

Jeszcze nie zmieniałem nic, ale jak znajdę chwilkę wolnego czasu i chęci to się wezmę ;) na razie nie wiem co to takiego. Może znajdzie sie jakiś fachowiec???

Pozdrawiam
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez waldek2000 » 11 lis 2007, 12:38

W przypadku podłączenia instalacji gazowej do czujnika położenia przepustnicy TPS, często sterownik instalki LPG podaje napięcie na TPS zakłócając jego wskazania podczas pracy na benzynie, najczęściej przy rozruchu ale i po nagrzaniu na wolnych obr. powodując nierównomierność pracy. Miałem taką samą przypadłość w poprzednim aucie i pomogło rozlutowanie kabelka idącego do centralki LPG, a następnie kiedy wiedziałem już co jest nie tak założyłem przekaźnik odłączający wspomniany kabelek podczas pracy na benzynie a załączający do pracy na LPG.
Oczywiście jest to jedna z możliwych przyczyn kiepskiej pracy na benzynie ale warto ją wziąć pod uwagę gdy reset ECU nie pomaga.
Poza tym gdy odpala silnik przy uchylonej przepustnicy problemem może być zawór regulujący obroty biegu jałowego (nie piszę silniczek krokowy bo zdaje się że w mazdach jest to rozwiązane przy pomocy drgającego elektromagnesu – tak przynajmniej jest w FP). Można go rozebrać przemyć benzyną,również gniazdo trzpienia oczyścić,lekko rozciągnąć i ścisnąć sprężynę nie odkształcając jej, psiknąć np. WD40 – nie jest to skomplikowana operacja a może pomóc.
Można też wyeliminować możliwe przepuszczanie gazu przez reduktor i elektrozawory przy instalkach mieszalnikowych zdejmując wąż doprowadzający gaz do miksera i próbując za te kilkanaście minut odpalić auto – jeśli dobrze pali za kilkoma razami to trzeba jechać do gazowni na co najmniej regulację.
Jak wspomniałem miałem podobne kłopoty w poprzednim autku i dlatego przerabiałem to wszystko.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez PierogK » 24 lis 2007, 00:12

Witam,

piszę bo mam radosną nowinę – u mnie już wszystko jest OK, tzn. jak zimna pali na dotyk, jak gorąca to też na dotyk a jak ciepła to też już normalnie odpala ;)

Poczytałem trochę na forum i postanowiłem sprawdzić co będzie gdy wyciągnę wtyczkę od czujnika temperatury silnika (zielona wtyczka pomiędzy wtryskiwaczami – u mnie) i o dziwo już mi się nie dławił, i nawet mogłem odpalić – ale musiałem gazować i szybko przełączyć na LPG bo inaczej po puszczeniu pedału gazu chciał silnik gasnąć.

Sprawdziłem miernikiem czy pod wpływem temperatury zmieni się rezystancja tym czujniku i wydawało mi się, że jest wszystko OK, ale po podłączeniu wtyki silnik zaczynał się dławić i gasł.
Zamówiłem taki czujnik – niby oryginalny- i przy dokręcaniu (podkładka która jest w komplecie jest miedziana) po prostu mi się ukręcił! <killer> Część z gwintem została w silniku a reszta się oderwała. Musiałem to wykręcać ... ale poszło łatwo. Ten oryginalny czujnik jaki miałem zamontowany jest o połowę cięższy niż ten co kupiłem, ścianki są grubsze i dokręcony był mocniej... Ale udało mi się wydłubać z tego nowego termistor razem z kostką i przerobić ten stary <jupi> Jak na chwilę obecna problem zniknął :D Mam nadzieję, że komuś się to przyda...

Pozdrawiam i życzę udanych operacji
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez Adasbb » 24 lis 2007, 10:13

Heh też czytałem o wymianie czujnika temperatury przy kolektorze dolotowym, Michasiek go np. wymienił i problem z odpalaniem nadal ma :) Z tego co wyczytałem miałeś większe problemy z odpalaniem po 20 minutkach niż my, bo np. w moim przypadku silnik jak już odpali to chodzi równiutko na wszystkie gary, nie szarpie, nie dławi się, po prostu igła :D Ciesze się, że Ci się udało, ja dzisiaj pojadę sobie do sklepu, może taki czujnik będą mieli to go wymienię i zobaczę czy coś to da :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez michasiek » 27 lis 2007, 01:51

no niestety u mnie wymiana czujnika nie pomogła :)
co prawda sam sposób wymiany wyglądał w ten sam sposób – ukręciłem go i chyba ze starości się złamał. Założyłem nowy – efekty były bo obroty przestały falować i przestał mi gasnąć jak popadnie, ale z odpalaniem się nadal nie uporwałem.

Wierzcie lub nie, ale od czasu kraksy minęło 2 miesiące a ja k**** nadal auta nie mam :( Mechanik sie obija :( jutro idę go opieprzyć i pośpieszyć... Będę próbował odpinać instalacje LPG u siebie i zobaczymy czy ona będzie mieć wpływ na rozruch auta.. :)

Walczymy panowie walczymy z tym problemem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez karolq » 27 lis 2007, 22:48

A przewód podcisnieniowy i zawór upustowy koledzy sprawdzali ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Markiz » 28 lis 2007, 08:17

No wreszcie ktoś podobnego zdania i w dodatku z Lublina <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Adasbb » 28 lis 2007, 08:24

A gdzie ten zaworek upustowy znaleźć karolq? Bo tego jeszcze nie brałem pod uwagę :) Jakbyś mógł tak troszku opisać jak on wygląda i gdzie się znajduje, przewód podciśnieniowy też :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez karolq » 28 lis 2007, 10:26

Obrazek

Obrazek

Fotka kiepsiej jakości bo z serwisówki ale da sie jakoś zobaczyc. Można go znaleźć pomiedzy listwą wtryskiwaczy a linka od gazu :)
1 to zawór upustowy
2 to wężyk podcisnieniowy



No wreszcie ktoś podobnego zdania i w dodatku z Lublina spoko


Prawie ale w Lublinie czesto bywam chciażby na zjazdach na politechnice :) pozdrawiam :D


edit :
Zrobiłem na szybko fotke w swoim aucie :) na niej bardzo dobrze widać co i jak i gdzie :)
[url=http://www.spinacz.pl/gpic/2176/457/59164irrm9h44wtu20lyj0no6aeg9gpq.jpg]Zawór



[/url]
Ostatnio edytowano 28 lis 2007, 11:06 przez karolq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323