Pada katalizator ..... co zrobic?
strumienicy nie kładź jest zamienny katalizator za ok.75zł po jego wspawaniu czasami trzeba oszukać sondę lambda lecz zwykle się tego nie robi
-
Gość
Witamy Pana Adam'a Wróblewski'ego z firmy PioMot (Piotrków Trybunalski). Zachęcam do odwiedzania Naszego FORUM.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
A może po prostu zmierzysz?KrzysioR napisał(a):Czy aby na pewno nikt nie jest w stanie podac mi srednicy jaka powinien posiadac kat uniwersalny?
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):A może po prostu zmierzysz?
Twórcza odpowiedź
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A Poza tym czy aby na pewno panie Adamie W. katalizator można kupić za 75zł? Tak czy inaczej nawet nie myslalem o montazu strumienicy...Natomiast o co chodzi z tym oszukiwaniem sondy lambda?
Pozdrawiam
- Od: 20 cze 2005, 17:11
- Posty: 41
- Skąd: KRAKÓW
- Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6
Choć pytanie nie do mnie, to odpowiem, że Pan Adam W. jest przedstawicielem sklepu/serwisu motoryzacyjnego – On to sprzedaje, więc akurat ceny podaje jak najbardziej wiążące. A że cena niska? W hurtowni kupiłem amortyzatory Kayaba, które w PioMocie były tańsze, niż w owej hurtowni!KrzysioR napisał(a):czy aby na pewno panie Adamie W. katalizator można kupić za 75zł?
Jeżeli chodzi o średnicę, to auto masz uszkodzone? Nie jeździ? Bo jeżeli się toczy, to podjedź do jakiejkolwiek firmy tłumikarskiej, zakładu mechaniki pojazdowej, ASO, czy elektryka i tam Oni Ci to zmierzą. Takich info nie ma tu na FORUM. W manualach też chyba nie znajdziesz. Nawet na Bosal'u nie widziałem takich danych. W InterCars'ie również brak szczegółów. Zanim Ci tak odpisałem, trochę poszukałem – nie zlałem sprawy.
Po prostu trzeba jechać i zmierzyć. W sklepach też nie mają od ręki, więc nie zmierzą. A jak już zamówisz, to odwrotu nie ma, albo zaliczka przepada...
Powodzenia
..::GofNet::..
PS. Osoby, które moga wiedzieć takie info, to:
– Jaksa
– Nemi
– Newbie
– Smirnoff
Ich pomolestuj a może się dowiesz...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
niemasz co sie bawic w strumienice magnetyzery i inne śmiecie gra nie jest warta świeczki wkładajac strumienice musisz wiedziec ze jest wiele przypadków w których zamiast przyrostu mocy notuje sie jej spadek jesli chcesz podnieść moc auta zrób wydech na jednym tłumiku rura o gróbosci 2,25" najlepiej z kwasówki ale jesli niemasz kasy zwykła tez bedzie ok cały wydech ze zwykłej rury powinien kosztoac mniej niz katalizator:P
- Od: 24 lip 2006, 12:23
- Posty: 12
- Skąd: Kraków
- Auto: mx5 1800ccm 1991
Co do kosztów, częściowo mozna sobie to wyliczyć, co do mocy, musial bym przewertowac emaile, ale pamietam ze tyle, że gra warta jest świeczki.
koszty:
A) Wydech
1. Katalizator : koło 150 ,–
2. Strumienica: koło: 90,–
3. Tłumik sport: koło 240,–
4. Montaż dla mnie koło 100 , gdyż trzeba brać pod uwage dodatkowe rury.
Razem: Około 580 zł. Które można obnizyc przez zastsowanie tanszego tlumika, strumienicy, własny montaż.
B) Dolot (i tutaj nie znam wszystkich cen
1. Stożek : koło 100,–
2. Filtr na odme koło 40,–
3. Strumienica: ? ,–
4. Obudowanie stożka ! : we własnym zakresie
5. Doprowadzenie silnego strumienia do stożka poprzez zastosowanie węż zamontowanych dop zderzaka przód we własnym akresie
Dowiem się to uzupełnie dane
Pozdr0
Czy ktos moze rowniez potwierdzic slusznosc takiej zmiany ? chodzi mi glownie o przerobke wydechu.
Czy katalizator – to dedykowany sportowy do auta?
sportowy tlumikj koncowy to tez dedykowany ? czy moze byc byle jaki?
Strumienica faktycznie ?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
- Od: 14 maja 2006, 23:32
- Posty: 129
- Skąd: wrocław
- Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]
Prawopodobnie za ta cene nie dostaniesz nic dedykowanego
Katalizator z wkladka metalowa – uniwersalny, tlumik tez.
Strumienica to zło i pieniadze w błocie.
Dolot:
wkladka sportowa filtra pow. najlepiej K&N
Filtr na odme koło 40 – smiech na sali..po co??? i na ktora odme??? przypuszczam ze naklejka remus doda 3 x wiecej koni
Strumienica w dolocie jest czyms, co zawsze poprawia mi nastroj w smutny dzien. Podobnie jak filtr na odmie.
Reszta jest konsekwencją wyboru stozka.
Katalizator z wkladka metalowa – uniwersalny, tlumik tez.
Strumienica to zło i pieniadze w błocie.
Dolot:
wkladka sportowa filtra pow. najlepiej K&N
Filtr na odme koło 40 – smiech na sali..po co??? i na ktora odme??? przypuszczam ze naklejka remus doda 3 x wiecej koni

Strumienica w dolocie jest czyms, co zawsze poprawia mi nastroj w smutny dzien. Podobnie jak filtr na odmie.
Reszta jest konsekwencją wyboru stozka.
Less roof, more fun


fiveopac – widze ze sie znasz na rzeczy
Powiedz czy katalizator i tlumik koncowy uniwersalny z otworem o srednicy takiej samej co oryginal czy jakis wiekszy? Czy tlumik srodkowy warto wymieniac? Jesli tak to na jaki ?
Wiecie – odma jakiej jest srednicy w mazdzie 323bg 1.3 16v ? Bo nie znalazlem w dokumentacji z pobranej z forum
Odnosnie wkladki – czy moze byc JAMEXa gabkowa zamiast bawelnianego K&N ? bo jest po 60zl zamiast 120zl ?
Powiedz czy katalizator i tlumik koncowy uniwersalny z otworem o srednicy takiej samej co oryginal czy jakis wiekszy? Czy tlumik srodkowy warto wymieniac? Jesli tak to na jaki ?
Wiecie – odma jakiej jest srednicy w mazdzie 323bg 1.3 16v ? Bo nie znalazlem w dokumentacji z pobranej z forum
Odnosnie wkladki – czy moze byc JAMEXa gabkowa zamiast bawelnianego K&N ? bo jest po 60zl zamiast 120zl ?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
- Od: 14 maja 2006, 23:32
- Posty: 129
- Skąd: wrocław
- Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]
carlo80 napisał(a):Powiedz czy katalizator i tlumik koncowy uniwersalny z otworem o srednicy takiej samej co oryginal czy jakis wiekszy? Czy tlumik srodkowy warto wymieniac? Jesli tak to na jaki ?
Srodkowy tlumik na 99% masz przelotowy czyli stawiajacy znikome opory dla strumienia gazow, nei ruszalbym go szczegolnei ze jego brak w polaczeniu ze sportowym tlumikeim doprowadzi cie do szalenstwa.
Kat i tlumik musza miec rury tej samej srednicy co pozostaly uklad wydechowy ew. delikatnei wiekszy. Nie przesadz z wielkoscia puszki tlumika sportowego – im mniejsza tym dzwiek mniej uciazliwy. Zwroc uwage by byla to przelotowka, bez zwezek w srodku (da sie taki tlumik przejrzec na wylot). Bedzie duzo glosniej, ale odetkasz wydech a taki efekt chyba cie interesuje.
Odme sobie podaruj, nic nie zyszkasz a mozesz sobei zapackac olejem nowy filtr za 40 zl.
Odnosnie wkladki – czy moze byc JAMEXa gabkowa zamiast bawelnianego K&N ? bo jest po 60zl zamiast 120zl ?
Osobiscie mam uraz do gąbek jako filtru, ale na pewno bedzie to lepszy wybor niz stozek. W sumei 60 zl roznicy to nie wiele za najwyzsza jakosc w temacie filtrow. Wybor nalezy do ciebie ale pamietaj ze m.in. od jakosci filtrowania powietrza zalezy dlugosc zycia silnika, mysle ze lepiej wydac te 60 wiecej i miec pewnosc ze masz najlepszy mozliwy filtr.
Less roof, more fun


na dniach bede zamawial katalizator sportowy – po uprzednim dowiedzeniu sie ile kosztuje – w lindo gobex .
Zamawiam tez wkladke K&n. o koncowym pomysle pozniej, bo buczenie mnie jakos nie rajcuje i wolalbym najcichszy jakis.
pozdr
Zamawiam tez wkladke K&n. o koncowym pomysle pozniej, bo buczenie mnie jakos nie rajcuje i wolalbym najcichszy jakis.
pozdr
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
- Od: 14 maja 2006, 23:32
- Posty: 129
- Skąd: wrocław
- Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]
OK. Jestem jestem przekonany żeby wymienić na nowy katalizator a nie strumienice.
Ile kosztuje nowy, ktoś ie orientował?
Na co zwrucic uwage jeśli katalizator nie jest orginalny?
Jakiej firmy i jaki model kataliaztora najleszpy bedzie dla mnie, a właściwie dla madzi:)?
Na co zwrucić uwage przy wymianie?
Ile kosztuje nowy, ktoś ie orientował?
Na co zwrucic uwage jeśli katalizator nie jest orginalny?
Jakiej firmy i jaki model kataliaztora najleszpy bedzie dla mnie, a właściwie dla madzi:)?
Na co zwrucić uwage przy wymianie?
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Najbardziej mnie zastanawia to że piszecie że rodzaj katalizatora jest zależny od pojemności silnika a oto 17 modeli do których pasuje katalizator który jest przeznaczony dla mojego modelu czyli
323
1.8i -16V
Sedan
06/89-05/94
1840 cc, 103 HP, 76 KW
T° BG
a oto link
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... lnr=099453
ale najciekawsze jest to że pojemnoś wacha się od 1.3 do 1.9 co o tym myślicie?
323
1.8i -16V
Sedan
06/89-05/94
1840 cc, 103 HP, 76 KW
T° BG
a oto link
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... lnr=099453
ale najciekawsze jest to że pojemnoś wacha się od 1.3 do 1.9 co o tym myślicie?
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Jano napisał(a):dzwoniłem dzisaij koleś powiedział mi że za ten katalizator 1350 zł, poszukam innego kata albo strumienicy.
Bez paniki. Zobacz na allegro, sa dostepne uniwersalne katalizatory z wkladem metalowym (lepszy od sweryjnego ceramicznego – nie peka i stawia mniejszy opor spalin). Podajesz gosciowi srednice rury wchodzacej i wychodzacej, ksztalt (owal czy okragly), dlugosc kata oraz pojemnosc auta i dobiara ci odpowiedni uniwersalny. Kosztuje to kolo 200 zl wiec nie ma sensu kombinowac z jakimis smieciowymi rurkami i g.dajacymi strumienicami.
Less roof, more fun


Mam pomysł narazie taki, wrzuce rurke zamiast kata bo mały koszt, a stary katalizator i tak trzeba zdemontować chociaż by po to żeby dopasowac nowy katalizator lub strumienice. Jak będzie dobrze to zostawie rure, jak źle to wtedy będe się martwił. Tylko jakiej średnicy rure dać?
Oczywiście rure zamontuje tak żeby wrazie czego łatwo wstawić coś innego,na śruby a nie na spawanie i cięcie.
Oczywiście rure zamontuje tak żeby wrazie czego łatwo wstawić coś innego,na śruby a nie na spawanie i cięcie.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Rogas napisał(a):Wsadziłem rurkę, subiektywnie same pozytywy. Na pewno auto się lepiej wkręca... (było to połączone z wymianą tłumika na sportowy). Wkładaj rurkę! usmiech
Czujes zpoprawe tylko i wylaczni dlatego ze twoj stary kat byl zapchany. Gdybys wymienil na nowy mialbys ten sam efekt plus brak smrodu i duzo mniejsze dymienie na zimnym silniku.
Less roof, more fun


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości