Kłopoty z silnikiem – czy na pewno do remontu?

Postprzez Winetou » 6 lut 2006, 14:00

jaki jest mniej wiecej koszt wymiany pierscionkow ? srednia cena za towar i wymiane ? moze ktos jest w stanie polecic dobrego mechanika w pozku ?
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez sołtys » 6 lut 2006, 14:07

pierścionki z hipola do 626 kosztowały 300zł
uszelki i inne pierdoły, cena części 600-1000zł + robocizna zależnie od mechanika z 500-800zł.

Ja robiłem sobie sam części wyszły 600zł głowicy nie robiłem tylko pierścienie i uszczelniacze zaworów.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Cysiek » 6 lut 2006, 14:09

Ja za wymiane pierścionków zapłaciłem 200zł za robote 100zł za planowanie głowicy,wymiane uszczelniaczy i polerowanie zaworów. Uszczelki pod głowice i pokrywe zaworów kupywałem oryginał w Aso.Reszta była z Takomy Hipol w Wawie. Wszystko 1000zł licząc te pierdoły. Ale opłaciło się bo nie puszcza dymku.Zobaczymy potem po 10-15 tyś
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Winetou » 6 lut 2006, 22:55

czyli zacząć od zakupu tego:
05790 MAZDA 1,3 B3 STD PIERŚCIENIE
159,84 PLN 195,00 PLN (wklejone z hipola – RIK)

i dalej szukac dobrego mechanika tak ?

czy w sytuacji, kiedy pali mi oleju tyle co pisalem wczesniej, jest sens wymieniac same pierscienie, czy jest to bez sensu, a jesli bez sensu, to jakie operacje bezdyskusyjnie musze przy okazji jeszcze wykonac ? zalezy mi na jak najmniejszym koszcie, bo ostatnio i tak majatek w zakup silnika wsadzilem :–( ale nie chce znowu pieniedzy w bloto wyrzucac – lepiej wydac troche wiecej i miec spokoj przez dluzszy czas...
czy po wymianie pierscieni bede mogl sie przesiasc z oleju mineralnego na polsyntetyk ?
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez GofNet » 6 lut 2006, 23:06

Winetou napisał(a):czy po wymianie pierscieni bede mogl sie przesiasc z oleju mineralnego na polsyntetyk?
TAK, jeśli:
<czytaj> Nie jeździłeś długo na mineralnym
<czytaj> Nie masz dużego nagaru na elementach wewnętrznych silnika (ścianki, itp.). W przeciwnym wypadku musisz wybrać olej semisyntetyczny o zmniejszonej ilości związków myjących, aby ten cały syf nie roztopił się zbyt szybko.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Winetou » 7 lut 2006, 00:15

sołtys napisał(a):minimalne ilości to 02-03 na 10 tyś a nie tysiąc, kupiłeś silnik niewiele lepszy od tego który wywaliłeś


wiesz co, nie jestem specjalista – powiem wiecej – tak naprawde dopiero sie ucze i bardzo niewiele wiem o mechanice samochodowej, ale cytat z ksiazki ktora wlasnie dostalem do dokladnie mojego modelu:

"Niewielka część oleju jest spalana w cylindrach. Dobrze dotartym silnikom wystarcza 0,2 l na 1000km; sytuacja staje sie krytyczna, gdy Mazda zużywa ponad 1,0 l oleju na 1000 km."

Cytat pochodzi z ksiązki autorstwa Thomasa Haeberle i Thomasa Naucka – Mazda 323 wrzesień 89 – lipiec 94. Wydawnictwo przemysłowe WEMA.

To jak to w końcu jest i kto ma racje ?
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez GofNet » 7 lut 2006, 00:24

Winetou napisał(a):To jak to w końcu jest i kto ma racje ?
Życie...

Producent musi w materiałach podać nadmiarowe zużycie oleju, gdyż jeśli nowe auto będzie paliło go nieco więcej i wyjdzie poza wyśrubowaną normę, to dla producenta są to koszta. Przyjmuje się, że 0,5l na 10.000km, to dobry wynik. Powyżej litra powinno wzbudzić zainteresowanie użytkownika. Powyżej dwóch litrów nakazuje szykować finanse na remont silnika/SWAP.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Winetou » 7 lut 2006, 00:30

zrobilem SWAP'a i tyle z tego mam.... najpierw nie moglem znalezc takiego silnika, a jak znalazlem to dostalem tydzien gwarancji rozruchowej, bo nikt nie da mi wiecej na uzywany silnik – a ze nie robie 2000 tygodniowo ty bylem zadowolony... do czasu.... – teraz mam nauczke
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez GofNet » 7 lut 2006, 00:36

Ano widzisz. Tak bywa. SWAP jest dobry od zaufanej firmy lub kogoś, komu możesz zaufać. Najczęściej silniki są zdrowe. Jaksa zna firmę, co silniki i skrzynie sprzedają (używki) i dają bodaj dłuższą gwarancję. Poza tym firma zapewnie, iż ich sprzęty są sprawdzane i na 100% sprawne.

Jeśli masz tani silniczek, to oszczędniej wypada zrobić SWAP, ale jeśli masz porządny (np. KL, lub BP) silnik i wiesz, że np. tylko bierze olej, to lepiej go zrobić, niż bawić się w SWAP.

Hejka
GofNet
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 7 lut 2006, 00:40

.......ja bym skłaniał ku wymianie motoru .....
:D :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sołtys » 7 lut 2006, 07:29

Winetou napisał(a):"Niewielka część oleju jest spalana w cylindrach. Dobrze dotartym silnikom wystarcza 0,2 l na 1000km; sytuacja staje sie krytyczna, gdy Mazda zużywa ponad 1,0 l oleju na 1000 km."


to jest ratowanie pupy przez producenta i w każdej instrukcji obsługi znajdziesz takie teksty.
Powiem ci tak ojciec ma KIA PRIDE z takim motorkiem ja ty tylko 8V . Wiesz ile bierze 1-2mm z bagnetu od wymiany do wymiany (10000km). To ile to jest 100mL?? przebieg 118tyś km od nowwości u nas.



Zrób tak:

Cysiek napisał(a):Ja za wymiane pierścionków zapłaciłem 200zł za robote 100zł za planowanie głowicy,wymiane uszczelniaczy i polerowanie zaworów. Uszczelki pod głowice i pokrywe zaworów kupywałem oryginał w Aso.Reszta była z Takomy Hipol w Wawie. Wszystko 1000zł licząc te pierdoły. Ale opłaciło się bo nie puszcza dymku.Zobaczymy potem po 10-15 tyś


i bedzie dobrze zobaczysz. Wyjdzie cie tyle co swap albo i taniej i bedziesz wiedział co masz.

Winetou napisał(a):czy w sytuacji, kiedy pali mi oleju tyle co pisalem wczesniej, jest sens wymieniac same pierscienie,


moja potrafiła zjeść i 1.5l -2l/1000km. Teraz przez pierwsze 1500km nie wzięła nic wiec chyba jest sens.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Winetou » 7 lut 2006, 11:49

jak do wakacji nie uzbieram na moja wymarzona mx-3 to tak zrobie :–) dzieki wszystkim za rady i pomoc :–)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez MartiniS » 9 lut 2006, 21:01

Doklejam dyskusje ze zdublowanego tematu założeonego przez tego samego użytkownika, a mającą znaczący wpływ na rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam MartiniS :)
Ostatnio edytowano 9 lut 2006, 22:41 przez MartiniS, łącznie edytowano 1 raz
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez Jaksa » 9 lut 2006, 21:29

Ula Gumulak napisał(a):Splanowałam głowicę,


Ula Gumulak napisał(a): będzie robiony szlif
Szlif czego-zaworów czy płaszczyzny ? Z opisu mozemy się dowiedziec ze ta operacja juz była wykonana tak?
Ula Gumulak napisał(a):Wymieniłam pierścienie i uszczelniacze
Jakiej firmy były te podzespoły ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Ula Gumulak » 9 lut 2006, 21:45

wszyscy mówili, że jak bierze olej i zalewa olejem, a filtr jest suchy, to że napewno jest to głowica. Więc zdjęliśmy ją jeszcze raz i jeszcze raz sprawdziliśmy jej szczelność, ale była ok. Więc mechanik ją rozebrał i robi szlifowanie zaworów, bo nic innego w niej nie znalazł, ale jeśli po założeniu głowicy będzie dalej kopcił to już nie mam pomysłu co z nim zrobić.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2005, 13:23
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: mazda mx-3

Postprzez Ula Gumulak » 9 lut 2006, 21:48

niestety nie wiem jakiej firmy były pierścienie i uszczelniacze
Początkujący
 
Od: 1 gru 2005, 13:23
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: mazda mx-3

Postprzez GofNet » 9 lut 2006, 21:50

Zmienić pierścienie na nowe (olejowej szczególnie). Jeśli to nie pomoże, to zmień silnik (jeśli zalewa go olejem, a nie paliwem – nie pisałaś, czym go zalewa).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Ula Gumulak » 9 lut 2006, 21:52

bo nie wiem czym go zalewa, myślę że olejem bo problem pojawił się przy zmianie oleju
Początkujący
 
Od: 1 gru 2005, 13:23
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: mazda mx-3

Postprzez Jaksa » 9 lut 2006, 21:57

Ula Gumulak napisał(a):mechanik ją rozebrał i robi szlifowanie zaworów
Bardzo dobrze
Ula Gumulak napisał(a):wszyscy mówili, że jak bierze olej i zalewa olejem, a filtr jest suchy, to że napewno jest to głowica
Ja mowię ze to wina dołu silnika , pierscienie to tylko dodatek do całosci . Czy ktos wogole mierzył cylindry + tłoki bo tu tez moze być zonk.
GofNet napisał(a):Jeśli to nie pomoże, to zmień silnik
chyba najszybszy ruch.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 9 lut 2006, 22:01

Uzupełnienie: Pisząc zmień pierścienie na nowe miałem na myśli oryginalne lub dobre zamienniki (np. RIK), których jest niewiele.

Możliwe, że miałaś zalany silnik olejem z dodatkiem (pewnie dużym) MotoDoktora. Jeśli test szczelności głowicy wypadł pozytywnie, to skoro już ją ktoś zdjął, to dla pewności można byłoby zmienić jedynie uszczelniacze zaworowe. Natomiast z największym zainteresowaniem powinny spotkać się pierścienie olejowe. Warto je dobrze obejrzeć, czy czasami się nie zapiekły (zablokowały) i dlatego puszczają olej. Jeśli tak, to można je wyjąć i dokładnie oczyścić obie powierzchnie i złożyć ponownie. Powinno pomóc przy założeniu, iż same gładzie pierścnieni są akceptowalne. W przeciwnym razie pozostaje wymiana.

Sprawdź jeszcze, jaki masz olej. Może Twój silnik jest w lichej kondycji a ktoś zalał tam np. 5W-40 albo 0W-30! Taki olej jest zbyt rzadki.

Jeśli po tej operacji będzie nadal zalewało olejem (chociaż nie wiem skąd), to dolej do oleju MotoDoktor'a albo zmień jednostkę na inną, w lepszej kondycji.

Powodzenia
..::GofNet::..

PS. Prośba do Moderatora o dołączenie tego wątku do tematu:
<czytaj> Kłopoty z silnikiem – czy na pewno do remontu?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323