Kłopoty z silnikiem – czy na pewno do remontu?
pierścionki z hipola do 626 kosztowały 300zł
uszelki i inne pierdoły, cena części 600-1000zł + robocizna zależnie od mechanika z 500-800zł.
Ja robiłem sobie sam części wyszły 600zł głowicy nie robiłem tylko pierścienie i uszczelniacze zaworów.
uszelki i inne pierdoły, cena części 600-1000zł + robocizna zależnie od mechanika z 500-800zł.
Ja robiłem sobie sam części wyszły 600zł głowicy nie robiłem tylko pierścienie i uszczelniacze zaworów.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Ja za wymiane pierścionków zapłaciłem 200zł za robote 100zł za planowanie głowicy,wymiane uszczelniaczy i polerowanie zaworów. Uszczelki pod głowice i pokrywe zaworów kupywałem oryginał w Aso.Reszta była z Takomy Hipol w Wawie. Wszystko 1000zł licząc te pierdoły. Ale opłaciło się bo nie puszcza dymku.Zobaczymy potem po 10-15 tyś
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
czyli zacząć od zakupu tego:
05790 MAZDA 1,3 B3 STD PIERŚCIENIE
159,84 PLN 195,00 PLN (wklejone z hipola – RIK)
i dalej szukac dobrego mechanika tak ?
czy w sytuacji, kiedy pali mi oleju tyle co pisalem wczesniej, jest sens wymieniac same pierscienie, czy jest to bez sensu, a jesli bez sensu, to jakie operacje bezdyskusyjnie musze przy okazji jeszcze wykonac ? zalezy mi na jak najmniejszym koszcie, bo ostatnio i tak majatek w zakup silnika wsadzilem :–( ale nie chce znowu pieniedzy w bloto wyrzucac – lepiej wydac troche wiecej i miec spokoj przez dluzszy czas...
czy po wymianie pierscieni bede mogl sie przesiasc z oleju mineralnego na polsyntetyk ?
05790 MAZDA 1,3 B3 STD PIERŚCIENIE
159,84 PLN 195,00 PLN (wklejone z hipola – RIK)
i dalej szukac dobrego mechanika tak ?
czy w sytuacji, kiedy pali mi oleju tyle co pisalem wczesniej, jest sens wymieniac same pierscienie, czy jest to bez sensu, a jesli bez sensu, to jakie operacje bezdyskusyjnie musze przy okazji jeszcze wykonac ? zalezy mi na jak najmniejszym koszcie, bo ostatnio i tak majatek w zakup silnika wsadzilem :–( ale nie chce znowu pieniedzy w bloto wyrzucac – lepiej wydac troche wiecej i miec spokoj przez dluzszy czas...
czy po wymianie pierscieni bede mogl sie przesiasc z oleju mineralnego na polsyntetyk ?
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
TAK, jeśli:Winetou napisał(a):czy po wymianie pierscieni bede mogl sie przesiasc z oleju mineralnego na polsyntetyk?


http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
sołtys napisał(a):minimalne ilości to 02-03 na 10 tyś a nie tysiąc, kupiłeś silnik niewiele lepszy od tego który wywaliłeś
wiesz co, nie jestem specjalista – powiem wiecej – tak naprawde dopiero sie ucze i bardzo niewiele wiem o mechanice samochodowej, ale cytat z ksiazki ktora wlasnie dostalem do dokladnie mojego modelu:
"Niewielka część oleju jest spalana w cylindrach. Dobrze dotartym silnikom wystarcza 0,2 l na 1000km; sytuacja staje sie krytyczna, gdy Mazda zużywa ponad 1,0 l oleju na 1000 km."
Cytat pochodzi z ksiązki autorstwa Thomasa Haeberle i Thomasa Naucka – Mazda 323 wrzesień 89 – lipiec 94. Wydawnictwo przemysłowe WEMA.
To jak to w końcu jest i kto ma racje ?
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Życie...Winetou napisał(a):To jak to w końcu jest i kto ma racje ?
Producent musi w materiałach podać nadmiarowe zużycie oleju, gdyż jeśli nowe auto będzie paliło go nieco więcej i wyjdzie poza wyśrubowaną normę, to dla producenta są to koszta. Przyjmuje się, że 0,5l na 10.000km, to dobry wynik. Powyżej litra powinno wzbudzić zainteresowanie użytkownika. Powyżej dwóch litrów nakazuje szykować finanse na remont silnika/SWAP.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
zrobilem SWAP'a i tyle z tego mam.... najpierw nie moglem znalezc takiego silnika, a jak znalazlem to dostalem tydzien gwarancji rozruchowej, bo nikt nie da mi wiecej na uzywany silnik – a ze nie robie 2000 tygodniowo ty bylem zadowolony... do czasu.... – teraz mam nauczke
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Ano widzisz. Tak bywa. SWAP jest dobry od zaufanej firmy lub kogoś, komu możesz zaufać. Najczęściej silniki są zdrowe. Jaksa zna firmę, co silniki i skrzynie sprzedają (używki) i dają bodaj dłuższą gwarancję. Poza tym firma zapewnie, iż ich sprzęty są sprawdzane i na 100% sprawne.
Jeśli masz tani silniczek, to oszczędniej wypada zrobić SWAP, ale jeśli masz porządny (np. KL, lub BP) silnik i wiesz, że np. tylko bierze olej, to lepiej go zrobić, niż bawić się w SWAP.
Hejka
GofNet
Jeśli masz tani silniczek, to oszczędniej wypada zrobić SWAP, ale jeśli masz porządny (np. KL, lub BP) silnik i wiesz, że np. tylko bierze olej, to lepiej go zrobić, niż bawić się w SWAP.
Hejka
GofNet
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
.......ja bym skłaniał ku wymianie motoru .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Winetou napisał(a):"Niewielka część oleju jest spalana w cylindrach. Dobrze dotartym silnikom wystarcza 0,2 l na 1000km; sytuacja staje sie krytyczna, gdy Mazda zużywa ponad 1,0 l oleju na 1000 km."
to jest ratowanie pupy przez producenta i w każdej instrukcji obsługi znajdziesz takie teksty.
Powiem ci tak ojciec ma KIA PRIDE z takim motorkiem ja ty tylko 8V . Wiesz ile bierze 1-2mm z bagnetu od wymiany do wymiany (10000km). To ile to jest 100mL?? przebieg 118tyś km od nowwości u nas.
Zrób tak:
Cysiek napisał(a):Ja za wymiane pierścionków zapłaciłem 200zł za robote 100zł za planowanie głowicy,wymiane uszczelniaczy i polerowanie zaworów. Uszczelki pod głowice i pokrywe zaworów kupywałem oryginał w Aso.Reszta była z Takomy Hipol w Wawie. Wszystko 1000zł licząc te pierdoły. Ale opłaciło się bo nie puszcza dymku.Zobaczymy potem po 10-15 tyś
i bedzie dobrze zobaczysz. Wyjdzie cie tyle co swap albo i taniej i bedziesz wiedział co masz.
Winetou napisał(a):czy w sytuacji, kiedy pali mi oleju tyle co pisalem wczesniej, jest sens wymieniac same pierscienie,
moja potrafiła zjeść i 1.5l -2l/1000km. Teraz przez pierwsze 1500km nie wzięła nic wiec chyba jest sens.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Doklejam dyskusje ze zdublowanego tematu założeonego przez tego samego użytkownika, a mającą znaczący wpływ na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam MartiniS
Pozdrawiam MartiniS
Ostatnio edytowano 9 lut 2006, 22:41 przez MartiniS, łącznie edytowano 1 raz
Be yourself no matter what they say
- Od: 10 mar 2005, 17:09
- Posty: 179
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged
Ula Gumulak napisał(a):Splanowałam głowicę,
Szlif czego-zaworów czy płaszczyzny ? Z opisu mozemy się dowiedziec ze ta operacja juz była wykonana tak?Ula Gumulak napisał(a): będzie robiony szlif
Jakiej firmy były te podzespoły ?Ula Gumulak napisał(a):Wymieniłam pierścienie i uszczelniacze
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
wszyscy mówili, że jak bierze olej i zalewa olejem, a filtr jest suchy, to że napewno jest to głowica. Więc zdjęliśmy ją jeszcze raz i jeszcze raz sprawdziliśmy jej szczelność, ale była ok. Więc mechanik ją rozebrał i robi szlifowanie zaworów, bo nic innego w niej nie znalazł, ale jeśli po założeniu głowicy będzie dalej kopcił to już nie mam pomysłu co z nim zrobić.
- Od: 1 gru 2005, 13:23
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda mx-3
niestety nie wiem jakiej firmy były pierścienie i uszczelniacze
- Od: 1 gru 2005, 13:23
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda mx-3
Zmienić pierścienie na nowe (olejowej szczególnie). Jeśli to nie pomoże, to zmień silnik (jeśli zalewa go olejem, a nie paliwem – nie pisałaś, czym go zalewa).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
bo nie wiem czym go zalewa, myślę że olejem bo problem pojawił się przy zmianie oleju
- Od: 1 gru 2005, 13:23
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda mx-3
Bardzo dobrzeUla Gumulak napisał(a):mechanik ją rozebrał i robi szlifowanie zaworów
Ja mowię ze to wina dołu silnika , pierscienie to tylko dodatek do całosci . Czy ktos wogole mierzył cylindry + tłoki bo tu tez moze być zonk.Ula Gumulak napisał(a):wszyscy mówili, że jak bierze olej i zalewa olejem, a filtr jest suchy, to że napewno jest to głowica
chyba najszybszy ruch.GofNet napisał(a):Jeśli to nie pomoże, to zmień silnik
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Uzupełnienie: Pisząc zmień pierścienie na nowe miałem na myśli oryginalne lub dobre zamienniki (np. RIK), których jest niewiele.
Możliwe, że miałaś zalany silnik olejem z dodatkiem (pewnie dużym) MotoDoktora. Jeśli test szczelności głowicy wypadł pozytywnie, to skoro już ją ktoś zdjął, to dla pewności można byłoby zmienić jedynie uszczelniacze zaworowe. Natomiast z największym zainteresowaniem powinny spotkać się pierścienie olejowe. Warto je dobrze obejrzeć, czy czasami się nie zapiekły (zablokowały) i dlatego puszczają olej. Jeśli tak, to można je wyjąć i dokładnie oczyścić obie powierzchnie i złożyć ponownie. Powinno pomóc przy założeniu, iż same gładzie pierścnieni są akceptowalne. W przeciwnym razie pozostaje wymiana.
Sprawdź jeszcze, jaki masz olej. Może Twój silnik jest w lichej kondycji a ktoś zalał tam np. 5W-40 albo 0W-30! Taki olej jest zbyt rzadki.
Jeśli po tej operacji będzie nadal zalewało olejem (chociaż nie wiem skąd), to dolej do oleju MotoDoktor'a albo zmień jednostkę na inną, w lepszej kondycji.
Powodzenia
..::GofNet::..
PS. Prośba do Moderatora o dołączenie tego wątku do tematu:
Kłopoty z silnikiem – czy na pewno do remontu?
Możliwe, że miałaś zalany silnik olejem z dodatkiem (pewnie dużym) MotoDoktora. Jeśli test szczelności głowicy wypadł pozytywnie, to skoro już ją ktoś zdjął, to dla pewności można byłoby zmienić jedynie uszczelniacze zaworowe. Natomiast z największym zainteresowaniem powinny spotkać się pierścienie olejowe. Warto je dobrze obejrzeć, czy czasami się nie zapiekły (zablokowały) i dlatego puszczają olej. Jeśli tak, to można je wyjąć i dokładnie oczyścić obie powierzchnie i złożyć ponownie. Powinno pomóc przy założeniu, iż same gładzie pierścnieni są akceptowalne. W przeciwnym razie pozostaje wymiana.
Sprawdź jeszcze, jaki masz olej. Może Twój silnik jest w lichej kondycji a ktoś zalał tam np. 5W-40 albo 0W-30! Taki olej jest zbyt rzadki.
Jeśli po tej operacji będzie nadal zalewało olejem (chociaż nie wiem skąd), to dolej do oleju MotoDoktor'a albo zmień jednostkę na inną, w lepszej kondycji.
Powodzenia
..::GofNet::..
PS. Prośba do Moderatora o dołączenie tego wątku do tematu:

http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość