MX-3 1.6 1995r. Materiały eksploatacyjne – Co, kiedy i przy jakim przebiegu?
1, 2
Cześć wszystkim
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy MX-3 1.6 1995r. i mam kilka pytań, co do eksplouatacji tego samochodu:
1. Co ile powinno się wymieniać olej w skrzyni biegów (jaki olej)?
2. Co jaki okres powinno wymieniać się rozrząd (jaki przebieg, czy zależny od lat)?
3. To samo pytanie, co do filtra paliwa?
4. Na co mam zwrócić największą uwagę w tym samochodzie?
5. Jeszcze jedno: mam przeciek wody do samochodu z prawej strony z przodu. Może ktoś wie, jaka jest przyczyna?
Chyba już wszystko, dzięki za odpowiedzi.
_____________________
MX-3 1,6 1.598ccm 1995r.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy MX-3 1.6 1995r. i mam kilka pytań, co do eksplouatacji tego samochodu:
1. Co ile powinno się wymieniać olej w skrzyni biegów (jaki olej)?
2. Co jaki okres powinno wymieniać się rozrząd (jaki przebieg, czy zależny od lat)?
3. To samo pytanie, co do filtra paliwa?
4. Na co mam zwrócić największą uwagę w tym samochodzie?
5. Jeszcze jedno: mam przeciek wody do samochodu z prawej strony z przodu. Może ktoś wie, jaka jest przyczyna?
Chyba już wszystko, dzięki za odpowiedzi.
_____________________
MX-3 1,6 1.598ccm 1995r.
Ostatnio edytowano 27 mar 2015, 23:08 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
-
Gość
Hej nareszcie jakiś ziomal
!! Olej zależy, jaki jest wlany, ale polecam Mobil1 5W-50 pełeny syntetyk co około 12 tys km.
Przy wymianie rozrządu warto wymienić napinacze a pasek bezwarunkowo chyba, że ma książkę serwisową? Powiem Ci tak, ja po zakupie wymieniałem wszystkie filtry, nie jest to duży wydatek, a w przyszłości może wykluczyć ewentualne usterki.
Jeszcze jedna rada: zobacz, co masz wlane do układu chłodzenia, bo ja miałem zwykłe H2O
!! Może spotkamy się na mieście
Pozdrawiam.

Przy wymianie rozrządu warto wymienić napinacze a pasek bezwarunkowo chyba, że ma książkę serwisową? Powiem Ci tak, ja po zakupie wymieniałem wszystkie filtry, nie jest to duży wydatek, a w przyszłości może wykluczyć ewentualne usterki.
Jeszcze jedna rada: zobacz, co masz wlane do układu chłodzenia, bo ja miałem zwykłe H2O


Pozdrawiam.


- Od: 26 wrz 2004, 19:25
- Posty: 8
- Skąd: Częstochowa
- Auto: mazda mx3 1.6 16v (107KM)`96
Zależy też od przebiegu, przy powyżej 100.000 km polecałbym zalać coś bardziej gestego, czyli półsyntetyk (Mobil1).raidmx3 napisał(a):Zależy, jaki jest wlany, ale polecam Mobil1 5W-50 pełen syntetyk, co około 12 tys km.
Dokładnie. Koniecznie pasek z wszystkimi rolkami (napinaczami). Jednorazowy duży koszt, ale spokój na minimum 70.000 kmraidmx3 napisał(a):Przy wymianie rozrządu warto wymienić napinacze a pasek bezwarunkowo chyba, że ma książkę serwisową?
Dobra rada.raidmx3 napisał(a):Powiem Ci tak, ja po zakupie wymieniałem wszystkie filtry, nie jest to duży wydatek, a w przyszłości może wykluczyć ewentualne usterki.
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
- Od: 16 lis 2003, 12:35
- Posty: 899
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: CLS320 CDI
Lej syntetyk Mobil1 75W-90. A potem zapomnij o skrzyni.
Jak rozrząd nie był jeszcze robiony, to ja bym wymienił całość, jak leci – pasek i napinacze. I żadnych zastępczych częsci z JC. Jaksa powinien poradzić co najlepiej.
MX-3 1.6 ma rozrząd bezkolizyjny, więc nawet jeśli pasek strzeli, to się silnik zatrzyma i po wszystkim. Nie ma tragedii.
Filtry tak samo wymień wszystkie – paliwa, powietrza, oleju (z olejem).
Na pytanie 4 i 5 najlepiej odpowiedzieć po oględzinach na spocie.
Nie zgodzę się, co do oleju silnikowego – wystarczy z zapasem Mobil S 15W-40 – pólsyntetyk – zobacz dyskusje na innym FORUM.
Ten silnik ma już swe lata i był konstruowany do zalewania olejem 10W-30 mineralnym (tak mam w instrukcji na Szwajcarię). Poza tym, co to za wskaźnik mocy – 110KM (czy 107KM) z 1.6 16v. No chyba, że masz wersję z sinikiem 88KM – wtedy wymagania względem oleju są jeszcze niższe.
Satysfakcjinującej i taniej eksploatacji.
Jak rozrząd nie był jeszcze robiony, to ja bym wymienił całość, jak leci – pasek i napinacze. I żadnych zastępczych częsci z JC. Jaksa powinien poradzić co najlepiej.
MX-3 1.6 ma rozrząd bezkolizyjny, więc nawet jeśli pasek strzeli, to się silnik zatrzyma i po wszystkim. Nie ma tragedii.
Filtry tak samo wymień wszystkie – paliwa, powietrza, oleju (z olejem).
Na pytanie 4 i 5 najlepiej odpowiedzieć po oględzinach na spocie.
Nie zgodzę się, co do oleju silnikowego – wystarczy z zapasem Mobil S 15W-40 – pólsyntetyk – zobacz dyskusje na innym FORUM.
Ten silnik ma już swe lata i był konstruowany do zalewania olejem 10W-30 mineralnym (tak mam w instrukcji na Szwajcarię). Poza tym, co to za wskaźnik mocy – 110KM (czy 107KM) z 1.6 16v. No chyba, że masz wersję z sinikiem 88KM – wtedy wymagania względem oleju są jeszcze niższe.
Satysfakcjinującej i taniej eksploatacji.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA
Lamare
Lamare
- Od: 7 lis 2003, 15:49
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 Cronos 2,0
Dzięki za porady.
Jeżli chodzi o moc silnika, to według dokumentacji jest 107KM, czy napewno jest niekolizyjny
??
Dlaczego odradzasz części z JC
??
Pozdrawiam.
Jeżli chodzi o moc silnika, to według dokumentacji jest 107KM, czy napewno jest niekolizyjny
Dlaczego odradzasz części z JC
Pozdrawiam.
-
Gość
To silnik z dwoma wałkami rozrządu DOHC – ja taki właśnie posiadam.lamare napisał(a):Poza tym, co to za wskaźnik mocy – 110KM (czy 107KM) z 1.6 16v.
Zgadzam się, co do oleju do skrzyni – ja wymieniałem, ale chyba niepotrzebnie. A i nie zapomnij o świeczkach – miałem jedne z JC i nie polecam! Sugeruję natomiast NGK dwu-elektrodowe 23 symbol BKR5EK – do tego modelu.


- Od: 26 wrz 2004, 19:25
- Posty: 8
- Skąd: Częstochowa
- Auto: mazda mx3 1.6 16v (107KM)`96
Cześć.
Olej w siniku, to zależy od przebiegu i czy słychać, że coś się tłucze w silniku – mnie się tłukła szklanka – mam V6 i wlałem 20W-50 i cisza, jak po śmierci organisty
Jak się leje z prawej strony woda lub cieknie, to może nie jest do końca prosta sprawa. Wiesz te wózki lubią szybko jeździć, więc czasem się może coś przytrafić
Mój kolega wjechał ostanio na podwórko do chłopa i jakby nie podmurówka, to by mu wjechał do kuchni na śniadanie
generalnie Madzie są OK.
Olej w siniku, to zależy od przebiegu i czy słychać, że coś się tłucze w silniku – mnie się tłukła szklanka – mam V6 i wlałem 20W-50 i cisza, jak po śmierci organisty
maly
- Od: 14 paź 2004, 13:48
- Posty: 6
- Skąd: kielce
- Auto: mazada mx3 v6 24v
Witam
Mechanik, który wymieniał mi olej silnikowy odradził ruszania oleju w skrzyni. Co Wy byście proponowali?
Jaki filtr paliwa?
Pozdrawiam.
Mechanik, który wymieniał mi olej silnikowy odradził ruszania oleju w skrzyni. Co Wy byście proponowali?
Jaki filtr paliwa?
Pozdrawiam.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
- Od: 22 wrz 2004, 11:07
- Posty: 41
- Skąd: Toruń
- Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3
Dlaczego? Nie miał nasadki "23"xsiondz napisał(a):Mechanik, który wymieniał mi olej silnikowy odradził ruszania oleju w skrzyni.

Dobry zamiennik japoński.xsiondz napisał(a):Jaki filtr paliwa?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Facet, który to doradzał zajmuje się TYLKO wymianą olejów w samochodach. W Toruniu uchodzi za "speca", no bo w końcu rzadko ktokowiek świadczy tak wąską usługę.
Odkręcił śrubę i sprawdził olej "na dotyk". Wiem, że to nie metoda... no ale... Stwierdził, że nie ma potrzeby. Chwilowo mu zaufałem, co nie znaczy, że to się nie zmieni
Olej 75W-90, a jakiej firmy (Castrol, Shell)?
Pozdrowionka.
Odkręcił śrubę i sprawdził olej "na dotyk". Wiem, że to nie metoda... no ale... Stwierdził, że nie ma potrzeby. Chwilowo mu zaufałem, co nie znaczy, że to się nie zmieni
Olej 75W-90, a jakiej firmy (Castrol, Shell)?
Pozdrowionka.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
- Od: 22 wrz 2004, 11:07
- Posty: 41
- Skąd: Toruń
- Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3
Nie Castrol.xsiondz napisał(a):Olej 75W-90, a jakiej firmy (Castrol, Shell)?
Mobile1, Shell, ale nie Castrol.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Widzę, że miał nasadkęxsiondz napisał(a):Odkręcił śrubę i sprawdził olej "na dotyk". Wiem, że to nie metoda... no ale... Stwierdził, że nie ma potrzeby

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam ponownie...
Pytanie trochę off-topic, ale już się tu pojawiło i zostało bez odpowiedzi. Dlaczego nie części z JC? Mój znajomy (klub Mitshubishi) ma Colta 1,6 GLXi (115KM) – wymieniając części czesto korzysta z zamienników JC. Nie narzeka – wprost poleca. Prawdopodobnie JC robi części dla Mitshubishi oryginalne a potem dodawana jest tylko nazwa. Co się dzieje z tymi częściami w Mazdzie?
Wymieniam rozrząd w mojej dziewczynce – pasek jest właśnie od Mitshubishi (może to ukryte JC)
Pozdrawiam.
Pytanie trochę off-topic, ale już się tu pojawiło i zostało bez odpowiedzi. Dlaczego nie części z JC? Mój znajomy (klub Mitshubishi) ma Colta 1,6 GLXi (115KM) – wymieniając części czesto korzysta z zamienników JC. Nie narzeka – wprost poleca. Prawdopodobnie JC robi części dla Mitshubishi oryginalne a potem dodawana jest tylko nazwa. Co się dzieje z tymi częściami w Mazdzie?
Wymieniam rozrząd w mojej dziewczynce – pasek jest właśnie od Mitshubishi (może to ukryte JC)
Pozdrawiam.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
- Od: 22 wrz 2004, 11:07
- Posty: 41
- Skąd: Toruń
- Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3
Przeczytaj dokładnie, co jest napisane na pasku, bo moim zdaniem "Mitsuboshi" – taka mała różnicaxsiondz napisał(a):Pasek jest właśnie od Mitshubishi
A to dobre...Daj spokój, gdzie tak wyczytałeś? JC pewnie by chciało, aby tak było.xsiondz napisał(a):Prawdopodobnie JC robi części dla Mitshubishi
Ostatnio edytowano 9 wrz 2005, 17:43 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
A to mnie zastrzeliłeś... A co to za części te: Mitsuboshi
W ogóle nie zwróciłem uwagi na ten "niuans"
Hmmm?
Pozdrawiam.
Hmmm?
Pozdrawiam.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
- Od: 22 wrz 2004, 11:07
- Posty: 41
- Skąd: Toruń
- Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3
To tylko paski rozrządu... Śmiało możesz zakładać.xsiondz napisał(a):A co to za części te: Mitsuboshi
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Jestem właśnie po wymianie rozrządu... i tu małe zdziwienie. Subiektywnie samochod stracił trochę na dynamice. Czy jest to możliwe? Silnik pracuje równiutko, wkreca się też na obroty... Mam wrażenie jednak, że wcześniej relacja miedzy wkrecaniem się na obroty a prędkością (i samym odczuciem – wciskania w fotel) była inna. Czy jest to możliwe? I ewentualnie co z tym zrobić? Być może winę ponosi zapłon? (myślę, że modyfikacja zaworu może mieć tu znaczenie).
Dajcie pilnie sugestie, bo muszę to skonfrontwać z mechnikiem...
Pozdrawiam.
Jestem właśnie po wymianie rozrządu... i tu małe zdziwienie. Subiektywnie samochod stracił trochę na dynamice. Czy jest to możliwe? Silnik pracuje równiutko, wkreca się też na obroty... Mam wrażenie jednak, że wcześniej relacja miedzy wkrecaniem się na obroty a prędkością (i samym odczuciem – wciskania w fotel) była inna. Czy jest to możliwe? I ewentualnie co z tym zrobić? Być może winę ponosi zapłon? (myślę, że modyfikacja zaworu może mieć tu znaczenie).
Dajcie pilnie sugestie, bo muszę to skonfrontwać z mechnikiem...
Pozdrawiam.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
- Od: 22 wrz 2004, 11:07
- Posty: 41
- Skąd: Toruń
- Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości