Za wysoki poziom oleju – co robić?

Postprzez YamroZ » 10 lip 2006, 11:28

Witam !

Uzupełniałem ostatnio olej w serduszku mojej Magdaleny. Serduszko V6 1.8 gwoli ścisłości. Niestety, zalałem ciut za dużo (na bagnecie jakies 4-5mm ponad max, szacuję na jakieś 0.3l) Jeździłem tak 2 dni, nie pojawił żaden dym z rury, a silnik pracuje bardzo ładnie.
Moje pytania są takie:
Czym to może grozić ?
Czy mogę spuścić trochę oleju zassawszy go wężykiem igielitowym (oczywiście po ostygnięciu silnika ;) czy muszę wymieniać olej gdzieś na warsztacie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam

YamroZ
Ostatnio edytowano 10 lip 2006, 11:45 przez YamroZ, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 maja 2006, 10:07
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mx-3 CE K8 95'

Postprzez tomekrvf » 10 lip 2006, 11:34

Przez wlew oleju będzie ciężko trafic do miski, prędziej odessiesz przez miarkę.
Lepiej olej upuścić chyba że bierze odpowiednią ilość oliwy i szybko sobie z tym poradzi
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Orin » 10 lip 2006, 16:17

Wybierz nadmiar bo inaczej tłoki mogą uderzać o lustro oleju... pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez scanioll » 10 lip 2006, 18:48

Uderzać o lustro oleju :| :| :| :| :| :| :| :|


Nie daję rady <lol>
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez GofNet » 10 lip 2006, 23:07

Orin napisał(a):Wybierz nadmiar bo inaczej tłoki mogą uderzać o lustro oleju...
Nie daję rady
Co się śmiejesz? Przecież taki tłok jak udeży z zawrotną prędkością swoim denkiem w lustro oleju, to może je nawet stłuc!

Na poważnie. Słyszałem, iż niekiedy nadmiar oleju kończy się:
– drastycznym wzrostem jego spalania;
– uszkodzeniem silnika (wał czy korbowód...)

Z tym pierwszym się już spotkałem u kumpla. Auto kopciło, jak stara Beczka. Z tym drugim jeszcze nie.

Najłatwiej jest zrobić tak, jak napisał Tomekrvf:
tomekrvf napisał(a):Przez wlew oleju będzie ciężko trafic do miski, prędziej odessiesz przez miarkę.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 10 lip 2006, 23:35

Orin napisał(a):tłoki mogą uderzać o lustro oleju


scanioll napisał(a):Nie daję rady
Płakać czy śmiać się ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 10 lip 2006, 23:54

Orin napisał(a): tłoki mogą uderzać o lustro oleju

Raczej przeciwwagi na wykorbieniach ale do tego trzeba przesdzic z poziomem jakies trzy centymetry.
Ja jeździłem z zbyt wysokim poziomem oleju (5 mm) w BG jakies 600 km. Byłem nawet na dwóch KJSach i za cholerę silnik nie chciał tego sam wciągnąc mimo że warunki były baardzo sprzyjające. Skończyło się upuszczeniem oleju
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez prz3mo » 11 lip 2006, 08:11

Zbyt wysoki poziom moze wydymac uszczelke pod glowicą.
Podjedz na jakas stacje diagn., zeby troche odessali (minuta roboty)..
323F :)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2006, 22:14
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Civic EJ9 & Mazda 323F

Postprzez tomekrvf » 11 lip 2006, 08:44

prz3mo napisał(a):Zbyt wysoki poziom moze wydymac uszczelke pod glowicą

Bardzo odważne stwierdzenie....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez prz3mo » 11 lip 2006, 09:37

tomekrvf napisał(a):Bardzo odważne stwierdzenie....


O takich przypadkach slyszalem, bardziej optymistyczna wersja to tylko wydymanie uszczelki pod pokrywa zawrow...
Oczywiscie, jesli jest tylko ciut wiecej niz "max" to moze sie nie stac nic zlego.. Ale po co ryzykowac? :)
323F :)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2006, 22:14
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Civic EJ9 & Mazda 323F

Postprzez b2 » 11 lip 2006, 10:11

skoro tp v6, to ja bym po prostu dał pare razy z buta aż po redline i poziom oleju sam się zmniejszy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez YamroZ » 11 lip 2006, 11:19

Cześć

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Z tego co widzę to opinie są bardzo różne, to samo pytanie postawiłem na forum autokacik.pl i tam też ludzie mówili przeróżne rzeczy. Od 'nic się nie stanie' po 'ciśnienie wywali uszczelki'.
Przeważa jednak opinia, że układ smarowania jest otwarty i przestrzeń powietrzna pod korkiem działa jak zbiornik wyrównawczy. Do pewnego poziomu nie ma się co martwić a powyżej silnik i tak powinien sobie jakoś poradzić wydmuchując olej przez filtr powietrza albo otworem pomiarowym.

Uznałem jednak, że nie ma co eksperymentować na swoim silniczku i odessałem nadmiar na stacji obsługi, faktycznie 5 min. na dodatek za darmo :)

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

YamroZ
Początkujący
 
Od: 18 maja 2006, 10:07
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mx-3 CE K8 95'

Postprzez Yard » 11 lip 2006, 12:48

...a nie najprościej spuścić przez spust w misce? :|
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez GofNet » 11 lip 2006, 15:59

Yard napisał(a):a nie najprościej spuścić przez spust w misce?
Ale byłoby trza się pobrudzić :|.

Olej docelowo żyje dolnych częściach silnika. Miska olejowa jest jego domem. Stamtąd zasysany przez smoka leci systemem "naoliwiającym" do otworów, którymi dostaje się akurat tam, gdzie występuje tarcie. Większy poziom oleje nie oznacza większego ciśnienia, gdyż za ostatnie odpowiada pompa olejowa. Może doprowadzić do wywalania oleju bodaj przez odmę, do filtra powietrza, ale już od razu wydmuchać uszczelkę?!

Jeżdząc autem olej nie tylko jest wtłaczany do układu, ale również i pływa sobie obijając się tu i tam. Jakoś jego nadmiar w chwilach ostrej jazdy krzywdy silnikowi nie robi.

Nie uważam, aby nadmiar (rozsądny) zaszkodził silnikowi. Wystarczy prześlidzić schematycznie cały układ smarowania, aby dojść do podobnego wrażenia.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MarcinB » 11 lip 2006, 16:38

W instrukcji od 323F piszą coś takiego: "Zbyt wysoki poziom oleju, powyżej znaku F doprowadzi do uszkodzenia silnika". Zastanawia fakt, że nie jest tam napisane tak jak przy większości przestróg, że może doprowadzić tylko, że doprowadzi więc chyba jest coś na rzeczy.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Briareos » 11 lip 2006, 16:44

ZBYT wysoki. Chodzi o to żeby nie podnieść lustra oleju w misce do poziomu przeciwwag na wale. Powstanie bowiem piękna maszyna do robienia piany olejowej, która kiepsko smaruje (za to "mgła" olejowa pięknie napędza silniki wysokoprężne :))
Problemem może być zaburzenie przewietrzenia komory korbowej, tzn. wyższe lustro – większe ciśnienie, co przy przytkanych odmach może zacząć wciskać olej do cylindrów przez gniazda zaworów.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Alexs » 11 lip 2006, 21:16

YamroZ napisał(a):to samo pytanie postawiłem na forum autokacik.pl


bardzo nie profesjonalne forum, lepiej tam o nic nie pytać,szkoda czasu, albo nie doradzą bo nie mają wiedzy albo namieszają w glowie i jescze większy problem. Typowe forum do gadania o "pupie maryni".

Co do oleju przelanego to przesada z wydmuchanymi uszczelkami pod głowicą itp... pierwsza rzecz która sie może ale nie musi przydażyc to uszczelniacz wału...pierwszy od strony rozrządu i ew. od str. sprzęgła tu już więcej roboty przy wymianie bo skrzynkę trzeba wyjąć.
Proponuję odessać strzykawką i długą rurką przez otwór w którym jest bagnet, albo podjechać do najbliższego serwisu gdzie mają odsysarkę profesjonalną, np Shellautoserv,
pozdrawiam
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez leddi » 11 lip 2006, 23:58

Widzę różne odważne rady <lol> od 5 lat jeżdżę z olejem ponad max jakieś 4,5 mm powód: bo czasami się wściekam i podczas ostrych nawrotów pomimo podwójnej miski olejowej w GTR, może zbraknąć oleju szczególnie na górze silnika i wtedy zaczynają klekotać zawory (konkretnie szklanki czyli hydrauliczna regulacja). Dlatego tez nawet polecam aby utrzymywać olej ciutkę ponad max szczególnie kiedy lubimy troszke powariowac. Wszyscy moi znajomi trzymaja olej ponad max i wszystko jest OKI silniczki cykają jak w zegarku <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 gru 2003, 19:26
Posty: 16
Skąd: Lublin/okolice Londynu
Auto: Mazda 323 GTR/Astra 1.4

Postprzez scanioll » 12 lip 2006, 00:11

Dziewczęta ! YamroZ napisał , że już sobie poradził z problemem. :D Nie ma co debatowac
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Sł@w » 21 lip 2006, 20:03

Witam!
U siebie jak wymieniałem olej w MADZI 323 BG 1,3 16V to też mi się troszkę za dużo nalało :D i wyciągnąłem przez miarkę wkładając wężyk i na końcu strzykawka i tak wyciągnąłem ok 150ml po czym na bagnecie poziom był już ok.
Polecam bo sprawdzałem u siebie!
Pozdrawiam!!!
Sł@w
Początkujący
 
Od: 27 maja 2006, 23:29
Posty: 16
Skąd: Strzygi
Auto: Mazda 323 1,3 16V 3dzwi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323