Wysokie spalanie

Postprzez Pietruch » 27 maja 2004, 21:21

Sluchaj jesli tankujesz 98 spalanie jest mniejsze niz 95. oczywiscie 98 jest drozsza ale przy mniejszym spalaniu wychodzi na jedno a i silniczek ma co lubi :D
Osobiscie na gazie smiagam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 12:32
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 96r.

Postprzez SAS » 27 maja 2004, 22:12

SAS ja mam 2.0 i spalanie LPG mam w okolicach 13,5L w mieście (średnia za okres od kiedy mam LPG to 12,5, czyli za 2 lata), więc myślę, że Twoje 14-15l nie jest aż tak wysokie, mi też się zdarzało spalanie na poziomie 15-16l...

Ale mnie tuaj niektórzy ;) podłamują spalaniem w takim samym silniku :
nightcomer napisał(a):Dla silnika KF w MX3 to nadal za dużo.
Mój znajomy deklaruje zuzycie 10,5 w GE KL i to w dziennym ruchu miejskim z ociążeniem. Ja w tym samym modelu mam aktualnie zużycie 12-12.5 GAZU. .....

jeżdżę głównie po mieście, spokojnie jak nigdy :] – w końcu automat i przejeżdżam 400 km zużywając 55l =13.75l/100 <płacze> <pomocy>
...heh, trza się chyba za Madzię wziąć. :|
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez Rafal » 28 maja 2004, 13:37

Prawdę mówiąc to ja powinienem się podłamać skoro moja 2.0 pali prawie tyle co Twoja SAS:((( czy u Ciebie świeci się check engin podczas jazdy na gazie???
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez misiek » 28 maja 2004, 14:42

I wychodzi na to ze same problemy z tym gazem. A macie zwykle instalacje z reduktorem czy te nowej generacji sekwencyjne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 12:41
Posty: 113
Skąd: Kraków
Auto: corolla TS

Postprzez Rafal » 28 maja 2004, 16:37

ja mam sekwencyjną instalację SGI Bigas, spalanie PB miałem średnio 10,3 więc te 30% więcej raczej mnie nie boli,ale zawsze lepiej jest mniej płacić a więcej jeździć:)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez Gr00bY » 28 maja 2004, 18:43

nightcomer napisał(a): Tak mi się wydaje.


Wydaje Ci się. Wszystko zależy od nogi. Ja Starletką 1.3 potrafiłem spalić 14litrów (PB) na setke, a Mazdą ostatnio poniżej 13/14l (gazu) nie schodze. Fakt, że nogę mam raczej ciężkawą a Mazda jeździ w przedziale 3500-5500 <jupi>
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez SAS » 28 maja 2004, 22:11

Rafal napisał(a):Prawdę mówiąc to ja powinienem się podłamać skoro moja 2.0 pali prawie tyle co Twoja SAS:((( czy u Ciebie świeci się check engin podczas jazdy na gazie???

Powiem Ci jak zainstaluję gaz <lol> na razie jestem na etapie poszukiwań :( i kreatywnych rozmów z gazerami <klotnia> .
Ale zanim to nastąpi, muszę wymienić świeczki, kable, filter, termostat, i poszukać przyczyny wysokiego spalania , chyba że wymiana tych elementów je obniży :] :D
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez sekora2005 » 28 maja 2004, 22:28

Nareszcie przyszły kable wysokiego napięcia , świeczki są nowe i jutro na 9:00 podstawiam autko do Wrocławskiej firmy JETRONIK. Oni podłączą moją madzię do kompa i wszystko dostroją do seryjnych wartości i wykryją przyczynę apetytu mojego smoka na etylinkę i wtedy dopiero będzie jazda (mam nadzieję). POZDRAWIAM
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2004, 19:43
Posty: 32
Skąd: Hobro (Danmark)
Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan

Postprzez sekora2005 » 29 maja 2004, 15:50

Po przeprowadzonych badaniach i nastawieniem elektroniki do nominalnych wartości auta w Jetroniku stwierdzono, że cała instalacja (kable wys. napięcia, sondy lambda, świece) jest ok., problem jednak tkwi w mechanice silnika. Teraz czekam w kolejce do mechanika (dobrego mechanika) bo jak jeździłem po tych zakładach, które znam to większość łapała się za głowę i mówiła , że pierwszy raz widzą taki silnik. We Wrocławiu nie miałem takich problemów. Teraz powinienem sprawdzić i naprawić jeśli będzie to konieczne stopień sprężania w komorze spalania, kompresję, sprawdzić czy nie dostaje się lewe powietrze oraz ustawienie rozrządu(wymienionego 4 dni temu) , jeśli to zrobię i okaże się , że wszystko jest ok. a spalanie dalej nie spadło to zpowrotem mam się udać do Jetronika i tam chłopcy doprowadzą elektronikę do "igły" w tej cenie, którą już zapłaciłem. pozdrawiam.
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2004, 19:43
Posty: 32
Skąd: Hobro (Danmark)
Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan

Postprzez marek » 29 maja 2004, 19:32

Po przeprowadzonych badaniach i nastawieniem elektroniki do nominalnych wartości auta w Jetroniku stwierdzono, że cała instalacja (kable wys. napięcia, sondy lambda, świece) jest ok., problem jednak tkwi w mechanice silnika


Podłączyli Ci auto pod kompa i wyszło 0 błędów??
Bo coś mi się wydaje że jest to tzw. zbycie klienta, "wszystko ok, ale coś nie działa:) ".
PS. Stopień sprężania jest "nienaprawialny" tzn jest to parametr fabryczny silnika. No chyba że się zmieni pod wpływem bardzo dużej ilości nagaru na tłokach i głowicy! A poza tym nie mam koncepcji jak zmierzyc stopień sprężania :)
Jakby "lewe" powietrze się dostawało do dolotu to mogłyby wolne obroty trochę wariować!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez artus » 29 maja 2004, 20:14

Trasa, przy spokojnej jedzie chwilami do 140, razczej duzo wolniej. Spalilo ok 7,5l. Trasa wawa-krakow w nocy.
Po miescie to wyglada nieco inaczej, jednak nie wydaje mi sie zeby schodzilo ponizej 10, a pomiescie zadko zdarza mi sie przyszalec. Uwazam ze nie ma sensu ruszanie ze swiatel z pichami i ostre hamowanie przed kolejnymi(wtedy koszta to nie tylko paliwo). Najwiecej ile polknela to 14,5 na setke. Bylo to po zalania v-power 99 na shell.

A ja uważam że spokojna jazda to jest w przedziale 100-120km/h i spróbuj tak a zobaczysz spalanie poniżej 6,5i/100km.
Co do Shella V-Power 99 Racing+ do zauważysz różnicę może w Polonezie ale nie w aucie powyżej 100kM – szkoda pieniędzy i niespełnionych nadziei. :D Ja leję tylko Pb98 z Orlenu i nie narzekam na jazdę.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez sekora2005 » 29 maja 2004, 20:28

dokładnie jak mówisz kazali zalać mi do zbiornika płyn STP do przeczyszczenia wtryskiwaczy. Ale oprócz tego powiedzieli mi "czytaj wyżej" , że jeśli wszystko u mechanika będzie wporządku to oni wejdą głębiej w elektroniki i nie będę musiał ponosić żadnych kosztów, będzie to zrobione w ramach tej diagnozy. Oni zajmują się tylko elektroniką samochodową i nie przeprowadzają mechanicznych napraw i poradzili mi swojego mechanika który sprawdzi kompresję na każdym cylindrze oraz ustawienie rozrządu jeśli jest żle ustawiony. (i ten dziwny stukot jakby zawór, ale to się sprawdzi). Jeśli chodzi o pomiar stopnia sprężania to robi się to w następujący sposób. Wykręcz się świece, a w miejsce niej wkręca się specjalny czujnik czy coś takiego i tak mierzy się stopień w każdym cylindrze. dalej to już wiadomo , w którym i czy wogóle w jakimś cylindrze są problemy. Powiedzieli mi ,że takie rzeczy też się naprawia. Ja nie jestem mechanikiem i zabardzo nie znam się na silnikach (coś tam słyszałem....) Pozdrawiam
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2004, 19:43
Posty: 32
Skąd: Hobro (Danmark)
Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan

Postprzez sekora2005 » 29 maja 2004, 20:33

Marek błedy byłu ale zostały usunięte więc z elektroniką, komputerem i kablami jest wszystko zrobione
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2004, 19:43
Posty: 32
Skąd: Hobro (Danmark)
Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan

Postprzez marek » 30 maja 2004, 01:26

chodzi o pomiar stopnia sprężania to robi się to w następujący sposób. Wykręcz się świece, a w miejsce niej wkręca się specjalny czujnik czy coś takiego i tak mierzy się stopień w każdym cylindrze
.

To jest właśnie pomiar kompresji.
Stopień sprężania jest to stosunek objętości komory spalania między dolnym a górnym położeniem tłoka.
Kompresja może być 0 a stopień sprężania dalej będzie fabryczny. I nie wiem jak go można zmierzyć poza metodą geometryczną?

U mnie w Koszalinie (pewnie nie tylko) jak wyczują że klient nie zna się na silniku (tzn wie tylko jak się maskę otwiera) to potrafią ściemniać że "cośtam jest do wymiany", a "to jest zepsute"(mimo że coś innego nie działa, a "tak to musi być bo to normale" itd, itp.
Mam tylko jeden warsztat któremu mogę w miarę zaufać... ale to napewno nie to co Jaksa, jak będę w wawie to pojadę do niego na przegląd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez sekora2005 » 30 maja 2004, 12:48

Zanim udam się do jakiegoś mechanika to chyba będę musiał podszkolić się trochę w mechanice silnika, bo tak jak mówisz mogą robić ze mnie głupka i kasować mnie za niepotrzebne rzeczy. Dzięki Marek. Trzymaj się
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2004, 19:43
Posty: 32
Skąd: Hobro (Danmark)
Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan

Postprzez sekora2005 » 30 maja 2004, 12:57

A i jeszcze jedno Ten gość od elektroniki wspominał coś o tym , że moja mazdka może mieć założone sportowe wałki rozrządu i nawet ten gość od którego ją kupiłem może o tym nie wiedzieć bo przyprowadził ją z Niemiec a tam poprzedni właściciel mógł to zrobić. Mi osobiście dobrze się jeździ nie odczuwam żadnych spadków mocy ani nic podobnego , tylko to spalanie. Wczoraj znowu robiłem pomiar i nawet jestem zadowolony bo z prawie 19 l zużycie spadło na niecałe 15l po korektach kompa i wymianach filtrów,płynów i pasków. Jeszcze zastanawia mnie to czy to,że w ciągu ostatnich dwóch lat gość przejechał nią niecałe 14 tys.km
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2004, 19:43
Posty: 32
Skąd: Hobro (Danmark)
Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan

Postprzez sekora2005 » 30 maja 2004, 20:26

proszę o podpowiedź, gdzie najlepiej oddać auto ,do jakiego warsztatu lub serwisu na terenie Wrocka i okolic. Jeśli znacie dobrych i w miarę tanich mechaników to proszę o pomoc. DZIENKS
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2004, 19:43
Posty: 32
Skąd: Hobro (Danmark)
Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan

Postprzez marek » 30 maja 2004, 20:49

Mi palił 18 jak miałem zamienione przewody podciśnienia, potem spadło do 15.
Ale zamiana przewodów została wykazana w błędach!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez majsterm » 31 maja 2004, 22:46

co wy gadacie o dużym spalanu mo wujek wyjechał do holandi na dwa tygodnie i pozwolił mo pod jego nieobecność pojezdzić se jego BETĄ 750 i spalanie było ok 38 litrów1 100KM. coś za coś. (wyjezdziłam wache i sie na mazde sie przreżuciłem)(tylko jakieś 110 litrów wyjezdziłm co w zboirniku było):)] <lol>
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 21:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez marek » 31 maja 2004, 23:46

BETĄ 750 i spalanie było ok 38 litrów1 100KM. coś za coś. (wyjezdziłam wache i sie na mazde sie przreżuciłem)(tylko jakieś 110 litrów wyjezdziłm co w zboirniku było

Ciekawa pojemność zbiornika, tam jest bodajże 80 litrów, a 38/100 mż pokazywać wskaźnik zużycia w jaki jest BMW wyposażone, ale jest to chwilowe zużycie...
Jeździłem Omegą MV6 i na wychodziło zużycie chwilowe często powyżej 30l do 39 (bo więcej nie pokazywał) A potem na stacji okazywało się że spalił 17l/ 100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323