Osobiscie na gazie smiagam
Wysokie spalanie
SAS ja mam 2.0 i spalanie LPG mam w okolicach 13,5L w mieście (średnia za okres od kiedy mam LPG to 12,5, czyli za 2 lata), więc myślę, że Twoje 14-15l nie jest aż tak wysokie, mi też się zdarzało spalanie na poziomie 15-16l...
Ale mnie tuaj niektórzy
nightcomer napisał(a):Dla silnika KF w MX3 to nadal za dużo.
Mój znajomy deklaruje zuzycie 10,5 w GE KL i to w dziennym ruchu miejskim z ociążeniem. Ja w tym samym modelu mam aktualnie zużycie 12-12.5 GAZU. .....
jeżdżę głównie po mieście, spokojnie jak nigdy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![pomocy <pomocy>](./images/smilies/pomocy.gif)
...heh, trza się chyba za Madzię wziąć.
- Od: 5 kwi 2004, 19:04
- Posty: 47
- Skąd: Poznań
- Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)
nightcomer napisał(a): Tak mi się wydaje.
Wydaje Ci się. Wszystko zależy od nogi. Ja Starletką 1.3 potrafiłem spalić 14litrów (PB) na setke, a Mazdą ostatnio poniżej 13/14l (gazu) nie schodze. Fakt, że nogę mam raczej ciężkawą a Mazda jeździ w przedziale 3500-5500
![jupi <jupi>](./images/smilies/jupi.gif)
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
- Od: 6 kwi 2004, 12:24
- Posty: 64
- Skąd: W-wa (WU)
- Auto: 626 GE FP, iVT
Rafal napisał(a):Prawdę mówiąc to ja powinienem się podłamać skoro moja 2.0 pali prawie tyle co Twoja SAS:((( czy u Ciebie świeci się check engin podczas jazdy na gazie???
Powiem Ci jak zainstaluję gaz
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
![klótnia <klotnia>](./images/smilies/klotnia.gif)
Ale zanim to nastąpi, muszę wymienić świeczki, kable, filter, termostat, i poszukać przyczyny wysokiego spalania , chyba że wymiana tych elementów je obniży
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 kwi 2004, 19:04
- Posty: 47
- Skąd: Poznań
- Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)
Nareszcie przyszły kable wysokiego napięcia , świeczki są nowe i jutro na 9:00 podstawiam autko do Wrocławskiej firmy JETRONIK. Oni podłączą moją madzię do kompa i wszystko dostroją do seryjnych wartości i wykryją przyczynę apetytu mojego smoka na etylinkę i wtedy dopiero będzie jazda (mam nadzieję). POZDRAWIAM
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
Po przeprowadzonych badaniach i nastawieniem elektroniki do nominalnych wartości auta w Jetroniku stwierdzono, że cała instalacja (kable wys. napięcia, sondy lambda, świece) jest ok., problem jednak tkwi w mechanice silnika. Teraz czekam w kolejce do mechanika (dobrego mechanika) bo jak jeździłem po tych zakładach, które znam to większość łapała się za głowę i mówiła , że pierwszy raz widzą taki silnik. We Wrocławiu nie miałem takich problemów. Teraz powinienem sprawdzić i naprawić jeśli będzie to konieczne stopień sprężania w komorze spalania, kompresję, sprawdzić czy nie dostaje się lewe powietrze oraz ustawienie rozrządu(wymienionego 4 dni temu) , jeśli to zrobię i okaże się , że wszystko jest ok. a spalanie dalej nie spadło to zpowrotem mam się udać do Jetronika i tam chłopcy doprowadzą elektronikę do "igły" w tej cenie, którą już zapłaciłem. pozdrawiam.
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
Po przeprowadzonych badaniach i nastawieniem elektroniki do nominalnych wartości auta w Jetroniku stwierdzono, że cała instalacja (kable wys. napięcia, sondy lambda, świece) jest ok., problem jednak tkwi w mechanice silnika
Podłączyli Ci auto pod kompa i wyszło 0 błędów??
Bo coś mi się wydaje że jest to tzw. zbycie klienta, "wszystko ok, ale coś nie działa:) ".
PS. Stopień sprężania jest "nienaprawialny" tzn jest to parametr fabryczny silnika. No chyba że się zmieni pod wpływem bardzo dużej ilości nagaru na tłokach i głowicy! A poza tym nie mam koncepcji jak zmierzyc stopień sprężania
Jakby "lewe" powietrze się dostawało do dolotu to mogłyby wolne obroty trochę wariować!
Trasa, przy spokojnej jedzie chwilami do 140, razczej duzo wolniej. Spalilo ok 7,5l. Trasa wawa-krakow w nocy.
Po miescie to wyglada nieco inaczej, jednak nie wydaje mi sie zeby schodzilo ponizej 10, a pomiescie zadko zdarza mi sie przyszalec. Uwazam ze nie ma sensu ruszanie ze swiatel z pichami i ostre hamowanie przed kolejnymi(wtedy koszta to nie tylko paliwo). Najwiecej ile polknela to 14,5 na setke. Bylo to po zalania v-power 99 na shell.
A ja uważam że spokojna jazda to jest w przedziale 100-120km/h i spróbuj tak a zobaczysz spalanie poniżej 6,5i/100km.
Co do Shella V-Power 99 Racing+ do zauważysz różnicę może w Polonezie ale nie w aucie powyżej 100kM – szkoda pieniędzy i niespełnionych nadziei.
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
dokładnie jak mówisz kazali zalać mi do zbiornika płyn STP do przeczyszczenia wtryskiwaczy. Ale oprócz tego powiedzieli mi "czytaj wyżej" , że jeśli wszystko u mechanika będzie wporządku to oni wejdą głębiej w elektroniki i nie będę musiał ponosić żadnych kosztów, będzie to zrobione w ramach tej diagnozy. Oni zajmują się tylko elektroniką samochodową i nie przeprowadzają mechanicznych napraw i poradzili mi swojego mechanika który sprawdzi kompresję na każdym cylindrze oraz ustawienie rozrządu jeśli jest żle ustawiony. (i ten dziwny stukot jakby zawór, ale to się sprawdzi). Jeśli chodzi o pomiar stopnia sprężania to robi się to w następujący sposób. Wykręcz się świece, a w miejsce niej wkręca się specjalny czujnik czy coś takiego i tak mierzy się stopień w każdym cylindrze. dalej to już wiadomo , w którym i czy wogóle w jakimś cylindrze są problemy. Powiedzieli mi ,że takie rzeczy też się naprawia. Ja nie jestem mechanikiem i zabardzo nie znam się na silnikach (coś tam słyszałem....) Pozdrawiam
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
Marek błedy byłu ale zostały usunięte więc z elektroniką, komputerem i kablami jest wszystko zrobione
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
.chodzi o pomiar stopnia sprężania to robi się to w następujący sposób. Wykręcz się świece, a w miejsce niej wkręca się specjalny czujnik czy coś takiego i tak mierzy się stopień w każdym cylindrze
To jest właśnie pomiar kompresji.
Stopień sprężania jest to stosunek objętości komory spalania między dolnym a górnym położeniem tłoka.
Kompresja może być 0 a stopień sprężania dalej będzie fabryczny. I nie wiem jak go można zmierzyć poza metodą geometryczną?
U mnie w Koszalinie (pewnie nie tylko) jak wyczują że klient nie zna się na silniku (tzn wie tylko jak się maskę otwiera) to potrafią ściemniać że "cośtam jest do wymiany", a "to jest zepsute"(mimo że coś innego nie działa, a "tak to musi być bo to normale" itd, itp.
Mam tylko jeden warsztat któremu mogę w miarę zaufać... ale to napewno nie to co Jaksa, jak będę w wawie to pojadę do niego na przegląd!
Zanim udam się do jakiegoś mechanika to chyba będę musiał podszkolić się trochę w mechanice silnika, bo tak jak mówisz mogą robić ze mnie głupka i kasować mnie za niepotrzebne rzeczy. Dzięki Marek. Trzymaj się
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
A i jeszcze jedno Ten gość od elektroniki wspominał coś o tym , że moja mazdka może mieć założone sportowe wałki rozrządu i nawet ten gość od którego ją kupiłem może o tym nie wiedzieć bo przyprowadził ją z Niemiec a tam poprzedni właściciel mógł to zrobić. Mi osobiście dobrze się jeździ nie odczuwam żadnych spadków mocy ani nic podobnego , tylko to spalanie. Wczoraj znowu robiłem pomiar i nawet jestem zadowolony bo z prawie 19 l zużycie spadło na niecałe 15l po korektach kompa i wymianach filtrów,płynów i pasków. Jeszcze zastanawia mnie to czy to,że w ciągu ostatnich dwóch lat gość przejechał nią niecałe 14 tys.km
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
proszę o podpowiedź, gdzie najlepiej oddać auto ,do jakiego warsztatu lub serwisu na terenie Wrocka i okolic. Jeśli znacie dobrych i w miarę tanich mechaników to proszę o pomoc. DZIENKS
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
co wy gadacie o dużym spalanu mo wujek wyjechał do holandi na dwa tygodnie i pozwolił mo pod jego nieobecność pojezdzić se jego BETĄ 750 i spalanie było ok 38 litrów1 100KM. coś za coś. (wyjezdziłam wache i sie na mazde sie przreżuciłem)(tylko jakieś 110 litrów wyjezdziłm co w zboirniku było):)] ![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka
!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
![! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
- Od: 6 sty 2004, 21:18
- Posty: 96
- Skąd: Aleksandria
- Auto: Mazda 929 2.0i cupe
BETĄ 750 i spalanie było ok 38 litrów1 100KM. coś za coś. (wyjezdziłam wache i sie na mazde sie przreżuciłem)(tylko jakieś 110 litrów wyjezdziłm co w zboirniku było
Ciekawa pojemność zbiornika, tam jest bodajże 80 litrów, a 38/100 mż pokazywać wskaźnik zużycia w jaki jest BMW wyposażone, ale jest to chwilowe zużycie...
Jeździłem Omegą MV6 i na wychodziło zużycie chwilowe często powyżej 30l do 39 (bo więcej nie pokazywał) A potem na stacji okazywało się że spalił 17l/ 100
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość