mam problemik i potrzebuje pomoocy otoz musze wymienic plyn w ukladzie chlodzenia poniewaz mam tam wode a mroziki sie zblizaja
nie jest ze mnie zaden mechanik wiec pojecia za wielkiego o tym nie mam a i na forum nie znalazlem jako takiego dokladniego krok po kroku opisu wymienienia plynu
jak najlepiej to zrobic zeby wylac jak najwiecej wody naprawde prosil bym o dobra porade co pokolei robic a nie odsylaie do szukania bo juz to robilem i znalazlem bardziej o odpowietrzaniu niz wymianie
jesli temat zostanie przez was dobrze opisany pewnie jeszcze nie jeden urzytkownik na nim skorzysta
wymiana plynu chlodnicy krok po kroku
Strona 1 z 1
wiesz – najłatwiej użyć opcji "szukaj". założę się, że jak wpiszesz hasło "wymiana płynu" wyskoczy ci lektura na nastepne 3 dni.
a co by ci odpowiedziec najkrócej jak można – rozszczelniasz układ (wiercąc dziurę, odkręcając korek, ucinając wąż, czy jakimkolwiek innym sposobem który zależy tylko i wyłącznie od twojej fantazji), spuszczasz płyn, przepłukujesz układ (możesz też i gardło przy okazji), uszczelniasz to co rozszczelniłeś i nalewasz nowego płynu. proste co?
a tak nawiasem – sory za sarkazm – taki mam dzisiaj humor.
a co by ci odpowiedziec najkrócej jak można – rozszczelniasz układ (wiercąc dziurę, odkręcając korek, ucinając wąż, czy jakimkolwiek innym sposobem który zależy tylko i wyłącznie od twojej fantazji), spuszczasz płyn, przepłukujesz układ (możesz też i gardło przy okazji), uszczelniasz to co rozszczelniłeś i nalewasz nowego płynu. proste co?
a tak nawiasem – sory za sarkazm – taki mam dzisiaj humor.
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
Najprosciej zrobic tak jak radzi ptrklm. Znajdujesz korek od spuszczania plyny z chlodnicy (powinien byc gdzies na dole chlodnicy po ktoryms z bokow), podstawiasz miske i odkrecasz a sam sie stamtad zabierasz coby sie nie pochlapac. Nastepie zakrecasz i nalewasz nowy plyn przez korek od chlodnicy i nastepnie odpowietrzasz wg znalezionego przez ciebie schematu. Ta sama operacje mozesz powtorzyc bodajze zdejmujac rure od chlodnicy przy termostacie i wlaczajac silnik to sam wszystko wypompuje (tylko ostroznie z temperatura).
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Nie jestem jakimś super mechanikiem ale tak na zdrowy rozsądek należy:
1. Zlokalizować plastikową śrubkę od spodu chłodnicy
2. Rozgrzać silnik (otwarcie zaworu między małym a dużym obiegiem)
2. Na włączonym zapłonie odkręcić śrubkę i zlać wodę, uważając coby się nie poparzyć
3. Nalać płynu do chłodnicy
4. odpalić auto i dolewać płynu aż przestanie opadać poziom i uzupełnić zbiorniczek wyrównawczy. (Jak jest pusty – jeśli nie to trzeba się pozbyć wody najpierw)
Co do tego nagrzewania i zostawienia auta z włączonym zapłonem to nie jestem do końca pewien czy tak być musi ale powinno pomóc wodzie 'wylać się' z małego obiegu. Na pewno nie zaszkodzi
U siebie tak zrobiłem i wsio jest ok. Całe 5l weszło czyli tak, jak miało być.
Powodzenia!
1. Zlokalizować plastikową śrubkę od spodu chłodnicy
2. Rozgrzać silnik (otwarcie zaworu między małym a dużym obiegiem)
2. Na włączonym zapłonie odkręcić śrubkę i zlać wodę, uważając coby się nie poparzyć
3. Nalać płynu do chłodnicy
4. odpalić auto i dolewać płynu aż przestanie opadać poziom i uzupełnić zbiorniczek wyrównawczy. (Jak jest pusty – jeśli nie to trzeba się pozbyć wody najpierw)
Co do tego nagrzewania i zostawienia auta z włączonym zapłonem to nie jestem do końca pewien czy tak być musi ale powinno pomóc wodzie 'wylać się' z małego obiegu. Na pewno nie zaszkodzi
U siebie tak zrobiłem i wsio jest ok. Całe 5l weszło czyli tak, jak miało być.
Powodzenia!
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Zerknij na to:
Wymiana termostatu.
Termostat – do czego sluży i jak działa.
Ogrzewanie – Wymiana termostatu i płukanie nagrzewnicy nie pomogło.
Jakie objawy przy uszkodzeniu uszczelki pod glowica?
BARDZO duzo pali 1.6 16v
323F 1,616V /92 -ubytki płynu chłodniczego
Silnik stygnie, zimno w środku. Co jest?
Termostat i uszczelka pod pokrywą zaworów
Pozdrawiam
..::GofNet::..








Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
ok wszystko juz wiem no proawie wszystko
mam tylko pytanie jak to jest z tym odpaleniem samochodu przy spuszczaniu plynu czy to wypompuje wode z silnika czy jesli zrobi sie to przez kila sekund nie powinno to chyba zaszkodzic
mam tylko pytanie jak to jest z tym odpaleniem samochodu przy spuszczaniu plynu czy to wypompuje wode z silnika czy jesli zrobi sie to przez kila sekund nie powinno to chyba zaszkodzic
- Od: 17 paź 2005, 21:21
- Posty: 8
- Skąd: szczecin
- Auto: mx3 1.6 16v
Osobiście odradzam. Wystarczy odkręcić korek od chłodnicy (od góry, jako dojście powietrza uzupełniającego ubytki płyny przy jego spuszczaniu), co spowoduje szybszy spływ płynu, oraz odkręcić dolny korek, lub zdjąć dolny przewód od chłodnicy, co spowoduje dokładnie to samo. Silnika nie odpalaj, nawet nie musisz go rozgrzewać. Nasze pojazdy nie mają tak, jak stare, gdzie trzeba było rozgrzać silnik, aby termostat otworzył duży obieg, co doprowadzało do spuszczenia płynu również i z obiegu małego. Jeśli nie masz pewności, że tak się stanie, to po powyższej operacji możesz wykręcić jeszcze termostat, co spowoduje spływ ewentualnych resztek z układu, choć nie jest to operacja niezbędna.
Wszystkie niezbędne informacie podałem Ci w poprzednim poscie. Zwłaszcza w temacie WYMIANA TERMOSTATU.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Wszystkie niezbędne informacie podałem Ci w poprzednim poscie. Zwłaszcza w temacie WYMIANA TERMOSTATU.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości