Pytanie odnośnie silnika 1.6 w MX-3 :)

Postprzez pneumatikk » 9 lip 2011, 17:09

Hej!
Mam jedno pytanko, bo już sam nie wiem....
poprzeglądałem internet ze wszystkich stron i na 100% nie wiem:P
Chodzi mi o MX-3 1.6, gdyż w poniedziałek jadę ją obejrzeć i prawdopodobnie kupić.
W głoszeniu jest to rok 1994, tyle że jest to niby 1.6 88KM. A deska rozdzielcza też jest przedliftingowa...
To jaki to jest w końcu silnik 1.6? 88KM czy 107KM??
I pytanie odnośnie przyspieszenia, gdyż niektóre źródła podają, że obie wersje 1.6 (88KM i 107KM) przyspieszają tak samo – 0-100km/h = 10.5.
Inne źródła podają, że 1.6 DOHC 107KM 0-100km/h = 9.8s, a 1.6 SOHC 88KM 0-100km/h = 13.4s (tak słabo????). To jak to wreszcie jest? Dzięki z góry za pomoc:) Pzdr
Ostatnio edytowano 30 mar 2015, 21:16 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
ZOOM-ZOOM! Japan POWER
---------------------------
Cieszysz się, że wygrałeś na prostej? Za to ja wezmę Cię na zakręcie!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 14:16
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Było – MAZDA 323F 2.0V6 KF '96
Było – MAZDA MX-3 1.6 SOHC '94

Postprzez Matador » 9 lip 2011, 17:24

w silnikach sohc i dohc deska rozdzielcza nie miała znaczenia są sohc po lifcie i bez. Chyba do 94roku był przed lift potem już po dokładnie nie wiem.
SOHC ma bardzo zbliżone osiągi do dohc, moim zdaniem SOHC jest lepszym silnikiem, bynajmniej mniej wysilony spalanie mniejsze a dobry kierowca obcyka DOHC. Nie wierz w te bzdury co do przyspieszenia sohc ok 10~~10.5 w zależności od kondycji silnika...
DOHC pewnie maja lepsze przyspieszenie ale to setne sekundy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez maris801801 » 9 lip 2011, 17:34

Bodajże do kwietnia 1994 roku produkowane były mazdy przedliftingiem. Więc pewnie zmieściła się w tych czterech miesiącach. Sam tak mam więc ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez pneumatikk » 9 lip 2011, 17:54

OK, dzięki:) 10.5s w 1.6 SOHC to nie jest źle w takim razie:D
W poniedziałek będę ją oglądał:)
Stan jest taki, że do wymiany klocki, jest dziurka w tłumiku więc spawać trzeba chyba. I oprócz tego mały zabieg lakierniczy na tylnym nadkolu (koszt max 500zł – tak właściciel mówił).
Tak poza tym autko ponoć jest 100% sprawne. Czarny kolor, aluski, elektryka.
Wczoraj przegląd przeszedł i jest do lipca 2012. Tak mówił właściciel.
Będę chciał z nią wskoczyć na warsztat sprawdzić przed zakupem.
Mam nadzieję, że będzie OK i będzie moja:)
ZOOM-ZOOM! Japan POWER
---------------------------
Cieszysz się, że wygrałeś na prostej? Za to ja wezmę Cię na zakręcie!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 14:16
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Było – MAZDA 323F 2.0V6 KF '96
Było – MAZDA MX-3 1.6 SOHC '94

Postprzez pneumatikk » 9 lip 2011, 21:09

Tylko nie wiem na co przy oględzinach zwrócić konkretnie uwagę.....:)
ZOOM-ZOOM! Japan POWER
---------------------------
Cieszysz się, że wygrałeś na prostej? Za to ja wezmę Cię na zakręcie!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 14:16
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Było – MAZDA 323F 2.0V6 KF '96
Było – MAZDA MX-3 1.6 SOHC '94

Postprzez tekknoraver » 9 lip 2011, 21:29

powiem ci tak,brat ma SOHC i całkiem to lata,trzeba pogłaskać odpowiednio :P A co oglądać?Spód autka przedewszystkim,tylne podłóznice od spodu,przy mocowaniu [waaaczego?],i przy górnych mocowaniach [jakich?] amorków też sprawdź bo lubią zgnić i amortyzator włazi do środka :P nie ździw się wyciekiem z pod aparatu zapłonowego,bardzo częsty w B3,B6,B8 :P czyli właściwie wszystkich tej serii ;) oring jeden tam przepuszcza,grosze kosztuje a można zbić z ceny :P tak samo z pod wałka rozrządu pod obudową rozrządu,eż może ciec tylko tam koszt trochę większy :)

A więcej to reszta normalnie czy nic nie puka nie stuka ;)

Powodzonka w zakupie i nie napalaj się :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez loockas » 10 lip 2011, 16:41

Matador napisał(a):w silnikach sohc i dohc deska rozdzielcza nie miała znaczenia są sohc po lifcie i bez.


Miała znaczenie. SOHC wyleciało z produkcji po lifcie. Potem były tylko DOHC, które zdarzały się nawet ze starą deską. Ale to głównie na rynek UK.

Co do przyśpieszenia to 10,5 ma chyba DOHC, a 10,7 SOHC o ile dobrze pamiętam. DOHC powinien być bardziej elastyczny. SOHC "jedzie" od ~3,5krpm w górę. Zaletą SOHC jest prosta budowa i bezawaryjność. Silnik jest bardzo tani w eksploatacji z racji występowania w popularnym nadwoziu BG. Póki co jeszcze nie słyszałem historii o zajechanym SOHC. Silnik jest nie wysilony i bardzo wytrzymały.

P.S. Za jakiś tydzień moja jest na sprzedaż. SOHC z sekwencją :) Info na PW, opis auta w dziale Nasze Mazdy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez pneumatikk » 10 lip 2011, 18:17

Kupiłem dziś tą piękność:) byłem w warsztacie i wszystko OK:)
Dzięki za info chłopaki i do zobaczenia na spotach:D
tu kilka fotek mojej Madzi;) ---->
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zrobię opis i niebawem nowe fotki do działu "Nasze Mazdy" :)
ZOOM-ZOOM! Japan POWER
---------------------------
Cieszysz się, że wygrałeś na prostej? Za to ja wezmę Cię na zakręcie!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 14:16
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Było – MAZDA 323F 2.0V6 KF '96
Było – MAZDA MX-3 1.6 SOHC '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323