Reset i adaptacja ECU w MX-3

Postprzez mysliwy78 » 18 mar 2011, 16:09

No i zrobiłem reset bespiecznikami i nie zmieniło sie nic a gdy na postoju chciał bym trzymac go równo na 2tys. to sie nie da bo skacze 2 tys na 3tys wcisne gaz na 4 tys i chodzi równo o co tu chodzi ?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez maris801801 » 18 mar 2011, 17:58

A jakie to bezpiecnziki usunąłęś? Bo bezpiecznika EGi nie ma w skrzyneczce ;) TPS dobrze ustawiony? I czy na pewno dobrze podłączyłeś kable WN? I jak auto chodzi w trybie serwisowym?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez mysliwy78 » 18 mar 2011, 18:20

Robiłem to na nie załączonym imobilajzerze dlatego nie zadziałało zrobiłem wszystko jeszcze raz i jak reka odjoł chodzi jak zegarek a EGI nie ma masz racje ale jest INJ to ponoc to samo tylko gdy sie zatrzymam np. na swiatłach to przez kilka sekund obroty są na 1000 potem spadają na ok 750 ale to juz chyba inna przyczyna a serwisowym przed regulacja chodził tak ze prawie gasł po regulacji tak jak teraz zobacze jeszcze jak ostygnie i na ssaniu
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez siera » 19 mar 2011, 14:22

to chyba w normie jak na swiatlach ma 1000 i po chwili spada do 750
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez mysliwy78 » 19 mar 2011, 16:11

Tak tylko zalezy jak mu sie chce czasem dosc długo ma 1000 zanim opadna obroty a niekiedy juz po 2sek. i wydaje mi sie jak by sie gorzej wkrecał na obroty podczas jazdy
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez rook » 19 mar 2011, 21:24

U mnie też tak było z obrotami chwilkę trzymało 1000 i opadało na 750 z tego co wiem to prawidłowo. No chyba że za długo to trzeba ustawić wolne obroty.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 19 mar 2011, 23:59

Hmm a ja tak miałem przed wymiana silniczka krokowego. Czasem spadaly czasem nie. A jak przydlawisz silnik na biegu ponizej 1000 to spada do 750? Jesli tak to albo daj do czyszczenia albo wymiany silniczek krokowy. Bo albo jest zapchany albo sie zawiesza (jak u mnie) :)
pozdr0
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 20 mar 2011, 00:24

W 1.6 nie ma silniczka krokowego jest zawór elektromagnetyczny powietrza dodatkowego tzw. BAC Valve
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez mysliwy78 » 20 mar 2011, 00:32

No tak własnie myslałem ze to silnczek krokowy bo przed wymiana pierscieni brał tyle oleju ze aż sobie nie wyobrażam ile tam jest syfu
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez mysliwy78 » 20 mar 2011, 00:38

Mowisz ze to cos przy przepustnicy wyglądające jak silniczek krokowy to nie jest silniczek ? A ten zawór też może być przyczyną ?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez rook » 20 mar 2011, 01:47

Teoretycznie tak ale wyciągnięcie tego i przeczyszczenie to nie jest problem. Spróbuj jeszcze TPS dobrze ustawić, tylko musisz mieć blaszki takie którymi się mierzy szczeliny.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez mysliwy78 » 20 mar 2011, 15:10

Ja ustawiałem na oko ale czytałem na forum ze najlepiej własnie szczelinomierzem tylko nie wiem gdzie sie wkłada te blaszki przy ustawianiu ?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez rook » 20 mar 2011, 15:31

To powinno pomóc
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 20 mar 2011, 15:58

Masz tutaj jak wygląda to,. co masz przeczyścić. Z tym,i wężykami :)
http://httwww.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=105774
A te blasz wsadza się pomiędzy ślimak z linki, a przepustnicę :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez mysliwy78 » 21 mar 2011, 22:20

Ok. dzieki za pomoc i podpowiedzi zrobie jak radzicie tylko najpierw kupie szczelinomierz bo nie poziadam . Dam znac jaki rezultat po regulacji . Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez mysliwy78 » 22 mar 2011, 17:52

Ustawiłem wszystko jak należy według rady kolegów z forum i nadal na rozgrzanym silniku obroty sa na około 750 ale gdy go przegazuje to spadają tylko do 100 tak sie trzymają wyłącze silnik i odpale znów jest na 750
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez rook » 22 mar 2011, 20:25

Czyli TPS ustawiony, wolne obroty ustawione i elektrozawór przeczyszczony i nadal obroty nie chcą spadać? A jak pokręcisz kierownicą albo włączysz ogrzewanie tylnej szyby to się podnoszą powyżej 1000 na min. ?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez mysliwy78 » 22 mar 2011, 22:31

Gdy włącze tylna reaguje i gdy krece kierownicą tez sie podnoszą i z tego co wyczytałem na forum tak własnie powinno być jużnie wiem co jeszcze może go boleć ?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Postprzez rook » 22 mar 2011, 22:40

Na pewno dobrze wyregulowałeś te wolne obroty? Jak to robiłeś opisz dokładnie
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez mysliwy78 » 23 mar 2011, 16:15

No wiec zmostkowałem GND i TEN w gniezdzie diagnostycznym i odpaliłem silnik blaszke 0.50 umieściłem miedzy slimakiem a przepustnicą czujnik przepustnicy ustawiłem tak ze wentylator sie właczył a gdy umiesciłem tam blaszke 0.10 to wetylator nie chodził potem wykrecałem srubke od powietrza az obroty były około 750
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 19:38
Posty: 64
Skąd: Przystanki
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323