SIemka. Gdzieś na forum znalazlem, że za ustawienie obrotow odpowiedzialne sa 2 srubki. Jedna na slimaczku, a 2 podobno od wolnych obrotow gdzies obok na przepustnicy. Teraz czy dobrze mysle ze to ta srubka zaznaczona czerwona strzalka? Wiem, ze trzeba i wiem jak to robic w trybie serwisowym tylko chodzi o to ze mam niskie wolne obroty, zas na ssanie za duze... I czy na slimaku nie ustawia sie obrotow na ssaniu a ta zaznaczona wolnych obrotow?
Regulacja wolnych obrotów.
Strona 1 z 1
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
nie tak dwie śrubki jak dwie rzeczy, TPS (throttle position sensor), czyli czujnik położenia przepustnicy i śruba na przepustnicy. Zagrzej porządnie silnik, ustaw tryb serwisowy, ustaw pierw za pomocą czujnika tak zeby włączał sie wentylator a potem baw sie śrubą
keep on rockin' in the free world.
- Od: 13 wrz 2009, 12:24
- Posty: 94
- Skąd: Sułkowice
- Auto: piękna Madzia EC B6 91r.
Hmm no wentylator zalacza sie jak dodam gazu, a jak puszcze to wylacza...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Nie wiem jak to jest z fałszóstką, ale chyba jest ok, teoretycznie he he, napisz jeszcze w jakich granicach wahają ci sie te obroty, ja mam tak (i to chyba nie jest ok) na ssaniu 1,5k rpm i w miare grzania silnika (podnoszenia sie wskazowki temperatury) obroty spadaja az do (ustawionych przeze mnie) umownych wolnych obrotów, czyli gdzieś pomiędzy wskazówką 1k rpm a pierwszą ponad zerem, dokładnie tak jak na tym zdjęciu (chyba nawet z forum naszego) --> http://brii.neostrada.pl/mx3/222222.jpg problem jednak w tym ze przy skreconych kołach lub obciążeniu elektrycznym typu ogrzewanie tylnej szyby czy halogeny, zagrzanym silniku w czasie postoju, obroty lubią falować, choć różnie to bywa, zależy jaki madzia ma humor
Wracając do twojego problemu, to nie przesadź z obniżaniem obrotów za pomocą TPS'u bo ja miałem dziwny objaw dławienia auta przy puszczaniu pedału gazu, w końcowej fazie autem szarpało, spowodowane było to na mój prosty chłopski rozum tym gdyż iż ponieważ komputer dostawał niedokładne/błędne dane o położeniu przepustnicy czy cuś ?
Opisany przeze mnie sposób i objaw dotyczy silnika B6 1.6 SOHC 16v 66kW, więc jeśli moderator uzna mój post za offtopic z góry przepraszam.
Wracając do twojego problemu, to nie przesadź z obniżaniem obrotów za pomocą TPS'u bo ja miałem dziwny objaw dławienia auta przy puszczaniu pedału gazu, w końcowej fazie autem szarpało, spowodowane było to na mój prosty chłopski rozum tym gdyż iż ponieważ komputer dostawał niedokładne/błędne dane o położeniu przepustnicy czy cuś ?
Opisany przeze mnie sposób i objaw dotyczy silnika B6 1.6 SOHC 16v 66kW, więc jeśli moderator uzna mój post za offtopic z góry przepraszam.
keep on rockin' in the free world.
- Od: 13 wrz 2009, 12:24
- Posty: 94
- Skąd: Sułkowice
- Auto: piękna Madzia EC B6 91r.
hehe przy ssaniu mam okolo 2500 obrotow. Potem spadaja do tych +/– 750. Nie wiem ale wydaje mi sie ze auto i tak nierowno chodzi bo troszke nim "rzuca". Przy puszczaniu gazu czuc lekkie dlawienie... Heh chyba zrobie jak fazzi proponuje... sprawdzenie tym szczelinomierzem hh. Musze sie karnac do mechanika bo troszke mnie to denerwuje hh
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Na oko to sobie lusterko można ustawić a nie TPS!!!
Do prawidłowego ustawienia TPS potrzebne są 2 listki szczelinomierza niestety nie pamiętam jakiej grubości są to listki. Najpierw ustawiasz odpowiednio TPS a potem regulujesz śrubą na przepustnicy. Ja ustawiłem tak, że na zimnym silniku miałem 1800 RPM a na rozgrzanym 750RPM oczywiście ustawienia dokonuje się na rozgrzanym silniku.
Do prawidłowego ustawienia TPS potrzebne są 2 listki szczelinomierza niestety nie pamiętam jakiej grubości są to listki. Najpierw ustawiasz odpowiednio TPS a potem regulujesz śrubą na przepustnicy. Ja ustawiłem tak, że na zimnym silniku miałem 1800 RPM a na rozgrzanym 750RPM oczywiście ustawienia dokonuje się na rozgrzanym silniku.
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Ils, a u ciebie przy dodaniu gazu włącza sie wentylator?
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
U mnie się włącza ale w trybie serwisowym ...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość