Stzela z wydechu, nierówna praca | MX-3 1.6 DOHC

Postprzez rook » 17 mar 2010, 22:32

Witam
Od dłuższego czasu walczę z moją MX-3 . Silnik pracuje zarówno na LPG jak na benzynie, jednak mam wrażenie że coś jest nie tak. Mam wrażenie że silnikiem lekko szarpie, zwłaszcza czuć to na wolnych obrotach. Gdy samochód stoi na luzie i ustawiam obroty na stałym poziomie powiedzmy 2000 obr /min. to słyszalne są strzały w wydechu. Zjawisku temu towarzyszy szarpnięcie . Te wystrzały dużo częściej zdarzają się podczas pracy na benzynie, niemniej jednak na LPG też występują. Wcześniej podejrzewałem że sterownik LPG ma źle ustawioną emulację sondy lambda i stąd te problemy. Dokładne obserwacje obaliły tą teorię. Do tej pory zrobiłem następujące rzeczy:
– ustawiłem TPS za pomocą szczelinomierza i sprawdziłem jego działanie – jest ok
– sprawdziłem sondę lambda – oscyluje prawidłowo
– ustawiłem wolne obroty w trybie serwisowym – trzyma 700 – 750 obr / min
– wymieniłem kable zapłonowe na nowe
– kilkakrotnie wymieniałem świece ( NGK i Denso ) ponadto sprawdziłem świece po przejechaniu 3000 tyś km – wyglądają dobrze
– sprawdziłem błędy komputera – brak
Mój brat twierdzi, że się czepiam ale mnie się wydaje, że coś jest nie tak. Mam ten samochód prawie 2 lata i wcześniej było lepiej. Proszę o pomoc .
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez djArias » 18 mar 2010, 00:48

Rozrząd nie przeskoczył?:)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez rook » 18 mar 2010, 10:56

djArias napisał(a):Rozrząd nie przeskoczył?:)

A gdyby przeskoczył to by dało radę w miarę normalnie jeździć?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez BadBoy_89 » 18 mar 2010, 12:41

tak dalo by rade :) ja mielem przesuniety o 1 zabek, jezdzilo normalnie, lecz czasami przerywało, szarpało, do tego iskra była słaba i strzelał wlasnie dziwnie ale to juz objaw konczacego aparatu zaplonowego byl :)
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez rook » 18 mar 2010, 22:08

A da radę sprawdzić czy rozrząd jest przesunięty bez rozbierania całej obudowy rozrządu, koła itd. ? Zbieram się do sprawdzenia ustawienia zapłonu, mam nadzieje że to z tym problem. Badboy_89 mógłbyś opisać jak u Ciebie wyglądała praca silnika na przesuniętym rozrządzie ? I czy możliwe jest żeby tak sam przeskoczył, bo pasek to wymieniałem prawie 20 tyś km temu i na pewno tak od początku nie było? Ogólnie silnik w moim MX dobrze pracuje , ale na wolnych czuć wibracje chociaż obroty są dobre czyli około 750 / min no i to strzelanie z wydechu jak się wciśnie gaz gdy samochód jest na luzie. Poza tym to z wydechu leci sporo pary wodnej i to nie tylko na LPG ale też na PB (płynu nie ubywa).
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez djArias » 19 mar 2010, 08:51

;) Zeby sprawdzic rozrzad musisz sciagnac z tego co wiem pokrywa u gory i z boku plastiki – no i ustawic kolka rozrządku zgodnie ze znaczkami :) pzdr.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez rook » 26 mar 2010, 21:50

Witam ponownie. Byłem na ustawieniu zapłonu. Okazało się, że był opóźniony. Po ustawieniu jest nieco lepiej jeśli chodzi o dynamikę. Kupiłem palec i kopułkę. Niestety nadal pozostał problem strzałów z wydechu. Podczas strzału jest szarpnięcie, tak jakby nie było w tym momencie nie było zapłonu, ale czym to jest spowodowane? Zaznaczam że tak samo jest na benzynie i na LPG więc odpada kwestia pompy paliwa i ciśnienia paliwa. Może ktoś coś jeszcze zasugeruje bo jestem załamany? Pozostaje sprawdzić czy pasek rozrządu jest ok, ale czy mam jeszcze coś posprawdzać ? Brat ma 323 z silnikiem 1.5 88 KM i twierdzi, że mój na benzynie chodzi mniej więcej jak jego na LPG . Tragedia.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Siwus » 26 mar 2010, 23:10

Sprawdziełeś dokładnie kable zapłonowe? są odpowiednich miejscach?
Kiedyś w K8 miałem podobnie, czasami przerywał, prychał itd. okazało się, że kabel, a dokładnie metalowy styk na końcu kabla, niedokońca wszedł w kopułkę aparatu zapłonowego, może warto spojrzeć na to.
pozdrawiam
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez rook » 27 mar 2010, 21:51

Kable sprawdzone, na pewno są dobrze włożone. Dzisiaj rano odpaliłem. Silnik zimny i okazało się że strzelanie nie występuje, równa praca i brak szarpnięć. Gdy tylko się trochę podgrzał strzelanie wróciło. W takim razie rozrząd odpada skoro na zimnym silniku jest ok. Chciałem sprawdzić czy ma to coś wspólnego z odczytami temperatury z czujnika przez ECU. Wypiąłem wtyczkę i wpiąłem w nią rezystor tak żeby ECU odczytywał około 20 stopni. Oczywiście ssanie się włączyło chociaż silnik był ciepły ale strzelanie nie ustąpiło. W czym problem? Ktoś mi mówił że może cewka zapłonowa po rozgrzaniu dostaje przebić. Miał ktoś taki przypadek? Dodam że mam aparat zapłonowy P5 .
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez djArias » 27 mar 2010, 22:21

Mialem cos podobnego ... :) i sie okazalo ze aparat P5 byl do wymiany... :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez rook » 27 mar 2010, 22:39

Czy używany aparat opłaca się kupować ? A może da radę dokupić samą cewkę i wymienić?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez djArias » 28 mar 2010, 11:56

Ja kupilem uzywany w "Super promocji" – tyle ze nie P5 a P9 – okazalo sie ze "super promocja" oznaczala tyle ze tez cos z nim bylo nie tak – w domowych warunkach Sobie z tym nie poradzilem – dopiero w warsztacie z dwoch zlozyli jeden – bynajmniej jak bedziesz kupowal to podobno P9 jest lepszy niz P5 :)
gdzies na forum jest fotorelacja z naprawy aparatu – moze pomoze ;)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez rook » 2 kwi 2010, 22:35

Próbowałem zregenerować mój aparat zapłonowy według fotorelacji z forum. Niestety nie poskutkowało (albo źle zrobiłem albo cewka przebija wewnątrz). Postanowiłem więc kupić nowy (używka) aparat. Dzisiaj przyszedł. Podmieniłem i .... jeszcze gorzej. Przy tym "nowym" szarpie cały czas nawet na wolnych obrotach. Pozytywna rzecz jest taka że teraz to już mam 99,9999% pewności że to wina aparatu (a raczej samej cewki). Na szczęście dostałem gwarancje rozruchową i aparat już jest w drodze powrotnej. Teraz zastanawiam się co zrobić. Używki jak się okazuje mają wady a nowy kosztuje prawie 700 zł na Alledrogo. Może ktoś wie gdzie dokupić samą cewkę do aparatu albo gdzie kupić taniej nowy aparat najlepiej P9 ? I jeszcze pytanie do posiadaczy mazdy MX-3 1.6 SOHC : jaki typ aparatu tam był? Mnie się wydaje że R5 i on miał cewkę na zewnątrz. Czy mam rację? Próbował ktoś takiej podmiany i jak się sprawują te aparaty zapłonowe?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez djArias » 5 kwi 2010, 17:09

Jedyne co moge powiedziec to ze przechodzisz dokladnie ta samo droge co ja przechodzilem – u mnie skonczylo sie na tym ze zalalem swiece i musialem nie dosc ze aparat robic to jeszcze nowe swiece :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez EUNOS » 5 kwi 2010, 21:14

nie wiedziałem że po zalaniu świec trzeba je wymieniać <wow>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez djArias » 5 kwi 2010, 22:44

moje po zalaniu trzeba bylo wymienic :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez rook » 9 kwi 2010, 21:44

Kupiłem nową cewkę zapłonową do aparatu P5 – brak zmian. Zgłupiałem. Dałem bratu się przejechać żeby ocenił jak jeździ (brat ma 323). Jego ocena była taka że na benzynie jest ok a na LPG trochę słabszy. Pojechałem do gazownika. Popatrzył, posłuchał i powiedział że silnik bardzo ładnie pracuje. Ustawił mi inaczej LPG i na gazie dostał lepszego kopa. Gazownik śmiał się ze mnie że po prostu się czepiam i że muszę zmienić samochód na mocniejszy, bo ten najwyraźniej mi już nie wystarcza. Może i ma racje. Chyba muszę pomyśleć o nowym samochodzie :–) . W każdym razie zamykam temat. Pozdrawiam

PS Mam na sprzedaż kilka części: Kable zapłonowe, palec i cewkę do aparatu P5 Jakby ktoś potrzebował. Wszystko nowe.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez rook » 23 wrz 2010, 20:46

Witam. Mam pewien, jak mi się wydaje, dziwny problem z moją Mazdą. Otóż czasem po odpaleniu czuje że silnik nierówno pracuje. Tak jakby były problemy z zapłonem lub mieszanką paliwowo-powietrzną. Lekko szarpie, nie ma odpowiedniej mocy, po zejściu z obrotów na jałowy prawie gaśnie. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. I teraz najdziwniejsze. Wystarczy zgasić i zaraz ponownie uruchomić silnik i wszystko jest ok. Może ktoś miał podobny problem, albo chociaż nakieruje mnie, gdzie go szukać. Trochę to denerwujące jest. Aha dodam jeszcze że raz przejechałem w ten sposób 50 km niby wszystko było ok, ale trochę brakowało mocy. Po przejechaniu tego dystansu silnik wyłączyłem, włączyłem i jak ręką odjął. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Silnik 1,6 DOHC 107 KM , samochód z 98'
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez BadBoy_89 » 25 wrz 2010, 15:00

Sprawdz świece, Kable WN, Zapłon, Aparat Zapłonowy czy cewka nie ma przebica, narazie Tyle mi przyszlo do głowy :) pozdro
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez wychyl » 26 wrz 2010, 09:42

Ja na Twoim miejscu wyczyściłbym silniczek krokowy, ponieważ on jest odpowiedzialny za niskie obroty. Jeżeli masz jakiś na zbyciu działający to podłącz i sprawdź :) Powodzenia!
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 20:01
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.6 DOHC perełka :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323