Witam,
Bardzo proszę o radę, bo już nie mam sił :/.
Mój problem wygląda następująco. Miałem wystrzał gazu i rozwaliło mi przepływomierz co spowodowane było przebiciami na kablach wysokiego napięcia.
Wymieniłem kable na Sentecha i dalej było przebicie. Oddałem je na gwarancji dostałem nowe i dalej to samo. Więc oddałem je i wziąłem Seiwa. Sprawdziłem w nocy i iskrzy na wszystkich kablem plus wali iskrami w obudowe silnika od świec.
Błagam pomóżcie czym to jest spowodowane. Dodam, że na benzynie kable chodzą bez zarzutu.
Pozdrawiam
przebicie na kablach wysokiego napięcia
Strona 1 z 1
A kiedy były zmieniane świece? Czy to są zwykłe świece czy jakieś specjalne do gazu? Teoretycznie świece należy wymieniać co 25, max 30 tys. km. Przy gazie sporo częściej ale ile dokładnie to Ci nie powiem.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Ja proponuje żebyś wsadził kable zupełnie innej firmy. Zobacz wtedy co bedzie.
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Włóż świece o zmniejszonej szczelinie zamiast 1,1 mm żeby było 0,9 lub 0,8 mm. \dzięki temu iskra łatwiej przeskoczy na świecy przy LPG . Ja używam obecnie Denso K16PR-U ale NGk V-Line tez są dobre . Z drugiej strony to dziwne że są takie problemy z zapłonem przy nowych kablach . Sprawdzałeś mieszankę LPG-powietrze czy jest prawidłowa? Może jeździsz na ubogiej i stąd problemy. Radzę sprawdzić. A co to za instalacja gazowa II generacja? Jakiej firmy sterownik? A silnik to jaki masz w tej Maździe ?
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Ja kiedys kupilem nowe kable i miały takie przebicie, ze przy lekkiej wilgotności powietrza juz nie działały prawidłowo i musiałem użyć starych kabli. Na kablach nie ma co oszczędzać...
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Świece mam nowe i są to Denso. Mieszankę nie mam pojęcia jaka mam. Instalacja gazowa jest zwykła najprościejsza jaka może być ( nie sekwencja). Sterownik gdzie mam sprawdzić jakiej jest firmy? Silnik to 1,6 16V 108KM.
- Od: 6 kwi 2009, 12:27
- Posty: 57
- Skąd: Rzeszów/Przeworsk
- Auto: Mazda MX3 1993 poj.1.6 LPG
No to silnik masz taki jak w mojej. Mam nadzieje że masz sterownik + silnik krokowy a nie na śrubie zrobioną tą instalację. Sterownik LPG szukaj pod maską. Dla ułatwienia możesz pójść po kablach od elektrozaworu LPG. Jeden z nich z pewnością doprowadzi cię do sterownika a na nim będzie napisane co to za jeden. Świece ok ale pamiętaj żeby były z małą przerwą. Ja walczę ze swoją mazdą też bo mi szarpie podczas jazdy ale na szczęście nie strzela. Zamówiłem już nowy aparat zapłonowy bo najprawdopodobniej to on jest winny. Kiedyś też mi strzelił bo miałem już świece zużyte. Na szczęście mam klapkę antywybuchową w dolocie i nic się nie stało. A tak w ogóle to musiał być niezły wybuch bo ten przepływomierz co jest w naszych MX-3 nie jest taki prosty do zniszczenia.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
To fajną masz instalacje gazową do tego silnika. Może padł Ci już parownik i daje za mało gazu i jeździsz na ubogiej to by tłumaczyło te strzały. Uboga mieszanka słabo się zapala i przy większych obciążeniach silnika mogą być strzały. Najlepiej to podjedź do gazownika i niech Ci sprawdzi czy wszystko z LPG jest ok. Ja bym od tego zaczął.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość