Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)

Postprzez kostuch » 21 mar 2010, 00:56

pytanie brzmi następująco : mam śrubę w kole pasowym wału korbowego (wymianiam rozrząd) dokręconą do tego stopnia, że przeskoczyły mi 3 zęby na rozrządzie, a śruba nawet nie drgnęła, połamały się dwa klucze (w tym sowiecki dynamometryczny), 1,8m rury z castoramy nic nie pomogły, oczywiście wszystko robione na 5tym biegu + hamulec w podłogę, próbowaliśmy też odpiąć cewkę i spróbować odkręcić śrubę siłą silnika, ale tez nie poszło, wkładaliśmy blokadę kluczem na rozrządzie, żeby się nie kręcił to ząbki przeskakiwały, walenie młotem też nie dało efektu... jakikolwiek pomysł ktoś ma ... ?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 23:28
Posty: 9
Skąd: Warszawa Bemowo
Auto: Mazda mx-3 1.6 107km 1996

Postprzez czarny.marcin » 21 mar 2010, 14:27

Błagam Pomóżcie – błaga to ta mazda o litość
Co Wy robicie tej mazdzie ? !!!!!!!!!!!!!!!
Nie macie pojęcia jak zdjąć koło pasowe a chcecie się brać za rozrząd ???
Ogarnijcie się , podstawowej prostej rzeczy nie potraficie zrobić .
Ja po przeczytaniu tego postu mam dreszcze.
Chodzenie do kościoła świadczy o Tobie , że jesteś katolikiem ? To tak jakby spanie w garażu robiło z Ciebie mechanika...

Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2009, 04:58
Posty: 27
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca

Postprzez janiszzz_mx3 » 21 mar 2010, 14:36

Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? Tak się nie robi! Mogłeś spowodować kolizję. Jak 1,8m rury nie dało rady to załóż 4m a jak nasadki się poddadzą to kup lagę i nasadkę na 3/4 cal albo podjedź do serwisu gdzie robią przy ciężarówkach, mają tam pneumaty ponad 1000nm to albo pójdzie albo urwie się śruba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez czarny.marcin » 21 mar 2010, 14:43

janiszzz napisał(a):Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? . Jak 1,8m rury nie dało rady to załóż 4m

<lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Chodzenie do kościoła świadczy o Tobie , że jesteś katolikiem ? To tak jakby spanie w garażu robiło z Ciebie mechanika...

Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2009, 04:58
Posty: 27
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca

Postprzez kostuch » 21 mar 2010, 19:14

widzę, że bardzo bawi was mój problem, robię to z mechanikiem, który przy mnie wymienił w swojej mx-3 rozrząd w 2 godziny więc raczej wie jak co się robi, śruba ta powinna pójść normalnie na strzała po wbiciu 5-tki i hamulca, skoro tak to was bawi to może napiszecie mi jak to zrobić?
Pozdrawiam
kostuch
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 23:28
Posty: 9
Skąd: Warszawa Bemowo
Auto: Mazda mx-3 1.6 107km 1996

Postprzez janiszzz_mx3 » 21 mar 2010, 20:30

No tak jak napisałem. Blokujesz koło pasowe na wale albo koło zamachowe a na nakrętke zakłądasz nasadke, lage i najdłuzszą rure jaką masz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez kostuch » 21 mar 2010, 21:20

no wiem, ale to nie idzie :) prędzej się samochód do góry podnosi niż ta śruba chce się odrkęcić ...
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 23:28
Posty: 9
Skąd: Warszawa Bemowo
Auto: Mazda mx-3 1.6 107km 1996

Postprzez janiszzz_mx3 » 21 mar 2010, 22:57

Musi pójść. Długa rura albo pneumat do ciężarówek!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez karmazyn33 » 24 mar 2010, 01:09

Może nie w tę strone kręcicie co trzeba – choć to chyba mało prawdopodobne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez GabeekKL » 27 mar 2010, 21:22

janiszzz napisał(a):Musi pójść. Długa rura albo pneumat do ciężarówek!

Dobrze prawisz. Podjedz zreszta teraz jak juz pasek przeskoczyl to zaciągnij auto do warsztatu ciezarowek. Ja mialem to samo. Dopiero panowie z MPK wytoczyli klucz niczym dzialo armatnie az sie przerazilem ze wyrwie mi silnik ale zalazyli klucz jeden strzal i sruba odkrecona. Zadne 4 – metrowe rury nic nie dadza. Tu muszi byc strzal z pneumatyka i to konkretnego nie takiego z wulkanizacji bo tym napewno nie pusci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez Artex » 28 mar 2010, 12:32

niom temat nie jest wcale banalny ale twoje wysiłki kolego ida na marne

ostatnio robiłem kolo golfa II i nie moglem odkręcić śruby od przegubu ;/ urwałem 3 klucze i wygiąłem kilka rur 3m ;/
a metoda która okazała się najlepsza:D to wystarczyła 1.5m rura tylko dobrego przekroju żeby się nie wyginała jeden dobry migomat i nasadka ^^ i oczywiście dobry spawacz :D pospawać nasadkę do rury 2 dobrych chłopa i śruba odkręcona ;D
tobie tez radze rurę kolo 1.5/2m nasadkę przyspawać i dobrze zablokować :D nie ma bata żebyś taki klucz pospawany urwał
a jak to nie pomoże to pozostaje tylko wiertarka i dobre wiertło i działasz :D później do tokarza i masz problem i wysiłek z głowy tylko pamiętaj ze jak wybierzesz 2 opcje !! to nie wierć do końca śruby tylko sam łepek a resztę zostaw tokarzowi żebyś krzywo nie nawiercił ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez janiszzz_mx3 » 30 mar 2010, 23:28

Nie ruszysz takiej śruby. One są tak twarde ze ledwo ją zadrapiesz wiertłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez HKSze » 3 kwi 2010, 11:44

ciezko ci bedziezie z ta wiertarka to jest stal wysoko weglowa:P
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Gared » 9 kwi 2010, 07:06

janiszzz napisał(a):Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? Tak się nie robi! Mogłeś spowodować kolizję.


Wyjaśnij mi jak można spowodować kolizję w silniku bezkolizyjnym, bo tego nie ogarniam.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez janiszzz_mx3 » 9 kwi 2010, 19:35

Przyjmij to jako uniwersalną radę dla każdego silnika. Tak się nie robi nawet jak wiesz że silnik jest bezkolizyjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323