Błagam pomóżcie – problem z odkręceniem śruby... (koła pas.)
Strona 1 z 1
pytanie brzmi następująco : mam śrubę w kole pasowym wału korbowego (wymianiam rozrząd) dokręconą do tego stopnia, że przeskoczyły mi 3 zęby na rozrządzie, a śruba nawet nie drgnęła, połamały się dwa klucze (w tym sowiecki dynamometryczny), 1,8m rury z castoramy nic nie pomogły, oczywiście wszystko robione na 5tym biegu + hamulec w podłogę, próbowaliśmy też odpiąć cewkę i spróbować odkręcić śrubę siłą silnika, ale tez nie poszło, wkładaliśmy blokadę kluczem na rozrządzie, żeby się nie kręcił to ząbki przeskakiwały, walenie młotem też nie dało efektu... jakikolwiek pomysł ktoś ma ... ?
- Od: 14 maja 2009, 23:28
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa Bemowo
- Auto: Mazda mx-3 1.6 107km 1996
Błagam Pomóżcie – błaga to ta mazda o litość
Co Wy robicie tej mazdzie ?
!!!!!!!!!!!!!
Nie macie pojęcia jak zdjąć koło pasowe a chcecie się brać za rozrząd
?
Ogarnijcie się , podstawowej prostej rzeczy nie potraficie zrobić .
Ja po przeczytaniu tego postu mam dreszcze.
Co Wy robicie tej mazdzie ?

Nie macie pojęcia jak zdjąć koło pasowe a chcecie się brać za rozrząd
Ogarnijcie się , podstawowej prostej rzeczy nie potraficie zrobić .
Ja po przeczytaniu tego postu mam dreszcze.
Chodzenie do kościoła świadczy o Tobie , że jesteś katolikiem ? To tak jakby spanie w garażu robiło z Ciebie mechanika...
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/

Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/

- Od: 20 maja 2009, 04:58
- Posty: 27
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? Tak się nie robi! Mogłeś spowodować kolizję. Jak 1,8m rury nie dało rady to załóż 4m a jak nasadki się poddadzą to kup lagę i nasadkę na 3/4 cal albo podjedź do serwisu gdzie robią przy ciężarówkach, mają tam pneumaty ponad 1000nm to albo pójdzie albo urwie się śruba.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
janiszzz napisał(a):Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? . Jak 1,8m rury nie dało rady to załóż 4m























Chodzenie do kościoła świadczy o Tobie , że jesteś katolikiem ? To tak jakby spanie w garażu robiło z Ciebie mechanika...
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/

Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/

- Od: 20 maja 2009, 04:58
- Posty: 27
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
widzę, że bardzo bawi was mój problem, robię to z mechanikiem, który przy mnie wymienił w swojej mx-3 rozrząd w 2 godziny więc raczej wie jak co się robi, śruba ta powinna pójść normalnie na strzała po wbiciu 5-tki i hamulca, skoro tak to was bawi to może napiszecie mi jak to zrobić?
Pozdrawiam
kostuch
Pozdrawiam
kostuch
- Od: 14 maja 2009, 23:28
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa Bemowo
- Auto: Mazda mx-3 1.6 107km 1996
No tak jak napisałem. Blokujesz koło pasowe na wale albo koło zamachowe a na nakrętke zakłądasz nasadke, lage i najdłuzszą rure jaką masz.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Musi pójść. Długa rura albo pneumat do ciężarówek!
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Może nie w tę strone kręcicie co trzeba – choć to chyba mało prawdopodobne ?
janiszzz napisał(a):Musi pójść. Długa rura albo pneumat do ciężarówek!
Dobrze prawisz. Podjedz zreszta teraz jak juz pasek przeskoczyl to zaciągnij auto do warsztatu ciezarowek. Ja mialem to samo. Dopiero panowie z MPK wytoczyli klucz niczym dzialo armatnie az sie przerazilem ze wyrwie mi silnik ale zalazyli klucz jeden strzal i sruba odkrecona. Zadne 4 – metrowe rury nic nie dadza. Tu muszi byc strzal z pneumatyka i to konkretnego nie takiego z wulkanizacji bo tym napewno nie pusci.
- Od: 17 sty 2010, 17:17
- Posty: 72
- Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6
niom temat nie jest wcale banalny ale twoje wysiłki kolego ida na marne
ostatnio robiłem kolo golfa II i nie moglem odkręcić śruby od przegubu ;/ urwałem 3 klucze i wygiąłem kilka rur 3m ;/
a metoda która okazała się najlepsza:D to wystarczyła 1.5m rura tylko dobrego przekroju żeby się nie wyginała jeden dobry migomat i nasadka ^^ i oczywiście dobry spawacz
pospawać nasadkę do rury 2 dobrych chłopa i śruba odkręcona ;D
tobie tez radze rurę kolo 1.5/2m nasadkę przyspawać i dobrze zablokować
nie ma bata żebyś taki klucz pospawany urwał
a jak to nie pomoże to pozostaje tylko wiertarka i dobre wiertło i działasz
później do tokarza i masz problem i wysiłek z głowy tylko pamiętaj ze jak wybierzesz 2 opcje
to nie wierć do końca śruby tylko sam łepek a resztę zostaw tokarzowi żebyś krzywo nie nawiercił ;D
ostatnio robiłem kolo golfa II i nie moglem odkręcić śruby od przegubu ;/ urwałem 3 klucze i wygiąłem kilka rur 3m ;/
a metoda która okazała się najlepsza:D to wystarczyła 1.5m rura tylko dobrego przekroju żeby się nie wyginała jeden dobry migomat i nasadka ^^ i oczywiście dobry spawacz
tobie tez radze rurę kolo 1.5/2m nasadkę przyspawać i dobrze zablokować
a jak to nie pomoże to pozostaje tylko wiertarka i dobre wiertło i działasz

- Od: 13 paź 2009, 12:43
- Posty: 44
- Skąd: Strzyżów
- Auto: Mazda MX-3 sport coupe
Nie ruszysz takiej śruby. One są tak twarde ze ledwo ją zadrapiesz wiertłem.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
janiszzz napisał(a):Blokowałeś kółko na wałku i próbowałeś odkręcić śrubę na wale?!? Tak się nie robi! Mogłeś spowodować kolizję.
Wyjaśnij mi jak można spowodować kolizję w silniku bezkolizyjnym, bo tego nie ogarniam.
Przyjmij to jako uniwersalną radę dla każdego silnika. Tak się nie robi nawet jak wiesz że silnik jest bezkolizyjny.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość