Układ chłodzenia [MX-3]
Strona 1 z 1
Mam takie pytanko, chodzi o mx3 1.8V6, raz autko się "zagotowało" i wypluło trochę płynu do zbiorniczka przelewowego, od tamtej pory wydaje mi się, ze ciśnienie w układzie jest za duże i czasem rośnie poziom płynu w tym zbiorniczku. Czy to może być przedmuch z pod uszczelki pod głowicą?
- Od: 1 sty 2010, 14:18
- Posty: 11
peter23h napisał(a):raz autko się "zagotowało" i wypluło trochę płynu do zbiorniczka przelewowego
Odpowiedz nam i sobie dlaczego [...autko się "zagotowało"...]?
– może właśnie dlatego, iż w zbiorniczku wyrównawczym i całym systemie chłodzenia silnika było za mało płynu "ustrojowego" – chłodniczego(!?)
– czy stosujesz właściwy płyn chłodniczy i kiedy był po raz ostatni wymieniany(!?)
peter23h napisał(a):Od tamtej pory wydaje mi się, ze ciśnienie w układzie jest za duże i czasem rośnie poziom płynu w tym zbiorniczku. Czy to może być przedmuch z pod uszczelki pod głowicą?
Skąd wiesz, lub na jakiej podstawie sądzisz/wydaje się Tobie, że ciśnienie jest za duże/za wysokie?
Wahania poziomu płynu to rzecz normalna zwłaszcza zimą kiedy temperatura silnika (i chłodziwa) i powietrza są skrajnie różne...
peter23h napisał(a):Czy to może być przedmuch z pod uszczelki pod głowicą
Jeżeli chcesz mieć 100%-pewność co do kondycji silnika wykonaj pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach!
Czy praca silnika jest stabilna na jałowym biegu i pojazd żwawo reaguje podczas przyspieszania?
Wreszcie, czy pod korkiem wlewu oleju widzisz coś innego aniżeli smarujący silnik olej powlekający mechanizmy/zębatki? I czy w zbiorniku wyrównawczym dostrzegasz krople substancji obcych czyli oleju silnikowego?
Do dzieła i

- Od: 9 sty 2010, 18:31
- Posty: 14
- Auto: mazda mx-3 V6
peter23h napisał(a):Po ostrzejszej jeździe płyn w zbiorniku podnosi sie, a co do ciśnienia to widać to po węzach. Mierzyłem już ciśnienie sprężania, na wszystkich cylindrach jest prawie identyczne.
Napisałeś że jest prawie identyczne czyli tolerancja rzędu 3-5% – tak rozumiem...
Jeżeli po ostrzejszej jeździe zwiększa się objętość cieczy chłodzącej to jest to jedyny prawidłowy objaw!
Samo przez się wydaje się logiczne, że wraz ze wzrostem objętości cieczy rośnie również ciśnienie w całym systemie – objaw jak najbardziej prawidłowy...
Pacjent zdecydowanie sprawny – przynajmniej w powyższej kwestii...
Pozdrawiam...
- Od: 9 sty 2010, 18:31
- Posty: 14
- Auto: mazda mx-3 V6
peter23h napisał(a):ok. A czy to normalne, ze nawet na zimnym silniku po otwarciu korka ciśnieniowego płynu chłodniczego(tego obok korka wlewu oleju) i po dodaniu choć trochę gazu wywala płyn na zewnątrz?
Normalne, o ile chłodziwo wolne jest od oleju i pęcherzy gazowych pojawiających się podczas zwiększania obrotów – rozumiem, że układ chłodzenia został odpowietrzony po wypełnieniu świeżym chłodziwem!
Pozdrawiam...
- Od: 9 sty 2010, 18:31
- Posty: 14
- Auto: mazda mx-3 V6
Jesli nie ma babelków powietrza to OK.
Jednak samo zagotowanie moglo spowodowac ponowne zapowietrzenie i byc moze jeszcze uklad sie odpowietrzał.
Ale szukaj przyczyny – dlaczego sie zagotował.
Jednak samo zagotowanie moglo spowodowac ponowne zapowietrzenie i byc moze jeszcze uklad sie odpowietrzał.
Ale szukaj przyczyny – dlaczego sie zagotował.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości