Kilka pytań odnośnie MX3

Postprzez wlodekb » 22 lip 2009, 11:05

Witam Państwa. Od niedawna stałem sie posiadaczem szacownej mazdy MX3 z silnikiem 1,6 i powiem szczerze cały czas staram się doprowadzić do stanu godnego tej marki. Mam kilka pytań więc może ktoś z Państwa spotkał sie z podobnymi problemami i będzie potrafił wnieść coś świerzego w moją nader skromną wiedzę techniki motoryzacyjnej. Nadmienię że moje auto stało w zakurzonym garażu ponad 2 lata, ale chce żyć :)
Zatem:
– sypnął się katalizator, w tej chwili jest zamontowana sama puszka ale nie udało sie wyciągnąc wszystkiego ze środka. Pomysł: montaż strumienicy w obudowie katalizatora. Czy ktoś potrafi powiedzieć coś w temacie obrotów ustawień przepustnicy oraz paramaterów, czy w ten sposób uzyska sie swobodniejszy przelot spalin? Z jakimi zagrożeniami trzeba się liczyć? Czy miejsce oryginalnego katalizatora jest odpowiednie dla długości tego układu spalinowego? Pozostawić pierwszy tłumik – tutaj nie mam gwarancji że jest w 100%tach drożny. Czy nie lepiej strumienicę zamontować na miejscę pierwszego i zostawić pusta puszkę po kacie?
– zauważyłem nadmierne kopcenie przy zejściu na wolne obroty po jeździe do 150 km/h.(kopcenie w sensie puszczenia chmury spalin i potem zaraz spokój) Mam do roboty przepustnicę która jak narazie została wyczyszczona, Obroty czasem falują w zakresie 700 – 1300 obr.min. Czy to dymienie może być spowodowane zbieraniem się spalin w układzie przez problemy z wolnymi?
Odnośnie kopcenia na wolnych (silnik zimny) bo i z takim problemem sie spotkałem przrglądając forum u mnie wystarczyło porządnie ustawić zapłon po wymianie pasków i kólek.
– może ktoś z szanownych potrafi powiedzieć gdzie znajdę dobrego mechaniora żeby mi to autko dobrze poustawiał w 3mieście. Byłem na Mazdzie i w Chwaszczynie (serwis bosch) ale tam mi za duzo nie powiedzieli.
– chętnie zakupił bym do mojej małej czerwonej terrorystki przednią dokłądkę zderzaka V6 oraz tylne chlapacze, jak by ktoś z Państwa miał nadmiar tych elementów to serdecznie zapraszam :)
– czy spotkał sie ktoś z Was może z dobrym programem do tych śmigusków? Jakie wrażenia, co lepiej co gorzej. czy ewentualnie próbował ktos walczyć z programami od MX5?
Na chwile obecną to było by chyba tyle :) Serdecznie zapraszam z pomysłami oraz koncepcjami :) Tylko proszę bez takich: kup sobie v6 albo rower.
No i mi się przypomniało :) Kwestia dolotu powietrza:
jakie rozwiązanie? Stożek z gładką rurą czy zostawić układ podciśnienia w komorze filtra z wkładką? Może zamontować sam stożek w puche filtra, jak by nie było to dolot spod maski wydaje mi sie bardzo sensowny z oryginalnym wytłoczeniem na masce przy wejściu w kanał doprowadzający. W tej kwesti również oczekuję na Państwa opinie.
Dziękując za uwagę miłego dzionka/wieczoru/nocy Wam życząc pozostaje do dyspozycji hehe
Ostatnio edytowano 23 lip 2009, 12:39 przez wlodekb, łącznie edytowano 1 raz
wlodekb
 

Postprzez Lukano » 22 lip 2009, 13:10

wlodekb napisał(a):Pomysł: montaż strumienicy w obudowie katalizatora.

Na razie może być, kiedyś zmień na uniwersalny, nie jest drogi.
wlodekb napisał(a):ustawień przepustnicy oraz paramaterów, czy w ten sposób uzyska sie swobodniejszy przelot spalin?

A co ma przepustnica do spalin? Jak w niej nikt nie grzebał to powinno być OK, lepiej nie kombinować.
Poszukaj na forum o ustawieniu TPS.
wlodekb napisał(a):puszczenia chmury spalin

Jaki kolor? niebiski – spalanie oleju
czarny- zbyt bogata mieszanka.
Obroty mogą być spowodowane przepustnicą, ustawiniem TPS.
wlodekb napisał(a):Czy to dymienie może być spowodowane zbieraniem się spalin w układzie przez problemy z wolnymi?

nie.
wlodekb napisał(a):przednią dokłądkę zderzaka V6 oraz tylne chlapacze,

Przeglądaj codziennie allegro , nie tak łatwo je znaleźć.
wlodekb napisał(a):dobrym programem do tych śmigusków

Tego nie czaję. Chodzi o program UCE, czyli komputera? Fabryczny i tylko fabryczny.
wlodekb napisał(a):Stożek z gładką rurą czy zostawić układ podciśnienia w komorze filtra z wkładką? Może zamontować sam stożek w puche filtra,

Stożek, ale dobrze zamontowany, z osłona termiczną od silnika i dolotem zimnego powietrza.

No i dostosuj temat do regulaminu. Pozdrawiam i miłej dalszej walki ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez wlodekb » 22 lip 2009, 14:39

Odnosnie kolorów chumry to wiem jak rozpoznawać od czego, tylko skąd akurat takie chwilowe i dość obfite rzucanie dymu? Kolor siwy zapach metaliczny.
Odnośnie strumienicy to oczekuję raczej informacji od użytkowników którzy takie cudo zbudowali.
Odnośnie ustawień przepustnicy i ustawień TPS pytam czy budując taki układ wydechowy (docelowo spolerowany) będzie trzeba gdzieś ją dodatkowo ustawiać biorąc pod uwagę to że najprawdopodobniej będzie tam zimny dolot.
Odnośnie dokładki pod zderzak dzieki ale już oglądam allegro bardzo często :)
Odnośnie programu: tak chodzi mi o UCE, Pytam czy ktoś próbował z tym cos robic i jakie ewentualnie były tego efekty
Odnośnie stożka czy istnieją jakieś schematy z wyliczeniem długości oraz średnicy kanałów, gdzie umiejscowić żeby nie zaciągał wilgoci czy pyłóworaz żeby długość kanału była wystarczająco długą aby faktycznie poprawić osiągi?
Odnośnie regulaminu jeszcze nie zdązyłem ale postaram sie poprawić :)
Dzięki za odpowiedź i faktycznie mam zamiar z nią powalczyć
wlodekb
 

Postprzez Lukano » 22 lip 2009, 17:17

wlodekb napisał(a):Kolor siwy zapach metaliczny.

Raczej zbyt bogata mieszanka. Może na to wpływac źle ustawiony TPS.

trzeba gdzieś ją dodatkowo ustawiać biorąc pod uwagę to że najprawdopodobniej będzie tam zimny dolot.

wlodekb napisał(a):ustawień przepustnicy i ustawień TPS

Nic nie trzeba. Ma być tak jak fabryka przewidziała. Dolot i wydech przelotowy nic do tego nie mają.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez KyRy » 22 lip 2009, 18:16

wlodekb popraw temat na zgodny z regulaminem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez gavvel » 22 lip 2009, 21:35

Temat nazwij tak:

Temat np Kilka pytan odnosnie MX-3
Opcjonalny opis tematu Mazda mx-3 1.6 DOHC( rok?)

dw sprawie dokladek napisz do bigoneo moze jeszce ma. pozdrawiam
j. angielski – tłumaczenia, korepetycje, prace – kontakt PW
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 20:34
Posty: 317
Skąd: Opole/Poznań
Auto: Mx-3 1.6 B6D '96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323