Gdzie i czy dawac silikon – uszczelka pokrywy zaworów

Postprzez rdl » 19 lip 2009, 18:23

Witam!

Strasznie duzo zametu wokol tego silikonu... Jedni nie daja, wszystko jest ok i mowia, ze NIE WOLNO, a tu w instrukcji serwisowej jak na dloni, ze TRZEBA DAC

Obrazek

Moze ktos rozwiac moje watpliwosci? Wlasnie zamowilem oryginalna uszczelke, bo juz druga przecieka, a byly skladane przez mechanikow raz na silikonie, raz bez.
Mam juz dosc tego smrodu i ubytkow oleju i chce sie z tym uporac. Mam zamiar sam zmienic ta uszczelke, zeby sobie wszystko dokladnie wyczyscic i wlasnie nie wiem co z tym silikonem. Na obrazku pokazane, ze na glowicy przy walkach/aparacie, a na deklu caly rowek pod uszczelke. Myslicie, ze jak bedzie oryginal i zrobie tak jak w instrukcji, to bedzie wreszcie spokoj?

Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
rdl
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez marcin323kombi » 19 lip 2009, 20:41

a może problem nie tkwi w uszczelce/silikonie?
po wymianie uszczelki w moim silniczku olej zaczął kapać (przed tylko silnik był wilgotny) – okazało się że winne są podkładki gumowe pod śruby mocujące, które stwardniały...
że kosztują 12pln/szt nową uszczelkę (po tygodniowym użytkowaniu poprzedniej "nowej"-założonej bez silikonu) założyłem na silikonie i na razie śmigam :) bez wycieków.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2004, 17:35
Posty: 23
Skąd: dębica
Auto: mazda 323 1,6b, 93 kombi

Postprzez BratCukierka » 19 lip 2009, 20:47

ja robię dokładnie jak pokazane dla pewności i TYLKO na oryginalnej uszczelce i problemu nie mam... u szwagra mojego brata robię tak samo tylko uszczelka zamiennik i praktycznie po pierwszych kilometrach po odpaleniu już się sączy (uszczelka robi się twarda jak kamień :P )

TYLKO ori, w wielu mazdach się przekonałem o tym.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez rdl » 19 lip 2009, 23:44

BratCukierka, wobec tego tez zrobie jak w instrukcji. Na dekiel dam wszedzie silikon, a na glowice tylko na zalamaniach i miejmy nadzieje problem zniknie :)

marcin323kombi ale sruby sa z wierzchu dekla, a mi cieknie na uszczelce, dokladnie na luku przy aparacie zaplonowym...
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez Maniek » 20 lip 2009, 11:30

Ja powiem tam miałem ten sam problem. Po wymianie uszczelki na zmiennik zaczęło mi ubywać 200ml oleju na 300km i to było widoczne z przodu silnika, ciekło na kolektor wydechowy. Potem mechanik próbował się ratować silikonem ale też nie pomogło. Ostatecznie pojechałem do InterCars-a i kupiłem oryginalną uszczelkę za niecałe 25zł bo była jakaś wyprzedaż, po czym pojechałem do innego mechanika i w pół godziny i za 20zł łącznie z wyskrobanie starego silikonu wymienił mi ją na początku kwietnia. Do tej pory suchutko i po 4 tyś km. Dodam, że nie użył ani kropli silikonu bo patrzyłem jak to robi, ale za to dokręcał śruby kluczem dynamometrycznym kilka razy z różną siłą i w odpowiedniej kolejności.


Może trochę chaotycznie napisane ale dopiero co wstałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 18:59
Posty: 96
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1,6 95r

Postprzez rdl » 20 lip 2009, 12:16

No i właśnie tu jest pytanie co z tym silikonem :)
Z jednej strony sobię myślę, że jak nie zrobie jak w instrukcji, to bedzie po uszczelce, aczkolwiek z drugiej strony myślę sobie, że jak dam silikon, to właśnie on może przepuszczać i też będzie po uszczelce :/
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez BratCukierka » 20 lip 2009, 18:48

rdl zauważyłem że jest pokazane że na pokrywę też dać silikon a tego nie zauważyłem... ja daje tylko na załamania na głowicy :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez rdl » 21 lip 2009, 13:45

No wlasnie gdzies w necie jakis fachman sie wypowiadal, ze tylko na zalamaniach, wiec moze faktycznie tak ma byc... Zobaczymy, jeszcze musze klucz dynamometryczny kupic... Mam nadzieje, ze taki wychylny bedzie ok, bo te regulowane po pierwsze drogie, a po drugie maja zakres gdzies od 40Nm a tu trza 5-8Nm...
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323