szarpie na benzynie

Postprzez tomek533 » 27 kwi 2009, 18:02

Witam Wszystkich :) mam taki problem ze moja mazda mx3 1,6 16v szarpie na benzynie(w całym zakresie obrotów, powyżej 4-5tys nie chce iść), wymieniłem filtr paliwa, zbiornik wyczyściłem i było dobrze ale niestety tylko przez dwa dni, natomiast na gazie(sekwencyjnym) śmiga bardzo dobrze.Co może być przyczyna , bo wtryskiwacze można chyba wykluczyć skoro dwa dni jeździła mi normalnie ? Czy może być uszkodzona pompka paliwa ? (nigdy z zapaleniem nie mam problemów)
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2009, 19:29
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Auto: MX-3 1,6 16v 1993r

Postprzez dexterjj » 29 kwi 2009, 19:52

mam taki sam problem , lecz u mnie tak samo na sekwencji jak i na benzynie najbardziej szarpie w okolicach 2300obrotów , i obroty na postojuma okolo 700 :( , tak samo filtrypowymieniane , pompa paliwa niedawno tez była wymieniana
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez tomek533 » 29 kwi 2009, 20:24

o kurdee zmartwiłes mnie troche bo pompe paliwa wymieniales a chcialem to wlasnie u siebie zrobic :( ciekawe czy ktos ma jakis pomysł co to moze byc ?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2009, 19:29
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Auto: MX-3 1,6 16v 1993r

Postprzez Beny » 29 kwi 2009, 20:28

Szukajka sie zepsuła?Panowie takich tematów jest kilka na forum ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez cjrush » 30 kwi 2009, 19:19

Dokładnie jest kilka takich tematow. Sprawdzcie rure dolotowa powietrza pewnie jest juz sparciala i lapie lewe powietrze.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 14:51
Posty: 9
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda mx-3

Postprzez nicek777 » 6 maja 2009, 13:21

U mnie w 323F BA 1,5 okazalo sie, ze gumowy wezyk pod przepustnica byl zsuniety i zasysalo lewe powietrze. Co ciekawe na gazie chodzila bez zarzutu na benzynie reagowala na wcisniecie gazu tak jak sobie chciala. Ale i na gazie i na benzynie nie mialem ssania. Po nalozeniu wezyka problem jak reka odjal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez mlody1921 » 6 maja 2009, 17:40

Dobrze popatrzcie na ten filterek na pompie wodnej on niby wydaje sie czysty a czesem poprostu nie przechodzi przez niego paliwo ja tak kiedyś miałem , jeszcze łapanie lewego powietrza i przewody i świece
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez VeruS » 8 maja 2009, 07:44

Czołem, u mnie jest coś innego. silnik nierówno pracuje na niskich obrotach. Kiedyś miałem dokładnie taki sam objaw i okazało się, że wężyk podciśnienia odchodzący z filtra powietrza był zdjęty. Teraz był założony ale go zdjąłem tak dla pewności. Po zdjęciu okazało się, że silnik nie zmienił pracy. nadal się telepał, a podciśnienie w filtrze powietrza zniknęło... Dodam, że auto było u mechanika. Co on mógł takiego zrobić, że przy filtrze powietrza nie ma podciśnienia !!!!
Dodam, że mowa o silniku KF

Pozdrawiam
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez nicek777 » 8 maja 2009, 13:02

dexterjj napisał(a):i obroty na postojuma okolo 700 :(


Cos nie tak z wolnymi obrotami?? Dla mnie to jest idealna wartosc.


VeruS mozliwe, ze ssie Ci lewe powietrze to jest najczestsza przyczyna takiego dlawienia/falowania obrotow. Moze Ci mechanik nie poskaldal tego zbyt dokladnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez VeruS » 8 maja 2009, 18:12

Też mam takie obawy. dlatego jutro jadę do niego. powiedziałem, że skoro zapłaciłem to chcę mieć dobrze. będziemy zdejmować kolektory i oglądać każdy wężyk :)... jak tam niczego nie znajdziemy to dalej będziemy sprawdzali zapłon. aż znajdziemy. jak nie znajdziemy to zrobimy grilla. i będziemy myśleli co dalej. bo na dalej pomysłów nie mam :(
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez VeruS » 8 maja 2009, 18:13

z tym, że chcę mieć dobrze to bez przesady. wystarczy jak auto będzie sprawne :)
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez tomek533 » 10 maja 2009, 12:04

zauwazylem jeszcze jedna rzecz ze na biegu jałowym lepiej sie wkreca na te obroty niz jak wrzuce bieg ?? moze to byc wina dolotu ??
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2009, 19:29
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Auto: MX-3 1,6 16v 1993r

Postprzez VeruS » 10 maja 2009, 15:05

u mnie już się okazało. Mechanicy pomieszali przewody podciśnienia odpowiedzialne za EGR i sterowanie ciśnienia paliwa... luuuzzz. chwała za dostępne schematy :)
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez relax » 10 maja 2009, 17:38

hej, ja obstawiam analizując objawy że to na 99% przepływomierz (o ile go masz) – padł lub jest przybrudzony. Jeśli odepniesz od niego wtyczkę na uruchomionym silniku i wszystko wróci do normy (zero szarpania, dobre przyśpieszenie) to znaczy że to przepływomierz. Po odpięciu wtyczki można śmiało i bez obaw jeździć ale komp przestawia się wtedy na tryb awaryjny i masz "wir w baku". Sprawdź to !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2009, 20:55
Posty: 12
Auto: 323f BJ 2.0 DITD

Postprzez tomek533 » 10 maja 2009, 21:38

hmm ja mam mazde 1,6 16v z 93 roku przepływomierz jest to taki kawałek metalu od razu za filtrem paliwa ? to jak odlaczałem przewody od tego to w ogole nie chcial mi chodzic ?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2009, 19:29
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Auto: MX-3 1,6 16v 1993r

Postprzez tomek533 » 10 maja 2009, 21:53

tomek533 napisał(a):hmm ja mam mazde 1,6 16v z 93 roku przepływomierz jest to taki kawałek metalu od razu za filtrem paliwa ? to jak odlaczałem przewody od tego to w ogole nie chcial mi chodzic ?odpaliłem i od razu gasł tzn ze przepływomierz jest ok? wedlug mnie to brudy w zbiorniku bo jak ostatnio wyczyscilem zbiornik to bylo ok
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2009, 19:29
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Auto: MX-3 1,6 16v 1993r

Postprzez VeruS » 11 maja 2009, 09:53

heh. sprawdziłem przepływomierz. gdy go odłączyłem to dopiero silnik zaczął śmiesznie chodzić. Sprawdziłem go dodatkowo miernikiem (oporność) i nawet się zgadzała :)
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez mukaddim » 20 paź 2009, 20:38

Mam taki sam problem. Jutro wymienie filtry paliwa i poweitrza, zobaczymy co z tego będzie. Mi się wydaje, że jak by to był przepływomierz padnięty, to by CHek engine się świecił, nie tak?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lip 2009, 18:10
Posty: 11
Skąd: Rzeszów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323