Po umyciu samochód nie odpala, brak iskry

Postprzez talar23 » 19 mar 2009, 23:40

dokładnie jak w temacie mam problem od wczoraj umyłem silnik karcherem
(dość duże ciśnienie) po umyciu samochód odpalił przestawiłem go chodził jeszcze z 15 min celem osuszenia po czym został zgaszony

kolejna próba po dłuższym czasie silnik wcale nie odpala
-pierwsza rzecz sprawdzam iskrę na 1 cylindrze brak na kolejnych to samo
-wykręcam świece a tam mokro czyli typowy problem z zapłonem

idę dalej odkręcam kopułkę z pewnością ze zastane tam wodę a tam sucho tylko pył
dawno nikt tam nie zaglądał

dodam jeszcze iż mamy odczynienia z APARATEM ZAPŁONOWYM TYP P5
WYGLĄDA TAK:

http://allegro.pl/item580092422_aparat_ ... yp_p5.html
1- FOTKA

NIE ZNAM SIĘ ZBYT NA BUDOWIE TAKIEGO APARATU ALE W ŚRODKU CUDÓW NIEMA
JEST TAM JAKIŚ TRANZYSTOR
ZA ZEWNĄTRZ KONDENSATOREK

CO MOGŁO SIĘ STAĆ MOŻE APARAT JEST DOBRY A PROBLEM PO STRONIE KABLI DO NIEGO DOCHODZĄCYCH SĄ 2 KOSTKI JEDNA (SZEROKA MA 6 PINÓW) DRUGA (WĄSKA MA 3 PINY)

OTO FOTKI TEGO APARATU PO ROZŁOŻENIU NIC TU NIE WYGLĄDA JAK BY SIĘ COŚ SPALIŁO JAK SPRAWDZIĆ CZY JEST DOBRY

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f63 ... 901ed.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03a ... 7d74a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb0 ... 93fa4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/031 ... 5ee59.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c1 ... 745fc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b67 ... 7c22e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a94 ... c0412.html

PROSZĘ O POMOC Z GÓRY DZIĘKUJĘ
Ostatnio edytowano 21 mar 2009, 01:07 przez talar23, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 19 mar 2009, 22:44
Posty: 5
Skąd: krosno
Auto: MX5

Postprzez luki88 » 19 mar 2009, 23:56

na poczatku polecam sprawdzenie cewki zapłonowej oraz czy wszystkei kabelki sie trzymają

ps. uzupełnij profil i popraw temat
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez talar23 » 20 mar 2009, 00:25

luki 88 co w temacie mam nie tak???

jak sprawdzić tą cewkę czy jest dobra??

kabelki są ok normalnie odłączyłem te 2 kostki chyba że wie ktoś jak sprawdzić prądy na tych kostkach ? jakie mają być gdzie
Początkujący
 
Od: 19 mar 2009, 22:44
Posty: 5
Skąd: krosno
Auto: MX5

Postprzez ROMAN-R87 » 20 mar 2009, 09:26

Dobra rada-nie myc silnika, juz nie jedan mial akcje po takim zabiegu ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez marcin5644 » 20 mar 2009, 09:31

Lepiej samemu nie myć :P Ale są myjnie przecież które maja taką usługe za 20 – 30 zł i zrobią to dobrze więc po co ryzykować :)
Znam osoby które myją i dobrze śmiga a silnik czysty jak z fabryki :D
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)

III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 20:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez talar23 » 20 mar 2009, 10:26

koledzy nie o to mi chodzi znam doskonale gości co myją silniki po 20 czy 30 zł
ale powiedzcie mi czym się różni ich mycie od mojego?

sam obracam się z większą ilością samochodów wydałem za karcher ponad 8 tys chyba logiczne ze nie będę jeździł po myjniach myć silnik?

teraz pytam jak sprawdzić tą ową cewkę czy jest dobra jak sie za to zabrać ktoś potrafi powiedzieć ?

ktoś chcę pomóc?

a nie że mam myć silnik na myjni bo taka odpowiedź mi na nic :(
Początkujący
 
Od: 19 mar 2009, 22:44
Posty: 5
Skąd: krosno
Auto: MX5

Postprzez luki88 » 20 mar 2009, 11:14

tytuł np

Po umyciu silnika auto nie odpala
Mazda 323C 1,5 16V

Najlepiej taką cewkę podmienić z innego auta – mogła dostać wody i się spalić

PS na drugi raz elektronikę silnika zaklejaj taśmą i torebkami foliowymi
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez sepamx3 » 20 mar 2009, 19:39

koledzy co za róznica czy on myje silnik czy na myjni??
tak czy inaczej jest tam woda lana i wiadomo ze jak jest nie szczelny aparat zapłonowy to coś się musi zalać <głaszcze>
moja propozycja jest taka suszarke w dłoń najpierw kopułke i aparat zapłonowy (ale go rozkręć)a następnie kable i cewke powinno pomoc pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez talar23 » 21 mar 2009, 01:14

Koledzy te czynności już zostały zrobione na samym początku przypominam iż po rozkręceniu kopułki nie było tam grama wody czy nawet wilgoci jest to szczelne
w reszcie aparatu to samo tak jak pisałem wyżej wysypało się trochę pyłu całkowicie suchego tak więc to odpada nie wiem czy jest możliwe aby nastąpiło jakieś inne przebicie ?

jak sprawdzić cewkę czy jest dobra na podmiankę hmm będzie problem nie kojarzę tu nigdzie w mojej okolicy takiej mazdy i nikogo znajomego zapytam na pobliskim szrocie może czasem mają cewkę

Myślałem ze ktoś mi coś konkretnie poradzi jak sprawdzić moją cewkę czy jest dobra?
Początkujący
 
Od: 19 mar 2009, 22:44
Posty: 5
Skąd: krosno
Auto: MX5

Postprzez sepamx3 » 24 mar 2009, 21:59

talar23
Poskładaj cały aparat spowrotem załóż palec i kopółke daj jeden kabel zaplonowy
obojętnie gdzie na zapłonie drugą końcówke kabla (nie zaizolowaną) połż na silniku zebyś widział jak iskra przeskoczy :)
zapłonu nie wkręcaj do auta ale musisz go zmasować ponieważ będziesz kręcił krzywką tą co wchodzi na walek
przekręć kluczyk na zapłon i kręć powinieneś usłyszeć jak przeskakuje iskra
jeżeli iskra będzie słaba to znaczy że padł kondensator a cewka jest dobra :D
powodzenia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez talar23 » 1 kwi 2009, 00:08

:(

problem nie ustępuje złożyłem wszystko jak trzeba nie ma iskry wogle nie wiem co się stało Jeszce specjalnie składając aparat odizolowałem jego elementy od cewki ale to wszystko na nic jutro ciągnę do elektryka

orientuje się ktoś czy w tej kostce z 3 pinami co wchodzi do aparatu po zapłonie czy przy kręceniu rozrusznikiem powinno pojawiać się napięcie i na których kablach? i jakiej wartości?
Początkujący
 
Od: 19 mar 2009, 22:44
Posty: 5
Skąd: krosno
Auto: MX5

Postprzez Lorne » 1 kwi 2009, 06:18

U mnie to samo tylko ze w BG! Tylko ze nie po umyciua zwyklej jezdzie nie odpalilo. Iskry nie ma. Aparat zmieniony sprawny. Ale to raczej cewka ktra dzis obadam.

p.s rok temu mechanik mi tez czyscil silnik. Wypucowany byl jakims specjalnym plynem. bo widac ze az lsnilo i po smarach i brudach ani sladu. po przejachaniu okolo 20 km swiatla mi opadly :P I tlyko dlugie moglem wlaczyc zeby swiecilo. Okazalo sie ze poszly dwa bezpieczniki w skrzynecce pod kierownica ... pewnie jakies zwarcie po myciu
Lorne
 

Postprzez zbychu28 » 6 kwi 2009, 18:17

zalewasz cewke
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 22:23
Posty: 26
Skąd: nowa ruda
Auto: mazda 323f 1.6 16v 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323