Pomocy, wymieniłem dzisiaj aparat zapłonowy na nowy bo stary padł. Zaznaczyłem położenie starego i nowy ustawiłem tak samo. Samochód odpalił bez problemu ale silnik strasznie stuka, tak jakby popychacze, bardziej słychać na górnej głowicy. Przy starym aparacie takiego problemu nie miałem, ten hałas był ledwo słyszalny (norma w k8) ale teraz to tragedia. Czego to może być wina, tamten aparat był za bardzo rozwalony i teraz ten wyprzedza zapłon czy jak? Kiedyś na zimnym miałem 1500obr teraz 1850obr, na ciepłym 850-1000 a teraz 1250 ma na ciepłym silniku. Po odpaleniu dużo wody poleciało i kopci na biało ale to pewnie przez to, że stał. Co bym musiał wyregulować żeby silnik zaczął normalnie chodzić. Nie sprawdzałem jak to jeździ bo nie chcę żeby się coś sypnęło, czy można tak jeździć?
Tak teraz chodzi jak w tym silniku:
http://www.youtube.com/watch?v=c8yrFuPt ... re=related
Problem po wymianie aparatu
Strona 1 z 1
sam sobie odpowiem bo widzę, że nikomu pomóc się nie chce.
A więc musiał przesunąć ci się zapłon i teraz masz wyprzedzony. To nie wina popychaczy tylko po wyprzedzeniu zapłonu nastąpił wzrost ciśnienia i teraz masz spalanie stukowe. Należy opóźnić i wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu i wszystko powinno być ok.
Dzięki wam
Temat do zamknięcia
A więc musiał przesunąć ci się zapłon i teraz masz wyprzedzony. To nie wina popychaczy tylko po wyprzedzeniu zapłonu nastąpił wzrost ciśnienia i teraz masz spalanie stukowe. Należy opóźnić i wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu i wszystko powinno być ok.
Dzięki wam
Temat do zamknięcia
- Od: 17 mar 2009, 23:29
- Posty: 23
- Auto: mx-3 1.8 V6 24v
To ja sie moze podepne pod ten temat tez posiadam mx3 K8,niedawno wymienialem aparat zaplonowy kupiony na angielskim ebayu o tych samych oznaczeniach autko pali i chodzi bezproblemu ale niemoge ustawic w nim idealnego kata wyprzedzeni 10 +-1 stopnia mam jakies 13 krecac aparatem nic sie niedzieje kat sie niezmienia czyzby byl uszkodzony?Jeszcze dodam ze komputer pokazuje mi błedy 17 i 24 system sprzezenia zwrotnego
( o2 sensor fedback system )lewa i prawa sonda ,ale to niema nic do rzeczy .
- Od: 7 sty 2007, 01:02
- Posty: 58
- Skąd: Rabka-Zdrój(PL)Limerick(IRL)
- Auto: Az3 1.5 16V DOHC i Mx3 V6 1993
a od kogo kupiłeś od IEZURA bo też na ebayu kupiłem i mam ten sam rocznik 93 pewnie KL-01 masz aparat. A ustawiasz w trybie serwisowym z wyłączoną chłodnicą bo wygląda jakbyś w zwykłym trybie ustawiał. Przekręcając w zwykłym trybie on sam dopasowuje kąt i ci się nie będzie zmieniał. U mnie na serwisowym trybie elegancko idzie ustawić ale jak przełączam na zwykły tryb to i obroty mam za wysokie i kąt za skale wychodzi.
- Od: 17 mar 2009, 23:29
- Posty: 23
- Auto: mx-3 1.8 V6 24v
kupilem w tej samej firmie co Ty KL01 TOT57071 ,nigdy niemialem problemu z ustawieniem kata, wszystko wedlug manuala robione .moze ten aparat jest felerny niewiem bo pierwszy i ostatni raz kupilem w tej firmie , poprzedni dopuki niepadl ustawial sie bezproblemu .
- Od: 7 sty 2007, 01:02
- Posty: 58
- Skąd: Rabka-Zdrój(PL)Limerick(IRL)
- Auto: Az3 1.5 16V DOHC i Mx3 V6 1993
Znalazłem coś cennego w tym temacie.
volt@ge wymieniałeś aparat zapłonowy i piszesz m.in., że
Pytanie do wszystkich. Czy źle ustawiony zapłon może być przyczyną mocnego kopcenia na taki białawy kolor przy zimnym silniku?
Mechanik upiera się, że wymieniał mi pierścienie, uszczelniacze zaworowe i takie tam drobniejsze, i mówi, że rozkłada ręce.
volt@ge wymieniałeś aparat zapłonowy i piszesz m.in., że
volt@ge napisał(a):Po odpaleniu dużo wody poleciało i kopci na biało ale to pewnie przez to, że stał.
Pytanie do wszystkich. Czy źle ustawiony zapłon może być przyczyną mocnego kopcenia na taki białawy kolor przy zimnym silniku?
Mechanik upiera się, że wymieniał mi pierścienie, uszczelniacze zaworowe i takie tam drobniejsze, i mówi, że rozkłada ręce.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość