Czy moja mazda ma mapy pod paliwo 98 ?

Postprzez grabu122 » 12 mar 2009, 16:54

...... ostatnio przepaliłem 50litrów benzyny 98oktanów (tak na próbę) i jednego jestem pewien :D na 100% mój silnik pracuje wyraznie ciszej na tym paliwie.
A tego już nie jestem pewien :) troszkę wieksze spalanie w stosunku do Pb 95 i jakby ubyło parę KM z tych skromnych 88 :]
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Kryształ » 12 mar 2009, 23:46

no i wyszla Ci cala prawda dotycząca różnicy między 95 a 98 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez michaelo_paolo » 12 mar 2009, 23:57

Dodajmy więc, że shell 100 oktanow, rowniez gowno daje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez moro » 13 mar 2009, 00:54

LPG ma podobno 110 oktanów, czyli na gazie auto musiało by zapi..! :P :)
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Piotr Wozniak » 13 mar 2009, 04:13

V-powery i inne mega oktanowe paliwa to nabijanie ludzi w butelke, co udowodniono nie raz.
Nawet 95 oktanow to b. duzo. W USA standardowa benzyna, na ktorej jezdza i Mx-3 i najnowsze "szostki" i moj Forester, to 87 oktanow! I wszystko gra, i producenci to paliwo polecaja jako podstawowe i silniczki chodza elegancko i litr kosztuje w przeliczeniu 1.5zl :P
Pomijajac brak przeciazenia fiskalnego cen paliw w USA, ktory jest glownym sprawca tutejszych niskich cen, podejrzewam ze produkcja benzyny 87 oktanow jest sporo tansza niz polskiej 95 oktanow...
Wiec moze by tak w PL wrocili przynajmniej do "niebieskiej" 91 oktanow....?

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Lukano » 13 mar 2009, 09:01

brii napisał(a):Lukano napisał:
W nowych silnikach z czujnikiem spalanie stukowego, dzięki któremu komputer przyspiesza zapłon przy paliwie 98 różnice w mocy wynosiły około 1%. Lub mieściły się w błędzie pomiarowym

Nie ma takiej opcji – zmiany następują tylko jeśli czujnik wykryje spalanie stukowe – w innym przypadku nic nie zmienia i traktuje 98 jak 95

Możliwe ;) ja tylko przytoczyłem, nie wiem czy prawdziwą wypowiedź autora tamtego artykułu.
grabu122 napisał(a):troszkę wieksze spalanie w stosunku do Pb 95

Mnie spaliła dokłądnie litr więcej 98.
Piotr Wozniak napisał(a):W USA standardowa benzyna, na ktorej jezdza i Mx-3 i najnowsze "szostki" i moj Forester, to 87 oktanow! I wszystko gra, i producenci to paliwo polecaja jako podstawowe i silniczki chodza elegancko i litr kosztuje w przeliczeniu 1.5zl język

A tylko dlatego, że są tam inne normy. Czyli normal w stanach odpowiada naszej 95 po przeliczeniu.
Hmm, cena u nas kosmiczna :) Gdyby taka była to chyba minimum V8 bym miał pom maską :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 13 mar 2009, 11:09

Gdzieś kiedyś widziałem test paliw V-power, Verva, Ultimate i Suprema. Niestety teraz nie mogę go znaleźć.
Testowali to na jakiejś seryjne Pandzie o mocy 65KM :D
Testy przeprowadzali na hamowni. I powiem wam, że wyszło na to, że te paliwa dają od 1 do 2KM więcej. Przy silniku, który wyjściowo miał 65KM to moim zdaniem sporo. Ale komentarz do tego był taki, że ta dodatkowa moc to zasługa głównie dodatków do tych paliw a nie wyższej liczby oktanów.
Największy przyrost był oczywiście na V-power 100. Niestety jego cena zabija. Dlatego ja leje paliwo, które było na drugim miejscu: Suprema 98.
Generalnie w seryjnych silnikach o niskim stopniu sprężania lanie zwykłego paliwa 98, bez żadnych dodatków, nic nie da. Zalewanie takim paliwem ma sens jedynie w autach z wysokim stopniem sprężania lub które zostało wystrojone na takie paliwo lub w autach doładowanych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez zahariash » 13 mar 2009, 16:07

Zatankowalem kiedys 20l benzynki 98 w seacie toledo II 1.8 20v i spalil okolo 1/2l wiecej w trasie. Nie wiem, czy to przez samo paliwo czy przez mocniejsze deptanie spowodowane checia przetestowania "98" ;) Roznicy w osiagach nie poczulem zadnej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez zahariash » 13 mar 2009, 16:09

zdublowany post
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Piotr Wozniak » 13 mar 2009, 16:22

Jacek176 napisał(a):Generalnie w seryjnych silnikach o niskim stopniu sprężania lanie zwykłego paliwa 98, bez żadnych dodatków, nic nie da. Zalewanie takim paliwem ma sens jedynie w autach z wysokim stopniem sprężania lub które zostało wystrojone na takie paliwo lub w autach doładowanych.


wlasnie. To ta suprema 98 na Twoj BP-DOHC (jak rozumiem z profilu) sens ma niewielki.

Lukano napisał(a):A tylko dlatego, że są tam inne normy. Czyli normal w stanach odpowiada naszej 95 po przeliczeniu.


Mysle, ze to mit. Amerykanskie paliwo ma liczbe oktanowa mierzona dwoma sposobami- tak jak w EU.

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323