Amortyzatory 323F BG

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hanczak » 30 paź 2011, 21:56

Ja właśnie jestem po wymianie sprężyn i amortyzatorów z przodu – komplet KYB: amor olejowy+sprężyna std.+osłony z odbojnikami. Powiem jedno... masakra :) tak jakbym wsiadł do zupełnie innego auta. Wreszcie trzyma się drogi, idealnie wybiera nierówności. Jedynym minusem dla niektórych może być fakt że auto troszkę się podniosło (dla mnie akurat na plus bo czasem jeżdżę po dołach i wertepach). Tak więc jakby ktoś miał wątpliwości co do wyboru firmy to niech nie ma wątpliwości :P
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez lisek0708 » 30 paź 2011, 22:27

mad_man napisał(a):to moze ja cos dorzuce od siebie... wymienialem w swojej BaGietce (4/5 lat temu?) amorki... przod KYB gaz/olej tyl KYB olej... do tej pory samochod przebyl ponad 150kkm pierwsze 100kkm w ciagu roku.. poza amorkami byly wymieniane wszystkie elementy gumowe zawiechy (odboje, poduchy, swoznie, gumy wahaczy, koncowki stabilizatorow itp itd) powiem tak: do teraz wszystko sie trzyma idealnie, wiec uwazam ze KYB to dobry produkt ;)

potwierdzam jestem tego samego zdania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 23:50
Posty: 128
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f 1.6 16v

Postprzez Yeay » 23 lis 2011, 23:26

A jak Forumowicze poradzą, czy lepsze będą gwintowane używane czy zwykłe lepszej firmy(kyb/bilstein). Wstrzymuję się narazie z kupnem bo chciałem poznać opinię ludzi bardziej ogarniętych w tym temacie ode mnie :)

Zawieszenie Kayaba + sprężyny na przód (poduchy mam ok) to wydatek w granicy 600 zł a za taką cenę są gwinty do golfa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2010, 21:55
Posty: 6
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323 BG 92'/Yamaha R1 99'

Postprzez Krzyż » 24 lis 2011, 04:16

Dołączam się do tematu, też celuję się na gwint do madzi na wiosne, ale nie w cenach powyzej 2tys.
Co do gwintu z golfa to mozna go w koncu przerobic zeby spelnial swoja funkcje jak powinien?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez mariusz323wgr » 6 sty 2012, 21:07

Dominator napisał(a):jesli masz pare kluczy i odrobine chęci poduszke wymienisz sam, nie jest to trudne :) poduszka to koszt kilkudziesięciu zł, co do jazdy to lepiej wymien ta gume, w przeciwnym wypadku mozesz wybic gniazdo mocowania amortyzatora i wtedy jeszcze spawaczowi dasz zarobic..


@Dominator czy to tak samo działa w naszych GFkach? bo u mnie są do wymiany poduchy i myślę jaki to będzie koszt i kto mi to zrobi..
P.S. jak z częściami, zamiennikami do 626? ;)

U mnie stuka już od wakacji metalicznie z tylnego zawieszenia i są to na pewno poduszki, bo objawy są takie, że tylko na wystających nierównościach jak wolno jadę to słychać.. jak koło wpadnie w dołek to amor normalnie pracuje i jest ok, ale wymiana musi być..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez benq323 » 7 sty 2012, 16:11

Zamiast sciagaczy mozna uzyc pasow mocujacych. Troche zabawy ale sprawdzone
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez benq323 » 7 sty 2012, 16:11

Zamiast sciagaczy mozna uzyc pasow mocujacych. Troche zabawy ale sprawdzone
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez mchabeusz » 7 sty 2012, 17:13

popieram słowa pawcia przy mazdzie 323f bg nie trzeba uzyc sciagaczy przetestowane jedynym problemem moze byc ta sróba na srodku co trzyma poduszke poluzuj ja na zalozonej kolumnie moze bedzie latwiej
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez patryk240 » 7 sty 2012, 22:49

mchabeusz napisał(a):popieram słowa pawcia przy mazdzie 323f bg nie trzeba uzyc sciagaczy przetestowane jedynym problemem moze byc ta sróba na srodku co trzyma poduszke poluzuj ja na zalozonej kolumnie moze bedzie latwiej

Tylne amorki składałem ręcznie bez żadnych pasów i tak jak kolega mówi śrubę trzeba najpierw poluzować na przykręconej poduszce :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 7 sty 2012, 23:29

Potwierdzam też kolejny raz – nie są potrzebne żadne ściągacze!

Tak to jest jak ktoś sam czegoś nie robił a się mądrzy bo mu mechanik bajek naopowiadał ile to sie musiał napracować i jakich użyć narzędzi... Na tym forum powinna panować zasada:

NIE WIEM/NIE JESTEM PEWNY = NIE NABIJAM POSTÓW I SIE NIE UDZIELAM.

Wtedy wszystko byłoby dużo łatwiejsze niż takie gdybanie amatorów bez zielonego pojęcia i wprowadzanie w błąd innych <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Hanczak » 8 sty 2012, 17:14

Ja natomiast nie dałem rady złożyć amortyzatora bez ściągnięcia sprężyny specjalnym ściągaczem. I można mówić, że się da ale dla świętego spokoju i bezpieczeństwa lepiej takich ściągaczy użyć.
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez patryk240 » 8 sty 2012, 19:18

Hanczak napisał(a):Ja natomiast nie dałem rady złożyć amortyzatora bez ściągnięcia sprężyny specjalnym ściągaczem. I można mówić, że się da ale dla świętego spokoju i bezpieczeństwa lepiej takich ściągaczy użyć.

Mówisz o przednich czy tylnych amorach bo tynę jak zresztą widzisz każdy kto to robił włącznie ze mną mówi że się da a ja osobiście tylne składałem ręcznie bez ściągaczy a przednie wygodniej ze ściągaczami ale jeśli ktoś nie posiada tak jak ja można bez ściągaczy sposobem takim że przykręciłem poduszkę do kielicha amorka do piasty (trzeba przykręcić obie śruby bo inaczej się nie trafi amorem w poduszkę) i podnosząc amortyzator z założoną sprężyną i takim co jest na końcu jakby zakończeniem na sprężynie kolega podnosił powoli lewarkiem a ja celowałem żeby trafić w dziurkę poduszki i takim sposobem złożyłem i założyłem amorki przednie :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Hanczak » 8 sty 2012, 22:28

Wymieniałem i z przodu i z tyłu :) po prostu dużo łatwiej jest to zrobić ze ściągaczami, a przede wszystkim można to zrobić samemu :)
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez patryk240 » 9 sty 2012, 16:05

Hanczak napisał(a):Wymieniałem i z przodu i z tyłu :) po prostu dużo łatwiej jest to zrobić ze ściągaczami, a przede wszystkim można to zrobić samemu :)
Tylne robiłem sam bez ściągaczy ale przednich bez się samemu nie da to CI przyznam :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mallik » 15 lut 2012, 12:31

Witam,

Padł mi jeden amortyzator (prawy przód), przy czym lewy jest w pełni sprawny. Chciałem zakupić używkę (mazda już długo nie pociagnie :( ) I tu moje pytanie. Czy do diesla 1.7 będzie pasował amorek z 1.3benzyny?

z góry dziękuje za pomoc! :)
Początkujący
 
Od: 25 mar 2009, 14:18
Posty: 10

Postprzez patryk240 » 15 lut 2012, 15:36

Zawieszenie w bg mówią że jest to samo w 323 i 323f bg ale ostatnio zauważyłem że amory od 323f są krótsze o jakieś 5/10cm niż moje od bg przednie oczywiście :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mallik » 15 lut 2012, 18:02

Ok, ale czy jest roznica w amortyzatorach miedzy 323 dieslem a 323 benzyna? Mowimy caly czas o zwyklym bg, nie F'ce.
Początkujący
 
Od: 25 mar 2009, 14:18
Posty: 10

Postprzez sebek-71 » 15 lut 2012, 18:38

Mnie się wydaje, że nie ma różnicy, ale czasem do diesli dawali mocniejsze amorki, bo i pewnie silnik jest bardziej ciężki od benzyny ;) Zapytaj tu: http://carspeed.pl/pl,0,s112,kontakt.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Mallik » 15 lut 2012, 19:22

Dzieki :) Jutro zadzwonie.
Początkujący
 
Od: 25 mar 2009, 14:18
Posty: 10

Postprzez eazy71 » 8 sty 2013, 22:09

W mojej Madzi padły amortyzatory z tyłu. Na allegro są do kupienia wersje amortyzatorów do tego auta bez ABS'u. Nigdzie nie mogę znaleźć wersji z ABS. Moje pytanie- czym się różnią te amortyzatory ? Czy wersja bez ABS'u podpasuje do mojego auta z ABS'em ? Moje auto to 323F BG
eazy71
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323