Strona 1 z 1

Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 10 kwi 2010, 14:22
przez BlackMasta
Witam,posiadam Mazde 323f 1.9GT :D A MÓJ PROBLEM POLEGA na tym iż mechanizm różnicowy w skrzyni biegów poprostu się rozsypał :| i musze przyznać że troche cieżko dostać mi taką skrzynie od GT,Dlatego moje pytanie brzmi czy mechanizmy różnicowe są takie same we wszystkich skrzyniach gdyż może da się przełożyć tej element z innej skrzyni,być może jest model bazujacy na podobnej skrzyni,Prosiłbym o pomoc gdyż takiej wiedzy nie posiadam a jestem pewien że ktoś na pewno się w tym temacie orientuje.Dziekuje z góry i Pozdrawiam

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 10 kwi 2010, 19:45
przez FUCKER
Może byc problem z odpowiedzią na to pytanie, bo mało ludzi bawi się w rozkopywanie skrzyni. Chyba, że składa sobie skrzynię by mieć dłuższy piąty bieg itp.. Może jak byś zadzwonił do dobrej firmy co się zajmuje regeneracją skrzyń (Japońców), może by ci udzielili odpowiedzi.

Czy ja wiem, czy ciężko dostać... Jak dobrze poszukasz to kupisz. Ja niestety nie mam.

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 10 kwi 2010, 20:59
przez Pabllo
no ciezko dostac cos z gt:P a mechanizm roznicowy sam to prawie niemozliwe, predzej cala skrzynie:)

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 10 kwi 2010, 22:30
przez BlackMasta
A myslicie że skrzynia od zwykłego 1.8 bedzie pasować?bo robienie z 2óch skrzyń jednej,srednio mi się ze zrozumiałych wzgledów:)podoba

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 10 kwi 2010, 22:51
przez krzaku90
bedzie pasowac ale bedzie strasznie zamulac. Lepiej kupic od 1.3 ma bardzo podobne przelozenia. Jak dla mnie to sa nawet takie same;p

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 10 kwi 2010, 22:59
przez BlackMasta
W Takim razie nic już nie rozumiem:)hehe ale natknąłem się już w googlach na podobną modyfikacje.Dzięki na pewno to sprawdze

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 11 kwi 2010, 07:56
przez piwo
ogolnie wiesiek5 z debicy robi skrzynie gt (gdzies nawet mam do niego tel).z tego co pamietam koszt nowych dwoch satelit roznicowki to 300zl.poza tym jacek176 ma np skrzynie od 1,3 u siebie.oczywiscie roznicowki w skrzyniach od gt sa wieksze od pozostalych.najlepszym rozwiazniem jest szpera zamiast orginalnej roznicowki.sa dostepne w australii za troche ponad 600 dolcow.

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 11 kwi 2010, 11:43
przez krzaku90
Wszytstkie skrzynie beda pasowac wystarczy tylko przelozyc. Skrzynia GT i 1.3 ma najkrotsze przelozenia a 1.8 najdluzsze. Wiec jesli nie chcesz stracic na przyspieszeniu to dawaj od 1.3 ale jak chcesz jezdzic bardziej oszczednie niz dotychczas, zwlaszcza przy wiekszych predkosciach wmontuj od 1.8 a kompromisem jest skrzynia od .16 xD
Co do wytrzymalosci tych skrzyn to nie wiem.

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 11 kwi 2010, 13:13
przez piwo
krzaku nie wprowadzaj w blad.pisz zrozumiale.skrzynia od 1,8 sohc ma najdluzsze przelozenia.skrzynia od wersji 1,8 dohc ma bardzo krotkie przelozenia.fakt ze 1,3 ma krotsze.
moze przytocze wkl dla scislosci
silnik... pn..............b3 i b6 bez kata....b3 z kat......b3e......b6e.........bp sohc.....bp dohc
1.......13,155..............14.019.............14,962......14,019....14,019.....12,362.......13,575
2.........7,094...............7,561...............8,068.......7,561.....7,561.......6,666........7,524
3.........4,968...............5,295...............5,650.......5,295.....5,295.......4,668........5,377
4.........3,535...............3,990...............4,257.......3,768.....3,768.......3,322........4,228
5.........2,815...............3,181...............3,592.......3,181.....3,000.......2,645........3,436

dla przypomnienia:pn-diesel, b3-1,3, b6-1,6, bp-1,8. 1,8 sohc nie ma w wkl,ale mam swoje inne źródła (pdfy). jak widac z porownania:
jedynka – bp ma dluga
dwojka – tez jeden z dluzszych biegow
trojka – dosc krotka
czwórka – bardzo krotka
piatka – rowniez bardzo krotka
jak widac 1,3 bez kata ma najkrotsza skrzynke ale moim zdaniem nieidealna, bo przy duzej mocy krotka jedynka i dwojka to blad.dlaczego w lamborghioini jedynka starcza do 100.bo mocy jest tyle ze nie trzeba krotkeigo przelozenia.wiec moim zdaniem 1,8 dohc jest lepiej zestopniowana.bo 1 i 2 sa znacznie dluzsze,a wiec trakcja na tych biegach wieksza.a dopeiro od 3 ma krotkie biegi.czyli tam gdzie warto.

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 11 kwi 2010, 13:31
przez krzaku90
yyy... chyba wlasnie to samo co ty napisalem...

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 8 maja 2010, 21:12
przez Jacuchi
Witam, otóż mam pewien problem z reaktywacją Mazdy 323 , 1.3 z 91roku. Ze względów sentymentalnych :) postanowiłem postawić to autko na nogi. Madzia stała w garażu ok 3 lat nieodpalana. W tym czasie rdza zrobiłą swoje...niestety. W autku zrobiłem blacharke, oczysciłem podładowałem akumulator, wymieniłem płyny i ku mojemu zdziwieniu odpalił za pierwszym razem. Ze względu na czas jaki stał nieodpalany np tłok hamulcowy przycisnąl klocki do tarcz tak że aż felga sie rozgrzała. Rozebrałem zaciski i przeczyściłem tłoki i oczyściłem klocki ale niestety jak zaczałem sprawdzać sprzęgło ( ślizga się) po krótkiej jezdzie czuć smród (sprzęgła?)... Nie jestem magikiem żebym miał sie bawic sam w wymiane na przykład tarczy od sprzęgła. Krótko mówiąc, jak myślicie co to może być- chodzi mi o fakt ze autko dość długo stało nieodpalane w garażu- linka, tarcze?

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 9 maja 2010, 13:05
przez YaRQ
koniecznie wymień olej

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 16 gru 2010, 01:44
przez Boris86
Sorki że troszkę odgrzeje kotleta.
Mi również kilka dni temu skończyła się skrzynia w BG GT. Kolega pożyczył odemnie auto i po 150km jego przygoda zakończyła się tym że najpierw na "1" rozłączyło mu napęd. Podobno następnie jak zepchnął auto na bok okazało się że wchodzi jedynie wsteczny i luz. Na wstecznym napęd jest przenoszony. Czy w waszych usterkach skrzyni w BG GT efekt był taki sam?
Niestety moje auto jeszcze do mnie nie dotarło bo czekam, aż kumpel wyśle po nie lawete.

I tu pojawia się pytanie numer dwa.

Czy ktoś z was oglądał te uszkodzone dyfry?
Który element dyferencjału sie rozsypał?
Macie jakieś foty uszkodzeń?
Czy dawało się z tego zrobić na przykład jeszcze zaspawany dyfer i skrzynkę z 100% szperą taką tylko na zloty i ściganki?


Kolejne pytanie do zaprawionych w bojach zabójców skrzynek GT.
Czy pada w 99% dyferencjał czy to tylko jedna z wielu usterek zdarzających sie w tych skrzyniach?

Pyt. nr4

Piwo, mógłbym Cie prosić o namiar na tego człowieka który dorabia satelity i na te szpery za 600$? może być na PW

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 16 gru 2010, 19:14
przez piwo
pw
co do tego co pada w gtkowskich skrzynaich to popytaj wlasnie wieska.on nie jedna rozbieral wiec da ci dobra odpowiedz.
jak co mam jedna skrzynie gt w zapasie a druga rozwalona na czesci.moze akurat z dwoch cos sie da zlozyc.jak co pw.

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 3 sty 2011, 02:39
przez Pabllo
dobrze, ze mam dwa gt i na razie w obydwóch skrzynie śmigają jak ta lala;)

Re: Mały problem ze skrzynią biegów w 1.9GT

PostNapisane: 13 sty 2011, 01:46
przez emilMZ
Dobra to i ja rozgrzebie troszke ten temat na nowo,po tym jak rok temu mi padła skrzynia z ciekawośći rozebrałem ją.Padł mechanizm różnicowy a dokłądnie satelity-wszystkie 4 były tak wymielone że niebyło nawet śladu po zębach,tak poza tym skrzynia wyglądała na zdrową,Z tego co czułem jak jezdziłem to w obu mazdach niezależnie od oleju zalanego (lepkości) był czasem problem z wrzuceniem drugiego biegu tzn nie wchodził tak płynnie.I tak dla potomnych,u mnie padający mechanizm dawał znaki takim dziwnym głuchym terkotaniem po odpuszczeniu gazu ;) a co do tego czy zawsze pada dyfer, z tego co wiem tak.Tylko z tego co zauważyłem te kłopoty zawsze zaczynają się od za małego poziomu oleju w skrzyni,który lubi sobie wyciec np uszczelniaczami półosi.