Strona 1 z 1

Stuki w przednim zawieszeniu

PostNapisane: 28 sty 2004, 15:32
przez radziu
Witam,

Ostatnio zaczelo mi cos stukac w przednim zawieszeniu i mysle,ze to jest cos z kolumna McPhersona, ale nie jestem pewien i dlatego pisze :) Objawia sie to tak: jak zmieniam bieg na nizszy na przyklad z 3 na 2 i gwaltownie puszczam sprzeglo to jest takie walniecie z lewej strony chyba ; jak jade dosc szybko i na drodze sa dziury (co w Polsce jest na kazdej drosze :( ) to przy opadaniu samochodu czuje jakies wibracje tez z lewej strony. Kiedys mialem GOLFA I i mialem cos podobnego. W Golfie byly takie kielichy z lozyskami i wlasnie te lozyska mi padly i zrobil sie na nich luz i amortyzator nie dzialal tak jak powinien. Sciagac auta mi nie sciaga czyli chyba [waaaco?] jest ok.
Jak ktos ma jakis pomysl to piszcie.

Pozdro,

PostNapisane: 7 lut 2004, 00:04
przez hubal
końcóweczki przyjacielu końcóweczki drążków do wymiany

PostNapisane: 7 lut 2004, 11:55
przez Waluś
Jak mowa o przednim zawieszeniu, to u mnie jak mocno skręcam podczas ruszania i potem prostuje koła to mam wrażenie że strzelają sprężyny (taki metaliczny dźwięk) szczególnie jak jest mokro. Co wy na to??

PostNapisane: 7 lut 2004, 17:28
przez radziu
Wlasnie chodzi o to, ze to nie sa koncoweczki bo luzow nie ma na drazkach i to specjalnie jeszcze sprawdzalem przy kupnie auta. Ale chodzi mi o to co moze byc z kolumna McPhersona nie tak czy tam sa jakies odbojniki przy tych kileichach czy lożyska.

PostNapisane: 9 lut 2004, 19:52
przez xXx
Jeżeli szarpie Ci, gdy mocniej puścisz sprzęgło przy redukcji to na 100 % poduszka silnika i to pewnie ta przy skrzyni biegów

PostNapisane: 10 lut 2004, 11:08
przez radziu
Patryk, a nie wiesz jak to sprawdzic zeby byla 100% pewnosc czy to poduszka?? Jak mialem Golfa to cos bylo nie tak przy kolumnie McPhersona, a jak sprawdzic czy to poducha przy silniku?? Jak samochod podskakuje na nierównościach to są jakies wibracje. Jak wiesz co jak to mozna sprawdzic to daj znac, bo sam sie chce za to zabrac i jakbym wiedzial na 100% co to jest to byloby o wiele latwiej :D

Dzięki,

Pozdro

PostNapisane: 10 lut 2004, 11:32
przez xXx
Pojedź na szarpak, a tam diagnosta prawdę powie Ci.......

PostNapisane: 10 lut 2004, 21:04
przez Smirnoff
Albo mu powie, albo i nie... :P Ale spróbowac mozna...

PostNapisane: 10 lut 2004, 23:15
przez marcing
Typuję sworzeń dolny wahacza albo tuleję wahacza. Obydwie sprawy przerabiałem i miałem podobne objawy. Podczas ruszania wahacz przemieszczał się na zepsutej tulei i uderzał o mocowanie. Sworzeń dolny wybija się przynajmniej u mnie często i strasznie bije na dziurach i przy hamowaniu.

PostNapisane: 11 kwi 2007, 18:38
przez Master
Witam !
Niestety nie znalazłem na forum odpowiedzi na moje pytanie więc może podepnę się tutaj:

Ostatnio zaczęło mi coś dosyć mocno stukać w przednim prawym kole na nierównościach, byłem u mojego mechanika, wlazł pod Mazde poszarpał, potrząsł i stwierdził że to DOLNY SWORZEŃ przy kole od strony pasażera.

Mam też przyjaciela który pracuje na hurtowni części, pytałem go o ten sworzeń.
No i facet się zapytał jaka jest średnica tego sworznia?
16 czy 18 ??

Mam też pytanie odnośnie producenta części, mam dostępne dwie opcje:
DELPHI lub OCAP

Kumpel poleca DELPHI, spotkał ktoś się może z częściami tej firmy ?

PostNapisane: 11 kwi 2007, 20:31
przez koksik
Jeśli chodzi o delphi to jest to dość znana firma robiąca elementy zawieszenie, ja tak słyszałem i przeglądałem ich katalogi w sieci.

PostNapisane: 11 kwi 2007, 21:39
przez Orin
Niestety nie mierzyłem sworznia przy wymianie. Ja wsadziłem japoński zamiennik firmy "555". Kupilem go u Smirnoff'a :)

PostNapisane: 15 kwi 2007, 16:57
przez Mav
Master ostatnio przerabialem temat :D . Jezeli masz madzie z pierwszych lat produkcji to prawie na 100% masz 16 bo dopiero pozniej wsadzili 18. Ale najlepiej zmierzyc szerokosc sworznia przy srubach. wystarczy wsadzic reke przy skreconym kole i zmierzyc np. suwmiarką. Podaj tutaj rozmiar jaki Ci wyszedl to ja zmierze swoj stary sworzen (mam 16 mm) i jezeli bedzie ten sam to znaczy ze masz 16 bo 18 jest sporo wieksza sama w sobie.
Tez wsadzilem "555" od Smirnoffa i bardzo sobie chwale.

PostNapisane: 17 kwi 2007, 14:07
przez Master
Mav dzięki za chęć pomocy ,już się z tą sprawą uporałem.

A tak dla innych na przyszłość:

ŚREDNICA SWORZNIA W 323f BG z 1991 to 16.

PostNapisane: 17 kwi 2007, 15:37
przez karolkus
ja w 1,8 z 1992 roku wsadzilem delphi 18mm i tez sobie chwale ale dopieor 30000km przejechal :) mam tez wymieniona koncowke drazka na 555 i przejechane na niej jakies 60000 i tez jest ok :)