Stuki w przednim zawieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radziu » 28 sty 2004, 15:32

Witam,

Ostatnio zaczelo mi cos stukac w przednim zawieszeniu i mysle,ze to jest cos z kolumna McPhersona, ale nie jestem pewien i dlatego pisze :) Objawia sie to tak: jak zmieniam bieg na nizszy na przyklad z 3 na 2 i gwaltownie puszczam sprzeglo to jest takie walniecie z lewej strony chyba ; jak jade dosc szybko i na drodze sa dziury (co w Polsce jest na kazdej drosze :( ) to przy opadaniu samochodu czuje jakies wibracje tez z lewej strony. Kiedys mialem GOLFA I i mialem cos podobnego. W Golfie byly takie kielichy z lozyskami i wlasnie te lozyska mi padly i zrobil sie na nich luz i amortyzator nie dzialal tak jak powinien. Sciagac auta mi nie sciaga czyli chyba [waaaco?] jest ok.
Jak ktos ma jakis pomysl to piszcie.

Pozdro,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez hubal » 7 lut 2004, 00:04

końcóweczki przyjacielu końcóweczki drążków do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2003, 18:01
Posty: 196
Skąd: POZNAŃ
Auto: mazda xedos 2,0 V6

Postprzez Waluś » 7 lut 2004, 11:55

Jak mowa o przednim zawieszeniu, to u mnie jak mocno skręcam podczas ruszania i potem prostuje koła to mam wrażenie że strzelają sprężyny (taki metaliczny dźwięk) szczególnie jak jest mokro. Co wy na to??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez radziu » 7 lut 2004, 17:28

Wlasnie chodzi o to, ze to nie sa koncoweczki bo luzow nie ma na drazkach i to specjalnie jeszcze sprawdzalem przy kupnie auta. Ale chodzi mi o to co moze byc z kolumna McPhersona nie tak czy tam sa jakies odbojniki przy tych kileichach czy lożyska.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez xXx » 9 lut 2004, 19:52

Jeżeli szarpie Ci, gdy mocniej puścisz sprzęgło przy redukcji to na 100 % poduszka silnika i to pewnie ta przy skrzyni biegów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez radziu » 10 lut 2004, 11:08

Patryk, a nie wiesz jak to sprawdzic zeby byla 100% pewnosc czy to poduszka?? Jak mialem Golfa to cos bylo nie tak przy kolumnie McPhersona, a jak sprawdzic czy to poducha przy silniku?? Jak samochod podskakuje na nierównościach to są jakies wibracje. Jak wiesz co jak to mozna sprawdzic to daj znac, bo sam sie chce za to zabrac i jakbym wiedzial na 100% co to jest to byloby o wiele latwiej :D

Dzięki,

Pozdro
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez xXx » 10 lut 2004, 11:32

Pojedź na szarpak, a tam diagnosta prawdę powie Ci.......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Smirnoff » 10 lut 2004, 21:04

Albo mu powie, albo i nie... :P Ale spróbowac mozna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez marcing » 10 lut 2004, 23:15

Typuję sworzeń dolny wahacza albo tuleję wahacza. Obydwie sprawy przerabiałem i miałem podobne objawy. Podczas ruszania wahacz przemieszczał się na zepsutej tulei i uderzał o mocowanie. Sworzeń dolny wybija się przynajmniej u mnie często i strasznie bije na dziurach i przy hamowaniu.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez Master » 11 kwi 2007, 18:38

Witam !
Niestety nie znalazłem na forum odpowiedzi na moje pytanie więc może podepnę się tutaj:

Ostatnio zaczęło mi coś dosyć mocno stukać w przednim prawym kole na nierównościach, byłem u mojego mechanika, wlazł pod Mazde poszarpał, potrząsł i stwierdził że to DOLNY SWORZEŃ przy kole od strony pasażera.

Mam też przyjaciela który pracuje na hurtowni części, pytałem go o ten sworzeń.
No i facet się zapytał jaka jest średnica tego sworznia?
16 czy 18 ??

Mam też pytanie odnośnie producenta części, mam dostępne dwie opcje:
DELPHI lub OCAP

Kumpel poleca DELPHI, spotkał ktoś się może z częściami tej firmy ?
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez koksik » 11 kwi 2007, 20:31

Jeśli chodzi o delphi to jest to dość znana firma robiąca elementy zawieszenie, ja tak słyszałem i przeglądałem ich katalogi w sieci.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez Orin » 11 kwi 2007, 21:39

Niestety nie mierzyłem sworznia przy wymianie. Ja wsadziłem japoński zamiennik firmy "555". Kupilem go u Smirnoff'a :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Mav » 15 kwi 2007, 16:57

Master ostatnio przerabialem temat :D . Jezeli masz madzie z pierwszych lat produkcji to prawie na 100% masz 16 bo dopiero pozniej wsadzili 18. Ale najlepiej zmierzyc szerokosc sworznia przy srubach. wystarczy wsadzic reke przy skreconym kole i zmierzyc np. suwmiarką. Podaj tutaj rozmiar jaki Ci wyszedl to ja zmierze swoj stary sworzen (mam 16 mm) i jezeli bedzie ten sam to znaczy ze masz 16 bo 18 jest sporo wieksza sama w sobie.
Tez wsadzilem "555" od Smirnoffa i bardzo sobie chwale.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Master » 17 kwi 2007, 14:07

Mav dzięki za chęć pomocy ,już się z tą sprawą uporałem.

A tak dla innych na przyszłość:

ŚREDNICA SWORZNIA W 323f BG z 1991 to 16.
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez karolkus » 17 kwi 2007, 15:37

ja w 1,8 z 1992 roku wsadzilem delphi 18mm i tez sobie chwale ale dopieor 30000km przejechal :) mam tez wymieniona koncowke drazka na 555 i przejechane na niej jakies 60000 i tez jest ok :)
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323