Strona 1 z 1

problem z montażem wspomagania

PostNapisane: 23 maja 2009, 10:39
przez jaro23
problem z montażem wspomagania.
odnośnie kola pasowego...
maglownica wstawiona... siedzi z z niej przewody.
pompa wspomagania przy wkrecaniu srub tych ktore dostalem niepowodzi siesruby traca gwint co to moze byc? zle sruby?

kolo pasowe... i tu problem dostałem je razem z kompletem czyli maglownica pompa przewody ze zbiornikiem, ale nie zgadza się średnica na wal
moja mazda ma 30mm średnicy na wal dokładnie kolo zębate rozrządu i 10mm klinka zdjecie
Obrazek
, a kolo pasowe co dostałem 27 bodajże...

wiec moje pytanie? czy możliwe ze to z innego silnika i dlatego nie pasuje?
czy muszę szukać do konkretnego silnika czyli mojego 1.3? czy czegoś mi brakuje?
np, złe kolo zębate korbowodu ale bo inaczej rozrząd by pracował...

PostNapisane: 23 maja 2009, 11:34
przez Inte
pompa wspomagania przy wkrecaniu srub tych ktore dostalem niepowodzi siesruby traca gwint co to moze byc? zle sruby?

najpierw to trzeba poświecić trochę czasu na oczyszczenie tych otworów, bo syfu tam co niemiara. wd-40 w dużych ilościach do wypłukania + gwintownik/ew szczotka druciana z "długim włosiem". ja przez pomyłkę gwintowałem na jakiś inny rozmiar gwintu i wkręciłem jakieś standardowe śruby bo tych mazdowskich nie dostałem. ale trzyma od roku i nawet nie drgnie.


jaro23 napisał(a):czy możliwe ze to z innego silnika i dlatego nie pasuje?

moje było z 1,6 i pasowało idealnie. nie znam rozmiaru otworu ale wiem, że całe koło (na zewnątrz) miało ok 12 cm. może to Ci coś pomoże.

PostNapisane: 23 maja 2009, 17:26
przez jaro23
rozmiar zewnetrzny mego obecnego i tego co dostalem jest identyczny czyli 12 ale wewnetrzna srednica tam gdzie wchodzi na kolo zebate rozdzadu jest juz inne... i tu jest problem...
a z otworami pod zamontowanie pompy to chyba tam jest gęstszy zwój i dlatego mi niszczylo na śrubach...

gdzie moge dostac te kolo pasowe? jak mam szukać? zawsze w oczy wieje wiatr.

PostNapisane: 23 maja 2009, 17:32
przez Inte
jaro23 napisał(a):gdzie moge dostac te kolo pasowe? jak mam szukać?

eh i tu mam dla Ciebie złą wiadomość... ja tego koła szukałem około tygodnia, ciągle dzwoniąc, pytając się znajomych, jeżdżąc po szrotach.
w końcu musiałem kupić cały blok od 1,6 dla głupiego koła ;/

moje propozycje :
– aukcje allegro, dzwoń do wystawiających 323 na części, samych kół na allegro chyba nie ma,
– szroty
jak mi coś do głowy przyjdzie to dam znać

jak będziesz dzwonił po aukcjach to dokładnie opisz koło, ty masz jeden pasek klinowy i jeden wieloklinowy/wielorowkowy (jak kto woli) żeby ci czasem od BA nie wcisnęli tak jak mi chcieli, bo BA ma 2 wielorowkowe.

PostNapisane: 23 maja 2009, 17:35
przez jaro23
jak to cały blok? nie rozumiem...

tak mam kolo alternator klinowy a pompę na wielokolorowy. a te maglownice z pompa i kołem pasowym były z 323F możne dlatego złe kolo pasowe bo tam już większa gama silników była

PostNapisane: 23 maja 2009, 17:37
przez Inte
jaro23 napisał(a):były z 323F możne dlatego złe kolo pasowe bo tam już większa gama silników była

ojjj odwrotnie odwrotnie ;)

jaro23 napisał(a):jak to cały blok? nie rozumiem..

no po prostu, kupiłem od znajomego znajomego cały dół silnika od 1,6 przy, którym było to koło. bo samego koła sprzedać nie chciał

PostNapisane: 23 maja 2009, 17:46
przez BratCukierka
o które koło pasowe chodzi? bo mam przy swoim b3 który leży do sprzedaży jedno wolne koło pasowe na wale korbowym

PostNapisane: 23 maja 2009, 17:53
przez Inte
BratCukierka napisał(a):koło pasowe na wale korbowym


które ma napędzać wspomaganie (pasek wielorowkowy) i alternator (klinowy)
pamiętam jak pisałeś, że od czasu zakupu auta miałeś tam już odpowiednie koło do montarzu wspomagania i to właśnie o to koło się rozchodzi

PostNapisane: 23 maja 2009, 17:59
przez BratCukierka
już do b3 nie zakładałem wspomagania, ale u mnie wolne koło pasowe było na wale, u was nie? a teraz mam wspomaganie z BG dostosowane do B6T :D Pompę postanowiłem zamontować z BG, bo ta ori od B6T wyglądała archaicznie :P :]

PostNapisane: 23 maja 2009, 18:02
przez Inte
BratCukierka napisał(a):ale u mnie wolne koło pasowe było na wale, u was nie?

no właśnie nie wiem jakim cudem u ciebie było to koło... był wymieniany silnik? (może dlatego był w tak dobrym stanie pomimo tego przebiegu :P)

BratCukierka napisał(a):a teraz mam wspomaganie z BG dostosowane do B6T

jest inna siła wspomagania? :)

PostNapisane: 23 maja 2009, 18:06
przez BratCukierka
Silnik ori od początku :]

Czemu było koło nie wiem... może miałem wersję LX+ hahaha

a może poprzedni właściciel przygotowywał się do założenia wspomagania od kompletowania części i skończyło się na montażu koła :D

PostNapisane: 23 maja 2009, 19:53
przez jaro23
bracieCukierka :) super sprawdź wymiary według wymiarów które narysowałem :)
i daj mi znać to się dogadamy jakby co :)

PS bracie co ze sprężynami?


Obrazek
to moje obecne kolo pasowe jedna śrubę ktoś ukręcił pewnie poprzedni właściciel

PostNapisane: 23 maja 2009, 20:30
przez Inte
aha, koło schodzi bez odkręcania śruby na wale... co ja się namordowałem, żeby ta śrubę odkręcić a i tak odazało się, że niepotrzebnie...

PostNapisane: 23 maja 2009, 22:36
przez jaro23
hehe dokładnie ;p ja odkręciłem w sprytny sposób i szybko mianowicie: miałem dobry nasadowy klucz długa rurka sprawdziłem w którą stronę kreci się korbowód i złożyło sie tak ze odwrotna stronę niż odkręcana śruba i rozrusznikiem lekko zakręciłem i poszło jak z płatka :) bo tak cały silnik się kręcił i auto jechało, a tak to szybko :)

PostNapisane: 23 maja 2009, 22:45
przez Inte
tzn u mnie na aucie śrubę odkręciłem normalnie z ręcznym i zapiętym biegiem rękoma, ale jak miałem pół silnika na glebie, zero punktów, żeby jakoś zablokować korbowód, było cholernie ciemno i jeszcze mi się śpieszyło. w końcu ze złości uderzyłem kluczem w koło a ono ku mojemu zdziwieniu samo odpadło... <lol> <lol>
tylko te 4 śrubu się odkręca i ściąga tą ala podkładkę/zabezpieczenie + troszkę delikatnego uderzenia/podparcia w odpowiednich punktach i schodzi ;p

PostNapisane: 23 maja 2009, 22:50
przez jaro23
to jednak kolo pasowe te co dostałem z jakiegoś innego silnika... bo naprawdę nie pasuje średnica i klin
a Ty mowisz ze miales identyczne kolo jak obecne moje? i bez problemu wchodziło za stare?

PostNapisane: 24 maja 2009, 12:46
przez Inte
a Ty mowisz ze miales identyczne kolo jak obecne moje? i bez problemu wchodziło za stare?

jeśli to było do mnie to nie, nigdzie nawet tak nie napisałem ;)
u mnie z tymi kołami odbyło się na zasadzie plug&play. moje były rozmiarami identyczne, tylko to nowe oczywiście miało miejsce na pasek od wspomagania.
jeśli to Twoje nowe koło nie pasuje to nie ma co kombinować tylko, niestety, trzeba szukać nowego