Słabe hamulce

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez robo_mazda » 10 sty 2005, 20:27

Mam taki problem gdy chce mocno zahamować i wciskam do oporu pedał hamulca to koła nie chcą mi się zblokować. Kumpel powiedział mi że przyczyną może być zapowietrzony układ hamulcowy. Dodam że nie mam ABS i ostatnio wymieniłem [jakie?] szczęki hamulcowe.
Robo
Początkujący
 
Od: 4 sty 2005, 22:42
Posty: 9
Skąd: ELBLĄG
Auto: Mazda 323F 92' 1.6 16V

Postprzez navroth » 10 sty 2005, 20:40

a wyciągałeś cylinderki, rozszczelniałeś układ?
płynu ubywa?
punkty do sprawdzenia: wycieki z cylinderków hamulcowych i przewodów, stan przewodów elastycznych, wycieki z pompy hamulcowej i jej stan.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez robo_mazda » 10 sty 2005, 20:45

płynu hamulcowego jest ok i nie wyciagalem cylinderków
Robo
Początkujący
 
Od: 4 sty 2005, 22:42
Posty: 9
Skąd: ELBLĄG
Auto: Mazda 323F 92' 1.6 16V

Postprzez navroth » 10 sty 2005, 20:48

a pedał jest wysoko czy wpada nisko?
jak 'podpompujesz" to idzie do gory?

zrob tak podpompuj i zahamuj – jak zblokuje kola to zapowietrzony uklad

dla pewnosci ze wciskasz "do oporu" hamuj LEWA nogą !! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez P0L4K » 10 sty 2005, 21:44

a przy jakiej predkosci wciskasz ten hampel do oporu???
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez mrdok » 10 sty 2005, 21:55

Ja miałem taki sam problem, pojechałem do diagnosty, a on powiedział mi(po sprawdzeniu hamulców na rolkach), że tylne koła bardzo trudno blokują się, tzn. z piskiem opon raczej nie zatrzymasz się. Wszystkie współczynniki procentowe przy testowaniu były Ok. tzn. różnica w hamowaniu tylnej i przedniej osi.
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez robo_mazda » 10 sty 2005, 21:58

Hamowanie sprawdzalem tak przy prędkości 40-50 km/h. Jak podpompuje to pedał idzie do góry.
Robo
Początkujący
 
Od: 4 sty 2005, 22:42
Posty: 9
Skąd: ELBLĄG
Auto: Mazda 323F 92' 1.6 16V

Postprzez navroth » 10 sty 2005, 22:05

mrdok napisał(a):z piskiem opon raczej nie zatrzymasz się


sproboj z 50 tki zahamowac lewą noga ;) hebluj az do zatrzymania auta , pisk murowany :D
Ostatnio edytowano 10 sty 2005, 22:07 przez navroth, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez navroth » 10 sty 2005, 22:06

robo_mazda napisał(a):Jak podpompuje to pedał idzie do góry.


zapowietrzony układ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez mrdok » 10 sty 2005, 22:10

robo_mazda napisał(a):Jak podpompuje to pedał idzie do góry.

to odpowietrz najpierw.
navroth napisał(a):sproboj z 50 tki zahamowac lewą noga

aaaa sprubuje ;) a jutro zdam relacje :D
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez b2 » 11 sty 2005, 00:06

czemu lewą? ku klux klan? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez GofNet » 11 sty 2005, 01:54

A czemu nie :–)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez navroth » 11 sty 2005, 18:25

b2 napisał(a):czemu lewą?



Od razu zblokujesz koła :) dlatego ze sprzeglo zawsze depsze sie na maxa i lewa noga inaczej jest przyzwyczajona do nacisku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez b2 » 11 sty 2005, 21:44

ale ja depcze gaz też na maxa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez navroth » 11 sty 2005, 22:32

To nie to samo sprawdz :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Huano » 11 sty 2005, 22:58

Jeeeej – to było straszne, kompletny brak wyczucia hamulca w lewej nodze... W razie potrzeby nagłego i silnego zahamowania – polecam lewą nogę :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez robo_mazda » 12 sty 2005, 01:25

navroth napisał:
zrob tak podpompuj i zahamuj – jak zblokuje kola to zapowietrzony uklad.

Sprawdziłem i faktycznie tak jest.
Robo
Początkujący
 
Od: 4 sty 2005, 22:42
Posty: 9
Skąd: ELBLĄG
Auto: Mazda 323F 92' 1.6 16V

Postprzez Globy » 15 sty 2005, 00:06

Hehe, mnie sie zdarzylo przy pierwszej przejazdzce A/T... Zeby + kierownica = booool :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez andrzeej » 4 lut 2007, 13:04

witam wszystkich podepne sie pod ten temat.
Ostanio zauwazyłem ze mam słabsze hamulce (koła jak chce to zablokuje) nie weim jak to opisac wczesniej dleikatnie sie wcisneło hamulec i czuło sie ze auto zwalniało teraz te hamulce sa "mdłe"
Klocki i tarcze z przodu byly wymienianei sa ok
Z tyłu tarcza jest ok ,klocki maja ok 3 milimerrów grobości czy to by az tak wpłyneło na słabsze hamulce?
Mam Abs ale nie działa.... jakis czas temu dolewałem płynu hamulcowego bo wraz z ubytkiem klocków ubyło płynu
Jesli chodzi o zapowietrzenie układu: na właczonym silniku papowanie pedałem nic nie zmienia,
natomiat na zimnym owszem po 3 nacisnieciu pedał robi sie twardy do tego stopnia ze nie ma nic luzu...
cekam na pomoc
Obrazek

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2005, 20:13
Posty: 60
Skąd: Wolbrom
Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p

Postprzez krystian28 » 4 lut 2007, 19:41

Miałem ten sam kłopot tylko ze w 323c Ba 1.5 16v z tyłu mam bębny okazało sie że były cylinderki zapieczone usterka ala fiat 126p :|
krystian
Początkujący
 
Od: 20 sty 2007, 17:12
Posty: 10
Skąd: szczecin
Auto: 323c 1.5 16v 95 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323