Strona 1 z 1

Wymiana oleju w skrzyni biegów "AUTOMAT"

PostNapisane: 6 sty 2005, 16:44
przez Bolox11_1
Witam wszystkich, szykuje mi sie wymiana oleju w skrzyni biegów, bo wyglada na zuzyty, tak powiedzial mechanik, a skrzynie w automacie trzeba szanowac.
Jaki polecacie olej do skrzyni biegów oczywiscie automatycznej bo mechanik mi powiedzial ze najodpowiedniejszy bedzie czerwony ale nie podal firmy, a jakie jest wasze zdanie na ten temat.
Wymieniajac olej w skrzyni oczywiste jest zeby wymienic filtr oleju, ale mechanik powiedział ze cięzko jest z dostaniem i dlatego pytam was gdzie mozna było bo kupic.

Pozdrawiam Bolox11_1

PostNapisane: 8 sty 2005, 00:34
przez karolkus
Witam!

Kozystajac z okazji ze mam pod reka ksiazke do mazd 323 z lat 1989-1994 cutuje co tam napisali:
Automatyczna skrzynia przekladniowa F4A-EL:
ilosc oleju: 5,8dm3, rodzaj: olej do przekladni automatycznych atf dexron II, sprawdzanie poziomu: co 40 000km. Oleju nie wymienia sie
Ksiazk Mazda 323 wydawnictwo WKŁ Warszawa 1998. str. 151
Jest jeszcze o sprzynce F3A-HL z tym ze poziom sprawdzac co 40 000 lub co dwa lata. Oleju tez sie nie wymienia.

Wiec polecam sprawdzic poziom oleju i ewentualnie dolac jak za malo :)
Pozdrawiam
Karol

PostNapisane: 8 sty 2005, 01:10
przez Paweł
Zdecydowanie wymieniac. Owszem, niewysilona skrzynia w idealnym stanie moze, podobnie jak wspomaganie ukladu kierowniczego, pracowac przez wiele dziesiatek tysiecy kilometrow na jednym oleju, ktory jesli jest dobrej jakosci, nie traci swoich wlasciwosci i parametrow. Jednak w praktyce warto ATF wymieniac co 20-40kkm w zaleznosci od skrzyni, a w przypadku takich padak jak CD4E nawet czesciej niz co 10kkm – wszystko ze wzgledu na zuzycie oleju w wyniku przepracowania i wysokich temperatur.

Przy okazji powinienes przeplukac chlodnice oleju (zintegrowana z chlodnica cieczy), poniewaz obok miski olejowej, wlasnie w chlodnicy najczesciej zbieraja sie wszelkie zanieczyszczenia i odpadajace fragmenty mechanizmow skrzyni... <lol>

Mozesz uzywac oleju Dexron II, IIE lub III.

Olej spuszczasz z miski, nalewasz bagnetem. Nie uruchomiaj silnika bez oleju w skrzyni.

Dostep do filtra jest od razu po zdemontowaniu miski olejowej. Lepiej wymienic filtr, razem z uszczelka miski, ew. kleic ja na silikon.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 10 sty 2005, 22:58
przez Bolox11_1
Witam, ciesze sie, ze znależli sie fachowcy bo mój problem chciałbym oddac w takie ręce :)
W trakcie uszkodzenia uszczeliki pod głowicą spalało mi płyn chłodniczy (nie jezdziłem dużo max 5 km)
Po wymianie uszczelki, nastąpiło wyczuwalne (nawet mocne szarpnięcie przy zmianie biegu z pierwszego na drugi), a nastepne biegi wchodzą jak do tej pory lekko.
Najprawdopodoniej cos musiało sie przytkać, tylko co ???
Prosze o porady a może problem tkwi gdzie indziej.

Pozdrowienia Bolox11_1

PostNapisane: 12 kwi 2008, 14:18
przez daniel_w
Odgrzewam kotleta.

Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat

tco_tm napisał(a):powinienes przeplukac chlodnice oleju (zintegrowana z chlodnica cieczy)


Czy to jest konieczne przy wymianie, jaka jest trudność tego czyszczenia i w ogóle jak się to robi.

PostNapisane: 12 kwi 2008, 19:56
przez Globy
=> http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... iana_oleju

W BP kontroluje sie olej co 40000 km, wymienia co 80000 km – warto czesciej. W serwisie ok. 200 zl z filtrem.

PostNapisane: 12 kwi 2008, 23:30
przez daniel_w
Dzieki Globy, juz to czytałem wcześniej.

Jeszcze pytanko:

-czy filt oleju do ASB oraz uszczelkę miski można kupic jako zamiennik, czy udać się od razu do ASO? I jaki jest orientacyjny koszt zakupu?

PostNapisane: 14 kwi 2008, 10:56
przez daniel_w
Jeszcze was trochę pomęcze :)

Taki filtr http://www.samko.pl/sklep/product_info. ... cts_id=255


i uszczelka http://www.samko.pl/sklep/product_info. ... cts_id=171

są dobre do mojego auta (avatar)?

PostNapisane: 7 wrz 2009, 12:56
przez thy
Czas odkopać temat!

Mam problem z dobraniem zamiennika filtra oleju do skrzyni AT do ojcowego krążownika.... jest to Mazda 323 BJ 1.5 16v. Spece z Samko nie potrafią mi pomóc – nie mają takiego filtra w ofercie – (jakiś niby jest, ale mówią, że nie będzie pasował).
Ori filtr ma symbol FN01215A, skrzynia to 4F27.

Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.