Wymiana oleju w skrzyni biegów "AUTOMAT"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bolox11_1 » 6 sty 2005, 16:44

Witam wszystkich, szykuje mi sie wymiana oleju w skrzyni biegów, bo wyglada na zuzyty, tak powiedzial mechanik, a skrzynie w automacie trzeba szanowac.
Jaki polecacie olej do skrzyni biegów oczywiscie automatycznej bo mechanik mi powiedzial ze najodpowiedniejszy bedzie czerwony ale nie podal firmy, a jakie jest wasze zdanie na ten temat.
Wymieniajac olej w skrzyni oczywiste jest zeby wymienic filtr oleju, ale mechanik powiedział ze cięzko jest z dostaniem i dlatego pytam was gdzie mozna było bo kupic.

Pozdrawiam Bolox11_1
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2004, 09:53
Posty: 16
Skąd: Domaradz
Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v

Postprzez karolkus » 8 sty 2005, 00:34

Witam!

Kozystajac z okazji ze mam pod reka ksiazke do mazd 323 z lat 1989-1994 cutuje co tam napisali:
Automatyczna skrzynia przekladniowa F4A-EL:
ilosc oleju: 5,8dm3, rodzaj: olej do przekladni automatycznych atf dexron II, sprawdzanie poziomu: co 40 000km. Oleju nie wymienia sie
Ksiazk Mazda 323 wydawnictwo WKŁ Warszawa 1998. str. 151
Jest jeszcze o sprzynce F3A-HL z tym ze poziom sprawdzac co 40 000 lub co dwa lata. Oleju tez sie nie wymienia.

Wiec polecam sprawdzic poziom oleju i ewentualnie dolac jak za malo :)
Pozdrawiam
Karol
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez Paweł » 8 sty 2005, 01:10

Zdecydowanie wymieniac. Owszem, niewysilona skrzynia w idealnym stanie moze, podobnie jak wspomaganie ukladu kierowniczego, pracowac przez wiele dziesiatek tysiecy kilometrow na jednym oleju, ktory jesli jest dobrej jakosci, nie traci swoich wlasciwosci i parametrow. Jednak w praktyce warto ATF wymieniac co 20-40kkm w zaleznosci od skrzyni, a w przypadku takich padak jak CD4E nawet czesciej niz co 10kkm – wszystko ze wzgledu na zuzycie oleju w wyniku przepracowania i wysokich temperatur.

Przy okazji powinienes przeplukac chlodnice oleju (zintegrowana z chlodnica cieczy), poniewaz obok miski olejowej, wlasnie w chlodnicy najczesciej zbieraja sie wszelkie zanieczyszczenia i odpadajace fragmenty mechanizmow skrzyni... <lol>

Mozesz uzywac oleju Dexron II, IIE lub III.

Olej spuszczasz z miski, nalewasz bagnetem. Nie uruchomiaj silnika bez oleju w skrzyni.

Dostep do filtra jest od razu po zdemontowaniu miski olejowej. Lepiej wymienic filtr, razem z uszczelka miski, ew. kleic ja na silikon.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bolox11_1 » 10 sty 2005, 22:58

Witam, ciesze sie, ze znależli sie fachowcy bo mój problem chciałbym oddac w takie ręce :)
W trakcie uszkodzenia uszczeliki pod głowicą spalało mi płyn chłodniczy (nie jezdziłem dużo max 5 km)
Po wymianie uszczelki, nastąpiło wyczuwalne (nawet mocne szarpnięcie przy zmianie biegu z pierwszego na drugi), a nastepne biegi wchodzą jak do tej pory lekko.
Najprawdopodoniej cos musiało sie przytkać, tylko co ???
Prosze o porady a może problem tkwi gdzie indziej.

Pozdrowienia Bolox11_1
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2004, 09:53
Posty: 16
Skąd: Domaradz
Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v

Postprzez daniel_w » 12 kwi 2008, 14:18

Odgrzewam kotleta.

Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat

tco_tm napisał(a):powinienes przeplukac chlodnice oleju (zintegrowana z chlodnica cieczy)


Czy to jest konieczne przy wymianie, jaka jest trudność tego czyszczenia i w ogóle jak się to robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez Globy » 12 kwi 2008, 19:56

=> http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... iana_oleju

W BP kontroluje sie olej co 40000 km, wymienia co 80000 km – warto czesciej. W serwisie ok. 200 zl z filtrem.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez daniel_w » 12 kwi 2008, 23:30

Dzieki Globy, juz to czytałem wcześniej.

Jeszcze pytanko:

-czy filt oleju do ASB oraz uszczelkę miski można kupic jako zamiennik, czy udać się od razu do ASO? I jaki jest orientacyjny koszt zakupu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez daniel_w » 14 kwi 2008, 10:56

Jeszcze was trochę pomęcze :)

Taki filtr http://www.samko.pl/sklep/product_info. ... cts_id=255


i uszczelka http://www.samko.pl/sklep/product_info. ... cts_id=171

są dobre do mojego auta (avatar)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez thy » 7 wrz 2009, 12:56

Czas odkopać temat!

Mam problem z dobraniem zamiennika filtra oleju do skrzyni AT do ojcowego krążownika.... jest to Mazda 323 BJ 1.5 16v. Spece z Samko nie potrafią mi pomóc – nie mają takiego filtra w ofercie – (jakiś niby jest, ale mówią, że nie będzie pasował).
Ori filtr ma symbol FN01215A, skrzynia to 4F27.

Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323