Strona 1 z 1

Problem z przegubem-wymiana

PostNapisane: 20 kwi 2009, 15:34
przez Slowik19
Witam
Wlasnie wymieniam przegub i napotkalem problem.. Wiec gdy chce zdjac przegub z pol osi trzyma go jakies zabezpieczenie w srodku przegubu, jak je zdjac ? Jedno zdjalem co bylo na pol osi ale te drugi trzyma.
Prosze o pomoc
Z gory dzieki

PostNapisane: 20 kwi 2009, 16:31
przez ROMAN-R87
jak pamietam to przegob trzeba wyszarpnac z poloski albo zbic go mlotkiem

PostNapisane: 20 kwi 2009, 16:38
przez Slowik19
ROMAN-R87 napisał(a):jak pamietam to przegob trzeba wyszarpnac z poloski albo zbic go mlotkiem



szarpalem i okladalem mlotkiem, nie pomoaga :(

PostNapisane: 20 kwi 2009, 21:50
przez gienekgs

PostNapisane: 21 kwi 2009, 22:38
przez gonzus1989
masz tam taką Spinke... ja sie z nią męczyłem ,ale w koncu wyszła.. przy zestawie NOWEGO PRZEGUBU też taką dostajesz..bicie młotkie nic nie da ,tylko pogorszy sprawe ..bić mozna ale jak tą spinke wyciągniesz...

PostNapisane: 21 kwi 2009, 22:54
przez Pioteq25
MazdaspeedPL napisał(a):masz tam taką Spinke... ja sie z nią męczyłem ,ale w koncu wyszła.. przy zestawie NOWEGO PRZEGUBU też taką dostajesz..bicie młotkie nic nie da ,tylko pogorszy sprawe ..bić mozna ale jak tą spinke wyciągniesz...


W BG był seger w przegubach? Jak jest pierścionek, to trzeba użyć siły, a gdy jest seger, to trzeba go najpierw rozprężyć – widać go jak się wyczyści smar.

PostNapisane: 24 kwi 2009, 00:17
przez gimper
Najczesciej na polosi jest taki pierscien ktory sie "odbezpieczy" po dobrym strzale mlotkiem tylko wazne jest zeby bic blisko poloski a nie za bok przeguba. bo jak bijesz z boku to sie krzyzuje i nie wyjdzie.. jest jeszcze jedna opcja bardzo malo prawdopodobna: jest zabezpieczony segerem. wytrzyj smar i dokladnie obejrzyj czy nie ma tam takiego pierscionka z dwoma dziurkami/zaczepami jesli jest to odbezpiecz. a jak nie ma to wal smialo. ja zbijam przeguby gdy poloska jest zamontowana w skrzyni i jak mam problem to urzywam przecinaka i wtedy juz musi ruszyc

PostNapisane: 24 kwi 2009, 08:21
przez Dry
Właśnie wczoraj zbijałem przgub przy wymianie osłony.

Wyglada to tak: Nie ma segera jest tylko pierscionetk :) Jak zdjąłem nawet go dobrze nie widać:
Obrazek
Do zbicia przegubu użyłem sprzętu wysokiej techniki:
Obrazek
Walisz 2x młotkiem w to drewinko od tylu i wsio :D Ładnie wyskakuje :)

tutaj sa fotki jakie zrobilem, moze sie przyda :)
http://img6.imageshack.us/gal.php?g=im000218.jpg

Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 17 maja 2011, 19:18
przez tyla
Witam,

dzisiaj na przegladzie gdy Pan wszedl do mojego auta i podjechal na rolki w celu sprawdzenia czegos tam (co on w ogole tam sprawdza?) i w pewnym momencie cos duplo!

– O cholera!
– Co się stalo ?
– Chyba przegub Panu poszedl

I rzeczywiscie jak wyjezdzalem to strasznie skrzypialo i cos walilo z tamtych okolic. I Pan mi powiedzial, ze tak nie powinno byc i mam to zrobic.

Przegladu oczywiscie nie dostalem – mam taka karteczke i za 2 tygodnie musze sie stawic z naprawionym autem.


Moj model to 1.8 16V SOHC BG 1992r. – jaki przegub do tego polecacie i jak wyglada wymiana tego przegubu ?

Powiedzial ze dodatkowo musze zrobic sworzen – o co mu chodzilo ? o swochen wachacza ? Jak sie to wymienia ?

Oraz, ze musze zrobic wydech bo jest dziurawy – da sie to jakos zakleic czyms albo zaspawac ?

Pozdrawiam

Re: Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 17 maja 2011, 20:12
przez Mazdaxxx
zawieź samochód do mechanika bo niestety ale po twoich pytaniach widze ze z przegubem napewno nie dasz sobie rady... co zamiennika przegubu to raczej jest z nimi cena/jakosc im drozszy tym lepszy i dostaniesz go po podaniu modelu samochodu rocznika i silnika... co do sworznia wachacza czyli dolnej gałki jest podobnie cena/jakosc do 1.3/1.6/1.8 bg 89-94r gałki sa takie same i z wymiana nie powinnas mieć problemu ... co do wydechu musiałby zobaczyć to ktoś kto sie na tym zna.... zazwyczaj da sie pospawać lub wyciać skorodowany kawałek i wspawać ten element na nowo...

Re: Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 17 maja 2011, 21:42
przez tyla
Dam rad wymienic ten przegub :D tylko jakbym prosil o jakis opis lub link bo szukam i nic nie umiem znalezc narazie.

Czy moglo sie to stac z winy tego goscia co mi auto sprawdzal ze ten przegub sie posypal ? Czy to nie jest w ogole jego wina ?

Re: Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 17 maja 2011, 22:19
przez l3mur91
Mazdaxxx napisał(a):1.3/1.6/1.8 bg 89-94r gałki sa takie same


Nie są takie same... niestety.
Są 3 średnice. Wiem bo najeździłem się, żeby wymieniać na mniejszą/większą. <oczy>

Re: Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 18 maja 2011, 10:24
przez TALREP
Moim zdaniem nie ma sensu spawać tłumika, chyba że robi się to samemu. Za robociznę, przynajmniej w mojej okolicy policzą ci minimum 80-100zl do tego trwałość takiej naprawy to max rok czasu. Lepiej za około 120zl kupić nowy tłumik (zamiennik) i wymienić samemu. Przechodzilem to z tlumikiem koncowym, później przy pozostalych juz nawet nie zawracalem sobie glowy szukaniem spawacza tylko od razu jechalem do sklepu po zamiennik.

Re: Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 18 maja 2011, 11:37
przez Ania_TM
A o przegubach nie ma tematu?
Chyba jest.

Do tego nie jestem zwolennikiem zakładania jednego tematu o 3 kwestiach.

Re: Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 18 maja 2011, 14:49
przez Mazdaxxx
l3mur91 napisał(a):
Mazdaxxx napisał(a):1.3/1.6/1.8 bg 89-94r gałki sa takie same


Nie są takie same... niestety.
Są 3 średnice. Wiem bo najeździłem się, żeby wymieniać na mniejszą/większą. <oczy>

ta takie same... tyle ze w zaleznosci od daty produkcji były rózne średnice samego sforznia 16mm i 18mm... poza tym te z 18mm sforzniem maja tez wieksza kulke i sa mocniejsze,wytrzymalsze dlatego ja zawsze kupuje 18mm i tocze te 2mm i jest cacy... ps w modelu BA sa te same gałki 18mm

Re: Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 18 maja 2011, 14:57
przez l3mur91
W IC zawsze pytają mnie o średnice... niezależnie od roku.
16, 18 i chyba 22mm. <co?>

Re: Na przeglądzie rozwalili mi przegub

PostNapisane: 18 maja 2011, 15:43
przez Mazdaxxx
tylko 16 i 18 są tylko 2 rodzaje w bg w 323f GT v6 BA jest sworzeń 22mm pytaja o średnice bo nei chce im sie szukać w kasiazce po vin-ie czy tez dokładnej dacie produkcji

Re: Problem z przegubem-wymiana

PostNapisane: 19 maja 2011, 00:06
przez tyla
Czy taki przegub bedzie odpowiedni do mojego modelu :

323F BG 1.8 16V SOHC '92r 103km

http://moto.allegro.pl/przegub-zewn-maz ... 32324.html

na zdjeciu nr 2 podane wymiary


Prosze o odpowiedz bo chcialbym dzisiaj zakupic ten przegub