Strona 1 z 1

Trzesie i Stuka od 70 do 90 km/h – ROZWIĄZANIE OST. POST !

PostNapisane: 23 mar 2009, 23:22
przez marcin5644
Witajcie !

Na wstępie proszę aby mod nie przenosił ani nie podpinał tematu pod inne bo objawy nie pasują jak ostatnio.

Ale do rzeczy przy prędkości 85 km/h trzęsie a potem zaczyna się dźwięk taki jak wydaje wał korbowy ale to nie jest to gdyż powyżej 85 km/h przestaje i jest normalnie...

Ani wał wstępnie mechanik wykluczył też przegub...

Zna ktoś odpowiedź co to może być ?

Pozdrawiam

PostNapisane: 24 mar 2009, 00:14
przez booyas
Sprawdzałeś, czy przypadkiem nie poluzowały Ci się śruby trzymające koła? Mi się kiedyś taka sytuacja przytrafiła. Przy 90 strasznie stukało i czułem trzęsienie pod stopami. Zatrzymałem się na poboczu, okazało się, że nakrętki mogłem rękami odkręcać. To jest pierwsza rzecz, która przychodzi mi do głowy :>. A jeśli trzęsie Ci mocno kierownicą to możesz też sprawdzić wyważenie kół, czasem po przejazdach przez błotniste drogi potrafi nalepić się błoto od wewnętrznej strony felg. Jeśli chodzi o przeguby to w moim przypadku stukały podczas skręcania. Przy jeździe prosto było ok. Pozdro.

PostNapisane: 24 mar 2009, 10:19
przez marcin5644
U mnie śruby po dokręcane i wyważone. Sytucja jest dźiwna bo ten dźwiek tez jakby pod siedzeniem ale mechanik mówi że auto moze przenosić dźwięk a felgi są okej u mnie 85 km/h stuka i trzesie powyżej 90 problem ustaje :/
tylko na tej prędkości takie coś się dzieje :(
Z zawieszeniem mam wszystko ok

POMOCY !

PostNapisane: 26 mar 2009, 21:44
przez Lorne
Czyli wychodzi na to ze to anioł stróz puka ... nie jedz szybciej.

... ale do rzeczy ... a moze oponka ma guza? W sluzbowce mialem guza nie wiedzac o nim :D ... trzeslo i trzeslo ... ale jak zajechalem do wulkanizacji okazalo sie ze od wewnatrrz opony jest spory guz ... malo brakowalo a by wystrzelila.

PostNapisane: 6 kwi 2009, 18:52
przez zbychu28
A JAK TAM TARCZE MOZE TRZEBA JE PRZETOCZYC

PostNapisane: 25 kwi 2009, 07:30
przez marcin5644
Witajcie po długiej przerwie rozpoczęła się walka z tym problemem jest co raz głośniejsze stukanie i drganie boje się o własne bezpieczeństwo dlatego pojechałem na szarpaki które o dziwo nic nie wykazały :O Lekkie luzy na gumach przy wahaczach i drążku...

Amory sprężyny i łożyska są dobre...

Dźwięk namierzyłem z tylnego lewego koła i jestem o tym przekonany powiem o twoim poście mechanikowi który ma dzisiaj szukać czegoś zobaczymy co na to powie...

Puki co szukamy co to ku**a jest :(

P.S. Stukanie poszerzyło się i stuka od 70 do 90 km/h :/

PostNapisane: 28 kwi 2009, 07:04
przez marcin5644
Po dogłębnej analizie i dobierania się do koła Mechanik odkrył ten stukot jest w górnej części amortyzatora...

Diagnoza taka że trzeba rozebrać to i zobaczyć co konkretnie albo amor albo gumy wybite lub coś innego...

Teraz moje pytanie do was:

Czy to możliwe że amortyzator stuka i drga tylko na prędkości od 70 do 90 ?
Mało tego skręcając z tą prędkością nic nie stuka a wyjeżdżając na prosta drogę już stuka :|

PostNapisane: 10 maja 2009, 07:33
przez marcin5644
Stukanie, drganie a nawet już cykotanie od 60 do 80 km/h te prędkości się zmieniają... Czemu ? Tego nie wiem... Byłem u innego mechanika stwierdził że coś porządnie wali...
Na pewno nie luzy nie opony nie felgi po prostu nie wiadomo...

We wtorek będzie wiadomo co to więc poinformuje...

PostNapisane: 13 maja 2009, 17:47
przez marcin5644
Wszystko Wiadomo !

Sprawdzone było: Piasta i Łożysko i nagle się okazało że na każdym wyboju [waaaco?] rusza się 1.5 cm w lewa i prawą...

Diagnoza była jedna tuleje na wahaczu tylnym 2 były do wymiany... były w fatalnym stanie...

Dziś przyjechałem z gotowymi tulejami do wymiany i oczywiście nie obyło się bez drobnego motania z zapieczonymi śrubami ale udało się :)

Nowe tuleje i problem ZNIKŁ !

PROBLEM ZNIKŁ ! ZNÓW CIESZE SIĘ JAZDĄ I CISZĄ :)

POZDRO !
[/b]