Strona 1 z 2

Zamierzam kupić większe felgi...

PostNapisane: 22 gru 2004, 10:25
przez Xionc
Witam! Upatrzyłem sobie fajne felgi 15" 7J 4x100 ET 37. Więc do Mazdy będą pasować. Teraz mam 175/70/R13. Sprawdziałem w zamiennikach i wynika z tego że jak założe 195/50/R15 albo /55/ to będzie prawie to samo jeśli chodzi o wymiar koła. I teraz pytanie: czy ktoś zakładał do silnika 1.6 84 źrebaki takie opony, jakie wrażenia z jazdy, czy coś musze jeszcze wiedziec?

Aha, jak kogoś interesuje to felgi takie (tylko nie kupiwać mi ich przypadkiem!!) http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=36977988

PostNapisane: 22 gru 2004, 11:51
przez zielony9
Ja do mojej mazdy 323F BG przemierzałem feli ATS 16 z oponami fulda 225x45 posowały bez proglemu i nie były potrzebne dystsnse rozstaw śrób 4x100

PostNapisane: 22 gru 2004, 22:33
przez Koval
Xionc napisał(a):195/50/R15

Takie miałem w swojej f-ce, auto dość posztywniało, ale na zakrętach było nie do ruszenia :D

PostNapisane: 23 gru 2004, 09:19
przez Toud
Witam
Ja na wiosne robie identyczną wymianę. Teraz jest 175/70 R13 a będzie 195/50 R15 :D .
Zastanawiałem się jeszcze nad 16", ale profil za bardzo by się obniżył. Wrażenia z jazdy na wiosne ;)
Koval napisał(a):zakrętach było nie do ruszenia
– miejmy nadzieje że takie ;)
Pozdrawiam

PostNapisane: 23 gru 2004, 21:57
przez dizzi
Witam! Upatrzyłem sobie fajne felgi 15" 7J 4x100 ET 37. Więc do Mazdy będą pasować. Teraz mam 175/70/R13. Sprawdziałem w zamiennikach i wynika z tego że jak założe 195/50/R15 albo /55/ to będzie prawie to samo jeśli chodzi o wymiar koła. I teraz pytanie: czy ktoś zakładał do silnika 1.6 84 źrebaki takie opony, jakie wrażenia z jazdy, czy coś musze jeszcze wiedziec?

Aha, jak kogoś interesuje to felgi takie (tylko nie kupiwać mi ich przypadkiem!!)


osz ty jeden ty ..... <killer> chcesz miec fajniejsza mazda BG od mojej !
JASNA CHOLERA MUSZE IŚĆ DO JAKIEJS ROBOTY BY ZAROBIC NA INWESTYCJE W MOJA MADZIE ! HEHE
NARAZIE POZDRO :]

PostNapisane: 24 gru 2004, 02:58
przez Globy
Dizzi, dzialaj <spoko> Xionc, ja mialem w BG Dieslu 195/55/15 i jakos szedl :D

PostNapisane: 24 gru 2004, 15:11
przez MiKo
Toud napisał(a):Witam
Ja na wiosne robie identyczną wymianę. Teraz jest 175/70 R13 a będzie 195/50 R15 :D .


Mam dokładnie te same tj 175/70-R13 i tez mysle o 195/50-R15, pytanie tylko czy napewno nie bedzie oszukiwać licznik ?? Podpowiedzcie, jak to się w ogóle oblicza ?

PostNapisane: 24 gru 2004, 18:40
przez Globy
http://amnet.pl/~daniel/przel.htm => prosze, tutaj mozecie wyliczyc sobie przeklamania licznka. Jesli moge cos polecic, na polskie drogi profil 55 jest sensowniejszym wyborem.

PostNapisane: 25 gru 2004, 02:14
przez Boris86
Mam w 323 1.3 '92 właśnie 195/50/15... zdecydowanie zdobi i poprawia czucie samochody na drodze. Natomiast chyba wzrosło troszkę spalanie, trudniej się kręci kułeczkiem i jest zdecydowanie sztywniej.... sumując wszystkie za i przeciw... polecam z całą pewnością... tylko omijaj dzioory w jezdni.
Dla mnie ładna felga i szerokie oponki to podstawa tuningu... sądzę że dla większości z was również.
Strata na dynamice wywołana wiekszą szerokością opon nie jest jakoś strasznie wielka.

PostNapisane: 25 gru 2004, 13:00
przez Xionc
MiKo napisał(a):Mam dokładnie te same tj 175/70-R13 i tez mysle o 195/50-R15, pytanie tylko czy napewno nie bedzie oszukiwać licznik Podpowiedzcie, jak to się w ogóle oblicza ?


Ja już przerobiłem temat. Będzie oszukiwał o 0,2km/h przy prędkości 150km/h więc niezauważalnie, praktycznie średnica koła pozostanie bez zmian. Zmieni się tylko powierzchnia styku opony z asfaltem. Poza ty, opony 195/50/15 są Standardowe i mozna kupić NOWE Barum za około 170zł sztuka więc niewiele drożej od tych 175... . Mi się podobają opony BFGoodrich Profiler G, kosztuja 215 zł / sztuka (moze stanieją) i mają niezłe recenzje na http://www.opony.com.pl . A wspominam o cenach dlatego, że opony 195/55/15 są automatycznie o 100 droższe bo są (chyba) niestandardowe. W ogoóle w oponach płaci się za jej standarwość... :|

PS.: Mój zakup na nowy sezon:

Obrazek

PostNapisane: 25 gru 2004, 20:56
przez MiKo
Xionc napisał(a):Ja już przerobiłem temat. Będzie oszukiwał o 0,2km/h przy prędkości 150km/h więc niezauważalnie, praktycznie średnica koła pozostanie bez zmian. Zmieni się tylko powierzchnia styku opony z asfaltem.


No właśnie też sprawdziłem i rzeczywiście średnica koła jest OK, ale mam pewne obawy :
– 50 to chyba zbyt niski profil
– słyszałem ze auta na szerokich laciach więcej palą (to mi się szczególnie nie podoba)
– felgi które upatrzyłem były na 323F ale z roku 1992 – nie wiem czy na pewno będą pasowały, gostek mi napisał :
"Kupowane były jako nowe specjalnie do mazdy z odpowiednim współczynnikiem ET tj na przód węższe ET 25  a na tył szersze ET 33" 7Jx15xH2 ET-33

Nie mam pojęcia co to są za oznaczenia ET i te 7Jx15xH2 i nie wiem czy będą pasować, do Warszawy też raczej nie podjadę tak po prostu obejrzeć bo za daleko. Dla zainteresowanych link do tych kółek :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=37915969

PostNapisane: 25 gru 2004, 22:47
przez Globy
Przykro mi, ale w BA rozstaw srub jest 5 x 114,3 mm, a podane felgi sa z BG (4 x 100 mm). Polecam => http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/sruby.php

PostNapisane: 25 gru 2004, 22:57
przez ART
Globy napisał(a):Przykro mi, ale w BA rozstaw srub jest 5 x 114,3 mm, a podane felgi sa z BG (4 x 100 mm). Polecam =>

????
5x114,3 to jest chyba tylko w 2,0 a w 1,5 jest 4x100

PostNapisane: 25 gru 2004, 23:08
przez Globy
Ups, racja <nie powiem> Pomylka, 5 srub jest w V6 i GE.

PostNapisane: 26 gru 2004, 13:51
przez MiKo
Globy napisał(a):Przykro mi, ale w BA rozstaw srub jest 5 x 114,3 mm, a podane felgi sa z BG (4 x 100 mm).


Wiec 4x100 do mnie podejdzie, wygląda na to, że felgi by pasowały ??
Powiedzcie jak to jest z tym zwiększonym spalaniem na szerszych kołach (ile może więcej palić).

PostNapisane: 26 gru 2004, 18:20
przez Boris86
Zmieniłem z 165 na 195... spalanie wzrosło o około 1,5 litra LPG :( ... było 10/10,5 litra a jest 11,5/12 litra.... a może ja mam cięższą noge ;)

PostNapisane: 26 gru 2004, 22:39
przez Xionc
No ciekawe o ile mi wzrosnie. Tez mi teraz pali tak 10/10.5 ale mam 1.6

PostNapisane: 26 gru 2004, 23:52
przez Pyton162
ja przeszedłem z 14 na 16 na profil opon 50 to jeszcze nie jest zle na Polskie drogi ale teraz mysle nad 17 tylko wtedy profil gumy pójdze w dół i to mnie troche zniecheca

PostNapisane: 27 gru 2004, 00:56
przez -=SauroS=-
Ja w cieniasie zalożyłem sobie sporo szersze koła bo 195 i spalanie wzroslo mi o ok. 1l. Miałem tam mały silnik, więc obciążenie było baaardzo czuć.Wolałem się nie ścigać z malarem na światłach ;) No ale czego się nie robi dla wyglądu ;d

PostNapisane: 27 gru 2004, 21:21
przez Toud
Morgenik napisał(a):ja przeszedłem z 14 na 16 na profil opon 50 to jeszcze nie jest zle na Polskie drogi

A wiesz że sie cały czas od tego spotkania zastanawiam? 16" byłoby super, ale profil wychodzi niewielki coby nie przekłamywać licznika... Qrde, mam zabitego klina... Ale na szczeście do wiosny troche czasu to sie zobaczy, pewnie kwestie finansowe zdecydują – będzie kasa 16", nie będzie – 15"

Pozdrawiam