Strona 1 z 2
Padające Skrzynie.

Napisane:
1 mar 2009, 18:13
przez Marcin1mazda
Witam Mam Problem ze skrzyniami w Mazdzie 323f 1,8 GT <wcześniej był 1,8 sohc>. Problem polega na Tym że mam Auto od 1,5 roku i padła mi już 6-ta skrzynia. Wcześniej na silniku 1,8 sohc padło 5 skrzyń. Ręce mi już opadają. za każdym razem pada mechanizm różnicowy. zaczyna żęzić a po jakichś 2-3tyg do miesiąca strzela całkiem i albo robi dziury w skrzyni albo rozwala sie w środku i nic trzeba kolejną skrzynie wsadzać :/ co zrobić żeby przestały padać. i jakie koszty sie z tym wiążą ? proszę o pomoc.

Napisane:
1 mar 2009, 18:56
przez keczu
Rozumiem ze jak tak hurtem wymieniasz skrzynie to sa to uzywane zespoly,jaki olej stosujesz ATF czy typowy przekladniowy?

Napisane:
1 mar 2009, 19:52
przez Marcin1mazda
keczu napisał(a):jaki olej stosujesz ATF czy typowy przekladniowy?
Taki olej Leje Za każdym Razem :
http://sklep.oleje.pl/cgibin/shop?info=203&sid=3451ecee

Napisane:
1 mar 2009, 20:21
przez skorpek
Marcin1mazda napisał(a):co zrobić żeby przestały padać.
wujek, emeryta zastosuj


Napisane:
1 mar 2009, 22:03
przez keczu
Z tego co mi sie wydaje (a moze mi sie tylko wydawac bo nie dokladnie taki silnik mialem) to do wyboru jest opcja z olejem ktory zalewasz lub typowym uzywanym w automatach.Mialem BG z silnikiem 1.6 dawno temu i zachcialo mi sie wymienic olej w skrzyni chociaz wszystko bylo ok.Zalalem taki jak ten ktorego uzywasz,ale jak spuszczalem "stary" to wlasnie byl ATF,no i po jakis 5tys.polecialy mi lozyska,poza tym byl tu jakis post odnosnie 626 i wlasnie Jaksa polecal tylko ten olej(ATF) do manualnej skrzyni.

Napisane:
2 mar 2009, 02:09
przez Marcin1mazda
keczu napisał(a):Zalalem taki jak ten ktorego uzywasz,ale jak spuszczalem "stary" to wlasnie byl ATF,no i po jakis 5tys.polecialy mi lozyska,poza tym byl tu jakis post odnosnie 626 i wlasnie Jaksa polecal tylko ten olej(ATF) do manualnej skrzyni.
Czyli ten którego zalewam to jest shit? i mam Zalać ATF?

Napisane:
2 mar 2009, 14:26
przez Seventh_Star
Stara prawda – stosować tylko sprawdzone materiały, a nie jakieś "wynalazki".

Napisane:
3 mar 2009, 23:25
przez keczu
Marcin1mazda napisał(a):Czyli ten którego zalewam to jest shit? i mam Zalać ATF?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=69784

Napisane:
4 mar 2009, 09:46
przez Lukano
Miałem GT, lekko się nie jeździło i skrzynia wytrzymała. Więc albo olej zły, albo noga


Napisane:
4 mar 2009, 11:22
przez Jacek176
Skoro producent zaleca lać olej 75w90 przeznaczony do skrzyń manualnych to dlaczego kombinować i lać inny? Wątpie żeby to pomogło, raczej będzie jeszcze gorzej.

Napisane:
4 mar 2009, 12:50
przez BratCukierka
nie wiem jak to jest ale na wlepce w bf jest wyraźnie że lać ATF a w bg bym musiał zobaczyć
Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
13 paź 2010, 19:01
przez MichalS80
Posiadam 323 1.6 8V BG. W instrukcji zalecaja do skrzyni olej mineralny 75 W90 w specyfikacji Gl4 lub Gl5. W niskich temperaturach dopuszczaja stosowanie oleju ATF Dexron II. Takze nie wiem co zastosowac. Oleju mineralnego 75 W 90 nie spotkalem, wszystkie ktore widzialem to syntetyki i polsyntetyki. Jeszcze pytanie czy jak spuszcze stary olej i bedzie czerwony to znaczy ze jest to ATF?
Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
17 paź 2010, 07:59
przez Jacek176
Poważnie jest napisane, że musi być mineralny? Ja znalazłem tylko info, że ma być 75W90 i specyfikacja GL4 lub GL5 bez uszczegóławiania czy ma to być minerał syntetyk czy półsyntetyk.
Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
24 paź 2010, 08:01
przez ROMAN-R87
75/90 to jest pelny syntetyk, ATF jest mineralny(ale jest tez ATF SHC-czyli syntetyk)-olej do skrzyni nalezy bezwzglednie stosowac toki jaki przewidzial producent bo jak nie to sa pozniej klopoty
pozdrawiam
Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
24 paź 2010, 13:29
przez win386
Nieprawda. 75W90 to tylko norma. Nie ma niczego wspólnego z tym czy dany olej jest wytworzony na bazie syntezy, krakingu czy mineralizacji.
Na moje wszystkie skrzynie jakie do tej pory padały były zwyczajnie wyeksploatowane. Dyferencjał siada najczęściej od przebiegu i zbyt małej ilości oleju w skrzyni.
Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
29 paź 2010, 22:08
przez maku109
Do skrzyń najlepiej stosować taki olej jaki zaleca producent tegoż podzespołu. Nie kombinować.
Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
21 lis 2010, 01:25
przez .:MarciN:.
A może skrzynia z B6T pomoże? Tylko nie wiem szczerze mówiąc jak z dostępnością...
Jest jakieś lekarstwo na skrzynie z B-serii. Szykuję się do swapu na GT, ale te opinie (jak wiadomo nie jednego forumowicza) mnie przerażają... Marzyłem o 1.8T ale widzę, że oznacza to pożegnanie z niezawodnością...
Ciekawy kontrast, bo skrzynie z K-serii są przecież bardzo wytrzymałe...
Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
22 lis 2010, 22:03
przez Jacek176
.:MarciN:. napisał(a):A może skrzynia z B6T pomoże? Tylko nie wiem szczerze mówiąc jak z dostępnością...
Sam sobie odpowiedziałes

Dostępność: zerowa.
.:MarciN:. napisał(a):Jest jakieś lekarstwo na skrzynie z B-serii.
Jest: wymiana przynajmniej raz w roku

Ja wymieniam skrzynię razem z co drugą wymianą oleju

Ostatnio skrzynie od 1.3 kupiłem za 150PLN razem z przesyłką także koszty nie są jakies porażające

Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
22 lis 2010, 22:35
przez Mazdaxxx
zalezy jak sie jezdzi moje 1.3 zjadło 6 skrzyn za niecałem 9 miesiecy ;p
Re: Padające Skrzynie.

Napisane:
23 lis 2010, 16:57
przez .:MarciN:.
Zaczynam powoli myśleć, że lepiej przeszczepić do 323 V-ke, jeśli chce się więcej mocy i niezawodność. Mazda musi mi służyć do codziennej jazdy, a po przeszczepie na GT i wyjeździe na dłuższe wakacje nie chciałbym żeby skrzynia padła mi np. 1tys. km od domu :/.
Dodam, że moja skrzynia jeździ w moim aucie już od prawie 250tys... Jedynka zaczyna ciężko wchodzić powoli, słychać również czasem na biegu jałowym oraz przy wciśniętym sprzęgle puste stukanie z okolic skrzyni... Chyba nadchodzi powoli jej kres... do tej pory, na najdłuższych nawet trasach mnie nie zawiodła.
Jak rozumiem nikt jeszcze nie wpadł na sposób ich wzmocnienia? Tutaj nasuwa się pytanie – ile wytrzymują skrzynie w autach, które mają przeszczepiony silnik z GTX'a i napęd na przód... Przecież są tam skrzynie od GT.
Eh... a B seria taka fajna – silniki luz – tylko ta pięta achillesowa w postaci skrzyni. Na co tu swapować
