Strona 1 z 1

ABS – jest czy go nie ma ??

PostNapisane: 12 gru 2004, 03:07
przez 323
Mam takiego oto problema i proszę o pomoc w rozwiązaniu nurtującej mnie sprawy.
Otóż dzisiaj po raz pierwszy wszedłem pod swoją Madzię 323 BG B6 z 91 r. GLX 1,6 16V OHC (to tak dla możliwie najlepszego określenia samochodu jaki niedawno zanabyłem) i doznałem szoku.
Na wszystkich kołach stwierdzam jakąś dziwną instalację elektryczną (czujniki, kabelki etc.) sugerującą fakt istnienia w moim aucie ABSu.
Zaznaczam, że Magdę oglądałem wspólnie z kumplem – doświadczonym mechanikiem i to on zasugerował mi, że w tym aucie może być coś takiego jak ABS. W odpowiedzi na jego sugestię stwierdziłem, że raczej być nie może bo nie mam żadnej kontrolki na desce rozdzielczej a gdyby ABS był to chyba takowa powinna się znajdować.
Następnie zaczęliśmy szukać centralki i podobno znajduje się ona w okolicach akumulatora, ale na dotarcie tam i szczegółowe jej oglądnięcie niestety zabrakło już czasu.
Polecił mi rozpędzić auto i silnie zahamować. No i niestety czar prysnął.
Koła zablokowało a auto w pięknym ślizgu kontynuowało swoją podróż do przodu.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć co to mogą być za czujniki i instalacja przy kołach – wskaźniki zużycia okładzin hamulcowych to to raczej nie są.
Jeśli te czujniki i przewody stanowią część ABSu to dlaczego auto blokuje koła przy silnym hamowaniu.
Czy komuś zdarzył się przypadek, że zainstalowano tylko część ABSu ?? :D

PostNapisane: 12 gru 2004, 10:40
przez Huano
Może się zdarzyć że masz ABS, ale z powodu uszkodzonego czujnika/czujników lub pompy ABS lub braku pływnu w tej pompie (lub jakiś innych powodów) system ABS nie działa... Dla pocieszenia – czujniki ABS są tragicznie drogie :(

PostNapisane: 12 gru 2004, 17:25
przez 323
@ Huano
Ale możesz mi powiedzieć czy wogóle w tych modelach był ABS ??
Bo jeśli nie to nie będziemy grzebać, natomiast jeśli jest cień szansy że były to nie popuszczę dopóki nie znajdę zarówno ABSu jak też przyczyny jego "niedyspozycji".

PostNapisane: 12 gru 2004, 17:49
przez P0L4K
w eFkach BG byly modele z abs'em

PostNapisane: 12 gru 2004, 19:07
przez vtk
hej, u mnie jest ABS, ale niestety nie działający. tak jak pisał Huano, kupno czujników jest b. drogie (u mnie akurat trzeba by wymienić oba tylne czujniki). na desce mam kontrolkę od ABS'u – która cały czas się świeci – i wygląda ona standardowo, tzn. przechylony samochodzik wpisany w okrąg (koło) i dwa "nawiasy" odchodzące po bokach od tego okręgu. poza tym rzeczywiście w okolicach akumulatora znajduje się centralka od ABS'u, polecam zajrzeć. możesz jeszcze podjechać do serwisu (skąd jesteś, uzupełnij profil!) i podłączyć furkę do kompa, w celu rozwiania wątpliwości. u mnie po podłączeniu komp wyraźnie pokazał, które czujniki od ABS'u są padnięte. pozdrowienia :)

PostNapisane: 12 gru 2004, 22:55
przez 323
Tylko że ja nie mam eFki a normalnego hatchbacka.
Wiem, że eFcie to wersja exclusive i w nich prędzej spodziewałbym się ABSu niż w pospolitej trójdrzwiówce.
A gdzie mam ewentualnie szukać kontroli ABSu i czy nawet jeśli byłby ABS to taka kontrolka musi być ??
U kumpla o którym wspominałem jest komputer więc jak ją podepniemy to może nam coś powie. Warunek że będzie miał aktualne oprogramowanie do mojej Madzi ;)

PostNapisane: 12 gru 2004, 22:56
przez 323
P.S.
Profil już uzupełniłem – najdokładniej jak tylko się dało.

PostNapisane: 12 gru 2004, 23:08
przez marek
vtk napisał(a):kupno czujników jest b. drogie



Kupiłem używkę do MX-3 za 150 pln

PostNapisane: 12 gru 2004, 23:33
przez vtk
323 napisał(a):Profil już uzupełniłem – najdokładniej jak tylko się dało

:) niezły pomysł...

323 napisał(a):A gdzie mam ewentualnie szukać kontroli ABSu i czy nawet jeśli byłby ABS to taka kontrolka musi być

u mnie to druga kontrolka od dołu po lewej stronie zegarów, nad kontrolką od płynu do spryskiwaczy.

marek napisał(a):Kupiłem używkę do MX-3 za 150 pln

i? jak już coś takiego piszesz, to przydało by się trochę więcej informacji...

pozdrowienia :)

PostNapisane: 12 gru 2004, 23:53
przez marek
trochę więcej informacji...


Szrot w łodzi, 602-262-653

PostNapisane: 13 gru 2004, 00:08
przez Huano
Ja w ogole mam ajkies cudo... Według serwisu komputer nie ma łącza diagnostycznego (!!!), brak kontroli ABS na desce, czujniki przy kołach, pompa ABSu, zbiorniczek nalyn są na miejscu, ABSu brak :)
Jeśli tylko będę wiedział jak zmierzyć oporność czujników to dam znać – można samemu spróbować zdiagnozować...

PostNapisane: 13 gru 2004, 03:07
przez Globy
W wersjach 3d rowniez opcjonalnie montowano ABS.

PostNapisane: 13 gru 2004, 20:12
przez 323
No to być może mam ABS tylko że nawet poprzedni właściciel o tym nie wiedział.
Bo moja Madzia zjechała do Polski w lipcu tego roku. Była w doskonałej kondycji dopóki poprzedni właściciel nie zaczął siłować się z czymś twardszym niż przód Madzi. I w ten sposób zanabyłem ją za psie pieniądze a uszkodzenia okazały się bardziej efektowne niż efektywne i nie wyrządziły większych szkód w podstawie karoserii. Rozumiem przez to, że podłużnice zostały zachowane i nieuszkodzone. Reszta to w sumie detale.
Zmykam do serwisu do kumpla i dalej będę się jej przyglądał.
Jeśli będę miał więcej szczegółów to z pewnością się z Wami podzielę.

PostNapisane: 14 gru 2004, 12:51
przez 323
Newsy z ostatniej wizyty w garażu.

Otóż należało chyba zacząć od przyglądnięcia się dokładnemu instalacji elektrycznej. A tu pod maską po lewej stronie stojąc face to face do Madzi znajdują się odpowiednie miejsca na przekaźnik i 60A bezpiecznik odpowiedzialne za ABS.
Jeśli przekaźnik i bezpiecznik są na miejscu to już możemy przypuszczać że w naszym aucie jest ABS.

P.S.
Do pompy od ABSu jeszcze nie doszedłem. Nie podłączyłem również Magdy pod komputer bo z tym to się muszę pofatygować do innego zakładu. Kumpel nie ma oprogramowania :/
Może Wy znacie jakiś dobry i tani serwis japończyków w okolicach Krakowa.
Chodzi mi o to, aby nie zdarli ze mnie za podłącznie do komputera.

PostNapisane: 14 gru 2004, 17:53
przez LUP
Jedź do np. Nissana (Adamus) dawna Mazda na Kamińskiego i nie wchodząc do salonu głównego tylko od razu do garażu mechesów, pogadaj z jakimś starszym mechanikiem w cztery oczy, to ci zrobi analize po godzinach za pół lub 3/4 ceny w twoim garażu. – metoda sprawdzona i działa z pewnością w większości większych salonów.Powodzenia.Pozdro. <jupi>

PostNapisane: 14 gru 2004, 20:20
przez 323
Dzięki – spróbuję.
Tylko kłopot jest bo ten mechanik miałby trochę daleko do mnie.
Te śmieszne znaczki N 49°48' E 20°06' to położenie geograficzne miejscowości w której mieszkam i w której garażuje Madzia.
50 km na południe od Krakowa ;)
Muszę porozmawiać czy ten mecher nie miałby do dyspozycji swojego garażu na miejscu w Krakowie.

PostNapisane: 14 gru 2004, 21:58
przez voodoo-doll
Ja mam fajny przypadek, posiadam ABS wszystkie czujniki grają, inne bajerki także a tu taki pech koła się blokują i ABS nie reaguje. Co się okazuje koleś który miał autko wcześniej wymieniał przeguby i pożałował kilku zeta na te z pierścieniami zębatymi :| .
Ale ja wcale nie narzekam nie lubię tego ustrojstwa :)

PostNapisane: 17 gru 2004, 11:11
przez Justynka
U mnie w madzi ABS jest i na pewno działa :)