Silne szarpniecie przy zmianie biegu-Automat

Napisane:
4 gru 2004, 02:12
przez Bolox11_1
Witam tak jak w temacie, a mianowice po zmianie uczelki pod glowica odczuwam silne szarpniecie podczas zmiany biegu przy predkosci ok 20 km/h, dodam ze z wyzszymi biegami jest ok tak jak bylo.
Watpie w to ze teraz to tak musi byc bo jest nowa uszczelka i ma silnego kopa, ja go nie odczuwam

.
Prosze o opinie uzytkownikow Automatow...oczywiscie jesli tacy sa.

Napisane:
4 gru 2004, 16:16
przez Yard
Miałem Forda Probe 2.2 automat . Szarpanie było spowodowane zapchanymi jakimiś dyszami w skrzyni (taka była diagnoza w warsztacie). Ostatecznie jeździł tylko do tyłu

, a potem go ukradli


Napisane:
4 gru 2004, 17:46
przez Globy
Jesli chodzi o opinie, poczytaj sobie dyskusje manual vs. automat w archiwum forum. Co do skrzyni, albo to mala usterka, albo zaczyna sie cos dziac... Jednym slowem musisz przekopac posty i moze znajdziesz jakas rade dla siebie, w innym wypadku pozostaje specjalistyczny warsztat.

Napisane:
5 gru 2004, 00:34
przez GofNet
Yard napisał(a):Ostatecznie jeździł tylko do tyłu, a potem go ukradli
Ciekawe, czy kradnąc go, uciekali jadąc też do tyłu


Napisane:
5 gru 2004, 01:40
przez Globy
Jesli ukradli przed naprawa skrzyni, to wyswiadczyli Ci przysluge
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
5 gru 2004, 23:24
przez Bolox11_1
Wszystko pieknie ladnie ale...
Moj problem dotyczy tylko i wylacznie podczas zmiany na 2 bieg.
Drugie wrazenie jakie odczowam po zmianie uszczelki pod glowica jest glosniejsza praca silnika tak dziwnie troche chodzi "jakby troszke buczal", bylem u mechanika i potwierdzil ze troche dziwnie chodzi i mowil ze to pewnie wydech 'zardzewial' i mowil zebym przyjechal jak bedzie glosniej chodzic to zalata, w co watpie.
Poszukuje uzytkownika mazdy ktory zna sie w znaczym stopniu i mieszka blisko Rzeszowa.
Prosze o cenne rady
Pozdrawiam Bolox11_1

Napisane:
5 gru 2004, 23:43
przez MAXX
Ja mialem mazde 323 w automacie z takim samym silnikiem tyle ze nie byla to F. Mialem taki problem ze biegi dzialay tylko do 2 biegu. Jak pozniej sie okazlo to mialem spalone jakies tarcze i kanaliki w takim smiesznym labiryncie byly pozapychane – nie znam sie na tym wiec tak to opisuje . ogolnie naprawa nie byla tania


Napisane:
25 sty 2005, 17:12
przez Bolox11_1
Witam, problem rozwiązany
Przyczyną szarpania przy przełączaniu biegu przy 20 km/h, była zle zakręcona linka do gazu a współpracująca ze skrzynią biegów "Automat", która powodowała własnie szarpanie przy przełączaniu na 2 bieg (który jest najbardziej wrażliwy na zle zamocowaną linke od gazu).
Pozdrawiam Bolox11_1

Napisane:
25 sty 2005, 19:51
przez Paweł
Hehe, wlasnie chcialem napisac, ze na 100% cos zle zmontowali. To samo tyczy sie wydechu. Moze dali zuzyta uszczelke, albo cos zle skrecili.
Co do linki gazu, to nie wiem, czy drugi bieg jest najbardziej wrazliwy. Nie wiem jaka masz skrzynie, ale jesli linka wchodzi do skrzyni, to jest to ciegno kickdown i jest regulowane, zwykle poprzez wsuniecie lub wysuniecie (ew. regulacja srubowa jak przy przepustnicy). Zmieniajac ustawienie wplywasz na zachowanie samochodu po mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Jesli zbyt mocno naciagniesz linke, wtedy samochod moze przestac wrzucac biegi w gore, jesli dasz zbyt luzno, mozesz w ogole stracic opcje redukcji.

Napisane:
27 sty 2005, 17:18
przez Bolox11_1
@tco_tm
Masz racje, trzeba mieć baczne oko na to co robią z twoim autkiem , a przede wszystkim z Mazdą
Co do linki to była troche przesunietą i dlatego szarpało podczas zmiany biegu, możliwe ze jesli by przesunął za dużo to by nie zmieniało biegów w górę, ale nie sprawdzałem.
Odnosnie wydechu to był przegnity elastyczny łącznik.
Ps. Przyjemność przesunięcia linki od gazu kosztowała mnie 100 zł.