Strona 1 z 2

Jak zamontować wspomaganie kierownicy?

PostNapisane: 19 gru 2008, 09:24
przez karol1477
Witam... Mam mazde taka jak widac w opisie... kupilem autko calkiem niedawno i co sie okazalo moja wersja wyszla bezwspomagania kierownicy... Z tego co patrzalem to sa uchwyty do zamocowania pompy wspomagania, wiec chyba istnieje taka mozliwosc... Czy warto zakladac...? Czy gra jest warta swieczki? Co o tym sadzicie... ?
Pozdrawiam Karol ;)

PostNapisane: 19 gru 2008, 09:52
przez Adamos
szczerze mówiąc chyba nie warto. az tak trudno się chyba tą kierownicą nie kreci?
chociaz koszty by nie wyszly az tak duze.

PostNapisane: 19 gru 2008, 10:46
przez Lukano
Musisz wstawić pompę, zmienić maglownicę. To główne koszty. jeśli zrobisz to sam to gra warta świeczki ;)
ale jak doliczysz koszty mechanika to ja chyba bym zrezygnował.
Palkerson wstawiał wspomaganie napisz do niego PW to się dowiesz wszystkiego.
http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=6510

PostNapisane: 19 gru 2008, 18:50
przez mundek84
ja tez myślałem nad wstawieniem wspomagania w mojej Magdalenie ale jak na razie to brak gotówki w portfelu :D. Kto wiem może w niedalekiej przyszłości założę.

PostNapisane: 19 gru 2008, 19:10
przez mundek84

PostNapisane: 28 maja 2009, 21:09
przez cobra24
hehe a ja właśnie zakupiłem cały komplet tj. maglownice, pompe, przewody ze zbiornikiem za całe 180 zeta heh

PostNapisane: 28 maja 2009, 21:10
przez BratCukierka
cobra24 napisał(a):hehe a ja właśnie zakupiłem cały komplet tj. maglownice, pompe, przewody ze zbiornikiem za całe 180 zeta heh


a ja rok temu za 150zł :P

PostNapisane: 31 maja 2009, 16:18
przez cobra24
pół dnia roboty i wspomaganie zamontowane, nie trzeba nic brzerabiać wymienić maglownice, zamontować pompe i przewody, oczywiście nie obyło scię bez problemów, popękane przewody ciśnieniowe stalowe zalutowane mosiądzem i zerwanie gwintu w bloku do mocowania pompy, rozwiązane wkręceniem szpilki na pakułach i kleju powinno trzymać. koszty 180 zł – pompa, przewody, maglownica. 25zł – pasek. 16 zł – olej. do tego dochodzi kołp pasowe na wał, ja już miałem orginalnie zamontowane

PostNapisane: 31 maja 2009, 19:27
przez Inte
a mnie to wyszło 500 zł ;p części wyszły trochedrogo ale były w świetnym stanie, zakłądałem oczywiście sam i uważam, że warto, mi wspom. służyło rok i nie żałuję ani 1 zł wydanej na ten cel.

PostNapisane: 31 maja 2009, 22:17
przez cobra24
stary jest bardzo duża różnica zwłaszcza na parkingu, mój brat ma kadeta bez wspomagania i jemu kierownica chodzi lekko bez wspomagania w poruwnaniu w madzi to chodziła jak w sterze

PostNapisane: 31 maja 2009, 22:54
przez Inte
cobra24 napisał(a):jest bardzo duża różnica zwłaszcza na parkingu,


a nie raz przyczynia się to do płynniejszego poruszania, nawet i do bezpieczeństwa, jak trzeba szybko gdzieś zarwócić, skądś wyjechać. szybko machniesz fajera w jedną, drugą i już Cię tam nie ma ;)

PostNapisane: 31 maja 2009, 23:00
przez jaro23
a ja mam problemy z dobraniem kola pasowego na miejsce starego dziwny przypadek z mom silnikiem 1.3 8v :(

bo problemow ze wstawieniem maglownicy nie bylo zadnych...
mocowanie pompy wspomagania zjezdzaja mi sie gwinty na srubach ale to pewnie brudne otwory olej z kurzem trzeba czyscic i tak jak wyzej moze troche pakuly z jakims klejem i wkrecic na chama...

PostNapisane: 31 maja 2009, 23:06
przez Inte
jaro23 napisał(a):a ja mam problemy z dobraniem kola pasowego na miejsce starego dziwny przypadek z mom silnikiem 1.3 8v


miałem taki sam silnik, też sporo sie naszukałem, ale od 1,6 pasuje jesli Ci to coś pomoże

tak w ogóle to było takich tematów w cholerę

PostNapisane: 31 maja 2009, 23:31
przez jaro23
tylko ze ja dostalem z Fki kolo pasowe ale nie wiem jaki silnik
a jak ja mam inne kolo zebate rozrzadu u siebie? czy to mozliwe?

PostNapisane: 31 maja 2009, 23:41
przez Inte
hmm nie wiem czy w 1,8 są takie same koła jak w 1,6 i 1,3 – mogą się różnić.
generalnie 1,3 było tylko w htb, 1,6 i w e-f-ce i w htb i to ten sam silnik więc różnicy nie ma, a wyżej to już nie wiem. Na pewno od BA nie pasuje ;)

PostNapisane: 1 cze 2009, 07:53
przez jaro23
a BA Fki były? <--- bo sie nie znam :(

Obrazek
jak widać na zdjęciu to jest kolo pasowe mojej mazdy
ma wymiary wewnętrzne 30mm i odległość miedzy śrubami po przekątnej 51mm

jak widać niżej kolo pasowe wymiarami na pas klinowy się zgadza
ale jest już inny otwór wewnętrzny i klin również mniejszy:
Obrazek

Obrazek

Nawet po zdjęciu tej nakładki która widać na trzecim zdjęciu otwór jest większy mogłoby się trzymać na samych śrubach ale niestety rozstaw śrub jest inny

Obrazek

możliwsze to od innej Fki?

PostNapisane: 1 cze 2009, 10:13
przez Inte
jaro23 napisał(a):a BA Fki były

tak były, było, są dosyć popularne teraz ;)

co do tego koła, raczej nic nie wykombinujesz... musisz szukać na szrotach 323 bg C (htb), efki
lub ewentualnie mx3 z silnikiem 1,6 (nie jestem pewny czy też podejdzie ale powinno)
jaro23
tu kolega ma identyczny problem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... spomaganie
może to Ci cos pomoże ;)

PostNapisane: 12 lip 2009, 21:14
przez krzaku90
Przepraszam, ze odswiezam temat ale nie moge sie zorientowac co trzeba kupic do tego wspomagania.
Nigdzie nie moge znalezc jakie czesci potrzeba kupic. Ktos moglby zobaczyc czy to to?
http://moto.allegro.pl/item676400857_przekladnia_kierownicza_wspomaganie_mazda_323.html
Do tego jeszcze pompa
http://moto.allegro.pl/item682048593_mazda_323_f_323_f_ba_pompa_wspomagania_wspomaganie.html
I juz bedzie? nie licze przewodow.

PostNapisane: 12 lip 2009, 22:06
przez Inte
krzaku90 już chyba o tym było, ale napiszę jeszcze raz :

* przekładnia kierownicza – maglownica
* przewody
* pompa wspomagania
* chłodnica płynu (będzie raczej z przewodami – taka rurka zagięta w literę "U" z długimi bokami ;) )
* koło pasowe na wał – na pasek wielorowkowy i klinowy jednocześnie (ty w tej chwili masz pewnie tylko na pasek klinowy – alternator)
* pasek wielorowkowy
* płyn atf dextron II (o ile mnie pamięć nie myli)
* śruby :
– 3 do zamontowania pompy na bloku silnika
– 2(?) do zamontowania chłodnicy płynu
– 1 gdzieś mocujesz przewody do bloku silnika czy do błotnika (już nie pamiętam)
a przekładnie przykręcisz nawet na te stare

parę podstawowych kluczy płaskich + nasadowa 10tka z dłuuugą przedłużką bądź nawet dwiema do odkręcenia blachy na ściance grodziowej.

to by było chyba na tyle ;)

EDIT:
co do tego co podałeś, maglownica chyba ok, musi być z htb a nie z eFki (podobno różnią się)
pompa na logikę będzie dobra choć od eFki ale np. silnik B6 (1,6) był i w htb i w eFce a z B6 pasuje do B3 (1,3) z tego co pamiętam.

PostNapisane: 12 lip 2009, 22:10
przez BratCukierka
Inte napisał(a):do zamontowania chłodnicy klimy


chłodniczki płynu wspomagania :P