Strona 1 z 1

Problem ze skrzynią biegów.

PostNapisane: 7 gru 2008, 18:43
przez czejs
Odkąd kupiłem mazde miałem wrażenie że biegi wchodzą jakoś zbyt ciężko.. od wczoraj wsteczny mi zgrzyta za każdym razem;/(tak jakbym wogóle nie naciskał sprzęgła) ile razy bym nie wysprzęglał w nadzieji że wbije R bez zgrzytu , zero reakcji.Biegi : 1,2 wchodzą także z oporem.. 3,4 jeszcze jako tako wiec sie nie czepiam:) . Dzisiaj postanowiłem odpowietrzyć sprzęgło , niestety bez zmian.Linką także regulowałem.. może jest troche lepiej wchodzą ale bez rewelacji, namęczyć sie trzeba ;/ co mam zrobić,co posmarować albo wymienić?

PostNapisane: 7 gru 2008, 20:30
przez siegu
czejs ciężko chodzi dźwignia zmainy biegów czy nie wchodza biegi?

Jażeli ciężko chodzi dźwignia to pewnie jest zapieczona tulejia na łądzeniu dźwigni z cięgnem (drążkiem) do zmiany biegów. ( powodem jest nagrzewanie od ruru wydechowej ) miałem tak w swojej f-ce

Trzeba wejsć pod samochód odkręcic śrubę 6 na klucz 10 lub 12 wybic tylejkę przetrzec papierem ściernym nasmarować i skręcic :) i będzie lekko pracowac

PostNapisane: 7 gru 2008, 20:31
przez szakur
wymień olej w skrzyni jak dobrze pamiętam to ok 3 litrów wchodzi powinno pomóc

PostNapisane: 7 gru 2008, 22:26
przez czejs
biegi ciężko wchodzą.. z trudem :( a wsteczny zgrzyta.. co z tym wstecznym(?). W tygodniu wejde "pod mazdę" i poczyszcze te tuleje i nasmaruje.. mam nadzieje ze pomoże.. one są plastikowe tak?? o tych mowa?

PostNapisane: 8 gru 2008, 11:03
przez siegu
czejs Metalowa tulejka bezpośrednio pod dźwignią zmiany biegów (widełki cięgna obejmują końcówkę dźwigni z tulejką)

PostNapisane: 8 gru 2008, 11:51
przez palik
posmarowanie tulei raczej nie rozwiąże problemu "zgrzytania"
Bardziej prawdopodobne jest to, że po zmianie oleju będzie odczuwalna różnica. Mam nadzieję, że to nie sprzęgło...

PostNapisane: 8 gru 2008, 11:55
przez gadula
palik napisał(a):Mam nadzieję, że to nie sprzęgło...

No właśnie podejrzewam to. Bo wczoraj na pedale sprzęgła regulacja została rozkręcona prawie do końca, i sprzęgło nie możliwe aby normalnie jeszcze łapało, zwłaszcza po odpowietrzeniu. Chyba że sam wysprzęglik pada...

PostNapisane: 8 gru 2008, 21:17
przez czejs
biegi juz nie zgrzytają wsteczny wbija bez zgrzytu.. wiec juz jest spoko:) podregulowałem jeszcze troche i jest ok. pozostało oczyszczenie tulejek i będzie lepiej jakby z japoni wyjechał ;P

PostNapisane: 9 gru 2008, 22:08
przez LoboAlien
to co dokladnie zrobiles??

PostNapisane: 10 gru 2008, 14:31
przez Tomasz
Czy ktoś się orientuje jaki olej można wlać do skrzyni biegów? Moja Madzia to MX-3 1,6 16v 88 KM. Czy są osobne otwory do nalewania i zlewania zużytego oleju? U mnie ciężko wchodzi wsteczny a pozostałe biegi po dłuższej trasie. Pozdrawiam Tomek.

PostNapisane: 10 gru 2008, 14:49
przez siegu
Tomasz napisał(a):Czy ktoś się orientuje jaki olej można wlać do skrzyni biegów?

SAE 75W-90 (syntetyk)

Tomasz napisał(a):Czy są osobne otwory do nalewania i zlewania zużytego oleju?

Tak
Do spuszczania masz korek pod skrzynią
A do wlewu musisz odkręcić napęd linki prędkościomierza który zarazem jest miarką stanu oleju w skrzyni (znajduje się na skrzyni od ściany grodziowej samochodu)

PostNapisane: 11 gru 2008, 07:45
przez Tomasz
Dziękuję za informację. :)